Motor / Transmisie
Seat Leon ST este oferit în compania mai multor motorizări, dar subiectul testului nostru este echipat cu un motor 1.2 TSI de 105 CP şi cu o transmisie DSG cu şapte trepte. Combinaţia de motor deja premiat de mai multe ori cu titlul de "Engine of The Year" şi de transmisie unanim apreciată între cei care au încercat-o nu are cum să dea greş, cu toate că unii rivali au prins din urmă concernul Volkswagen, cel care a oferit aceste tehnologii subsidiarei sale din Spania, şi au apărut pe piaţă modele care surclasează această pereche la unele aspecte.
În oferta Renault, spre exemplu, regăsim motorizarea 1.2 TCe, un motor turbo de 130 CP, oferită în compania unei transmisii EDC cu două ambreiaje, disponibilă şi pentru caroseria break din gama Megane, botezată Megane ST. La Ford există transmisia PowerShift cu două ambreiaje şi motorul 1.0 EcoBoost, de asemenea premiat cu "Engine of The Year" la categoria sa, dar cele două nu pot fi comandate împreună alături de caroseria break din gama Focus, dar facelift-ul modelului ar trebui să ne ofere această posibilitate începând cu anul 2015.
Propulsorul de 1.2 litri din echiparea lui Leon ST este mai mult decât suficient pentru cei care nu doresc neapărat să plece primii de la semafor şi acceptă mici concesii în materie de consum - dacă abordează un regim sportiv - pentru avantaje fiscale la achiziţie şi în toţii anii de proprietate. O scurtă analiză a specificaţiilor arată că aceste compromisuri nu sunt deloc mari, Leon ST 1.2 TSI DSG oferind valori foarte bune în segment, deşi alte modele au mai mulţi cai putere în dotare.
Reprizele sunt potrivite pentru o compactă cu 105 CP, ceea ce nu mai este aşa de mult în anul 2014, dar situaţia ar putea să nu mai fie la fel de fericită odată ce maşina este încărcată, ceea ce ar tăia din avantajul celei mai reduse mase din segment. Transmisia răspunde exemplar la comenzi şi operează într-un mod intuitiv, reuşind să anticipeze ceea ce doreşte şoferul de la aceasta. Nivelul de zgomot perceput în habitaclu este scăzut, motorizarea făcându-se auzită abia în partea superioară a plajei de turaţii. Sistemul Start-Stop aduce un aport semnificativ la reducerea consumului de carburant în mediul urban.
asta e problema cu motoarele turbo pe benzina. indiferent ca e logan, leon, golf, focus etc: "Pe autostradă, la 130 km/h, turometrul afişează 2.800 rpm, iar consumul se stabilizează la 8.1 litri la sută. În afara oraşului, consumul de carburant se stabilizează la şase litri la sută la o rulare în limitele normelor legale de viteză." masina nu e facuta pentru autostrada din pricina motorului. in rest masina costa asa mult ca are multe optionale.