SEAT Leon ST

1.2 TSI 110CP Aut Style

Motor / Transmisie

4.5

Seat Leon ST este oferit în compania mai multor motorizări, dar subiectul testului nostru este echipat cu un motor 1.2 TSI de 105 CP şi cu o transmisie DSG cu şapte trepte. Combinaţia de motor deja premiat de mai multe ori cu titlul de "Engine of The Year" şi de transmisie unanim apreciată între cei care au încercat-o nu are cum să dea greş, cu toate că unii rivali au prins din urmă concernul Volkswagen, cel care a oferit aceste tehnologii subsidiarei sale din Spania, şi au apărut pe piaţă modele care surclasează această pereche la unele aspecte.

În oferta Renault, spre exemplu, regăsim motorizarea 1.2 TCe, un motor turbo de 130 CP, oferită în compania unei transmisii EDC cu două ambreiaje, disponibilă şi pentru caroseria break din gama Megane, botezată Megane ST. La Ford există transmisia PowerShift cu două ambreiaje şi motorul 1.0 EcoBoost, de asemenea premiat cu "Engine of The Year" la categoria sa, dar cele două nu pot fi comandate împreună alături de caroseria break din gama Focus, dar facelift-ul modelului ar trebui să ne ofere această posibilitate începând cu anul 2015.

Propulsorul de 1.2 litri din echiparea lui Leon ST este mai mult decât suficient pentru cei care nu doresc neapărat să plece primii de la semafor şi acceptă mici concesii în materie de consum - dacă abordează un regim sportiv - pentru avantaje fiscale la achiziţie şi în toţii anii de proprietate. O scurtă analiză a specificaţiilor arată că aceste compromisuri nu sunt deloc mari, Leon ST 1.2 TSI DSG oferind valori foarte bune în segment, deşi alte modele au mai mulţi cai putere în dotare.

Reprizele sunt potrivite pentru o compactă cu 105 CP, ceea ce nu mai este aşa de mult în anul 2014, dar situaţia ar putea să nu mai fie la fel de fericită odată ce maşina este încărcată, ceea ce ar tăia din avantajul celei mai reduse mase din segment. Transmisia răspunde exemplar la comenzi şi operează într-un mod intuitiv, reuşind să anticipeze ceea ce doreşte şoferul de la aceasta. Nivelul de zgomot perceput în habitaclu este scăzut, motorizarea făcându-se auzită abia în partea superioară a plajei de turaţii. Sistemul Start-Stop aduce un aport semnificativ la reducerea consumului de carburant în mediul urban.

  • sandu, marţi, 24.06.2014 12:14

    asta e problema cu motoarele turbo pe benzina. indiferent ca e logan, leon, golf, focus etc: "Pe autostradă, la 130 km/h, turometrul afişează 2.800 rpm, iar consumul se stabilizează la 8.1 litri la sută. În afara oraşului, consumul de carburant se stabilizează la şase litri la sută la o rulare în limitele normelor legale de viteză." masina nu e facuta pentru autostrada din pricina motorului. in rest masina costa asa mult ca are multe optionale.

  • And, marţi, 24.06.2014 12:29

    Nu cred ca pe autostrada la 130 km/h consuma 8.1, din moment ce un rapid 1.2 tsi 86 cp la 130 km/h pe autostrada (3000rpm) nu trece de 7.1. Afara, acest leon nu cred ca ar consuma asa mult cat se spune in acest test, din moment ce atat un rapid 86 cp cat si o octavia 2 1.2 tsi, mers afara in limite legale, consuma garantat sub 5l/100 km. Nu inteleg ce teste faceti voi.

  • sandu, marţi, 24.06.2014 12:46

    crede-ma And, la 130km/h, consuma 8. poate rapidul ala consuma 7 ca are turbina mai mica, de aceea si 86cp. tot mi se pare mult. da, la 90km/h consuma putin, 5,5-6. si la 1.4tsi e la fel.

  • eee, marţi, 24.06.2014 13:19

    cred ca ar fi o idee sa fie specificat la motor/transmisie si la ce turatii sunt acei cai, ce cuplu are si la ce turatii, daca ar apare pe undeva si un grafic cu plaja de cuplu si turatii, suprapuse, as avea certitudinea ca citesc un site de informare auto. Bine ca are 105 cp si 4.5 stele, ma simt complet informat. Sa ma duc acuma sa caut pe alte situri specificatiile?

