Calitate / Pret
Un Twingo standard pleacă de la 9.300 euro, pe când un Twingo RS pleacă de la 16.000 euro. Avem o diferenţă considerabilă de preţ, dar modelul francez este aproape singur în segment, de unde şi libertatea celor de la Renault pentru acest tarif.
Versiunea de 160 CP a lui Fiat 500 Abarth, echipată cu pachetul esseesse, pleacă de la 26.908 euro, mai mult de 10.000 de euro diferenţă faţă de micul Twingo RS. Însă, pentru 16.900 de euro cu TVA inclus, puteţi cumpăra un Suzuki Swift Sport, un model cu performanţe comparabile cu cele oferite de Twingo. Swift este şi ceva mai mare, fiind cu aproape 20 centmetri mai lung decât Twingo, dar modelul Suzuki este, în acelaşi timp, cu 18 centimetri mai scurt decât Clio.
Revenind la Twingo-ul testat, modelul testat a fost echipat cu două dotări opţionale - sticker-ele de pe portiere, care costă 121 euro, şi trapa panoramică din sticlă, care costă 484 euro, un veritabil chilipir dacă ne uităm cât costă un element similar pentru oricare alt model de pe piaţă. Acestea îi ridică preţul de achiziţie la 16.605 euro cu TVA inclus. Vopseaua specială este standard şi nemetalizată, ceea ce înseamnă că puteţi alege acest roşu "nebun", denumit sec "Rouge Vif" în catalogul Renault, fără să plătiţi sute de euro în plus.
Amatorii de personalizare au la dispoziţie o sumedenie de elemente din gama oferită deja pentru Twingo, incluzând aici stickere exterioare, ornamente de interior şi posibilitatea de a alege într-o ambianţă deschisă sau o ambianţă închisă la interior.
Recunosc ca nici macar nu am apucat sa termin de citit articolul, dar sesizez o greseala: SINGURUL CONCURENT REAL al acestei masini este Suzuki Swift Sport, avand in spate aceeasi filosofie: motor aspirat de 1.6, putere 136cp si pret de 16.900eu in varianta full-option, si CULMEA: 8.7s pana la 100km/h.