  • Sebastian, marţi, 24.06.2014 13:26

    @eee Chiar deasupra căsuţei în care ai scris comentariul se află un tabel cu datele tehnice ale versiunii testate de noi. Te invit să-l studiezi, vei găsi acolo toate răspunsurile solicitate. Cât despre graficul cu plaja de cuplu şi de turaţii, acesta nu este disponibil întotdeauna pentru fiecare motorizare în parte, iar reprezentanţii constructorilor nu ne pot furniza nici ei acest lucru.

  • Andy, marţi, 24.06.2014 13:43

    Nu vreau sa fiu pricinos, insa mi-e greu de crezut ca intr-un trafic aglomerat ca cel din Bucuresti consuma doar 7.2 in conditiile in care aspirate de 1.4 si 100-110 cai consuma 11-12. Undeva pe la 8-9 trebuie sa fie consumul urban real in cazul aglomeratiei din Bucuresti. Masina imi place, are dotari moderne si arata bine insa sicer daca as avea de dat 25.000 de euro pe un break din clasa compacta m-as indrepta spre Civic Tourer 1.6 Sport MT care pe langa faptul ca are un design mai spectaculos si materiale mai bune la interior, are un consum mixt declarat de doar 3.9

  • Marian, marţi, 24.06.2014 22:56

    Cred ca un Peugeot 308 break il face la cateva capitole, gen dimensiune portbagaj, design interior/exterior, dar cred ca nu se califica pentru comparativ din cauza ca nu are o combinatie motor/cutie automata in acest moment. Asteptam noile motoare tubo in 3 si poate si o cutie care sa poata tine pasul cu un dsg.

  • Andrei, miercuri, 25.06.2014 01:16

    @ Sebastian nu va furnizeaza nici voua,dar cui atunci...daca nici specialistii nu au acces la date,cumparatorii din Romania cu atat mai putin...ar trebui ca macar voi sa faceti mai mult in privinta asta,sa aflati mai multe si sa puneti datele putin simplificate publicului larg,asta in caz ca doriti acest lucru,din imi pot da seama,majoritatea au interesul sa ne prosteasca/pacaleasca,in cazul in care pe unii dintre noi nu ne duce atat de mult capul ca pe "specialisti"....in Romania este un obicei sa se ia in ras cel mai putin stiutor si sa se profite de pe urma lui,in loc sa fie ajutat cel cu slabiciuni,indrumat si sprijinit catre "stiinta",asta ca "nici noi nu avem acces" nu exista in cazul unora care se ocupa numai de domeniul auto

  • razvanis, miercuri, 25.06.2014 11:10

    In ecuatia consumului cea mai mare pondere o are soferul, fie ca e cutie automata sau manuala. Masinile pot dar daca soferii sunt incapabili degeaba visati consumuri.

  • And, miercuri, 25.06.2014 11:43

    Oameni buni, demonstrez oricui si oricând ca rapidul de 86 si octavia 2 1.2 tsi, la 90 km/h consuma sub 5, chiar undeva la 4,5 se poate!!! Si incarcate normal...mediu,nu doar cu soferul. 6l/100 km consuma mers undeva la 120 km/h si cu un stil mai agresiv, daca depasesti intr-una ca idiotu.

  • @Marian, miercuri, 25.06.2014 12:22

    308 e frumos? mi-e greata de el

  • vianu, miercuri, 25.06.2014 12:27

    @And...pentru un motor de 86CP nu m-as lauda cu astfel de "performante". La vremea lui o fi fost o chestie, dar acum concurenta poate si mai bine. Iar preturile in curtea VAG sunt prohibitive... e bine ca tu esti multumit...pana la urma asta conteaza

  • sandu, miercuri, 25.06.2014 14:52

    @And: nu te contrazice nimeni. noi vorbeam de viteza de croaziera de130km/h pe autostrada.

  • And, miercuri, 25.06.2014 15:20

    @sandu. De acelasi lucru vorbesc si eu...

  • mog, luni, 30.06.2014 12:16

    Marian: 308 are deja 2 motoare, car epoa hartie sunt peste ce are acum vag 1.0 THP 110cp si 1.2 THP 130cp. pe 308sw gasesti 1.2ul asta.

  • mog, luni, 30.06.2014 12:22

    pardon, de ala de 1l nu sunt sigur, am citit intr`un articol ca il au, insa n`am gasit masina care sa vina cu el. ma mai documentez.