Calitate / Pret
Gama Seat Leon ST pleacă de la 15.900 euro cu TVA inclus pe piaţa din România. Combinaţia de motorizare şi transmisie despre care v-am vorbit în acest test vine doar în compania nivelului de echipare Style, cel mijlociu, iar preţul său de pornire este de 19.430 euro cu TVA inclus în România.
Dintre toţi competitorii cu care l-am comparat mai sus, doar doi au un preţ de pornire mai mare pentru un nivel de echipare mediu în gama respectivă, anume Volkswagen Golf Variant Comfortline şi Honda Civic Tourer Sport. Chiar şi aşa, diferenţa dintre acestea şi Leon-ul care a făcut subiectul acestui test este de câteva sute de euro. Cel mai accesibil model din comparaţia noastră de mai sus este Renault Megane ST 1.2 TCe EDC, cu un preţ de pornire de 16.650 euro cu TVA inclus, semnificativ mai mic decât al Leon-ului cu motorizare şi transmisie comparabilă.
Exemplarul testat de noi beneficia de o serie de dotări suplimentare, care i-au au adus un preţ de 24.400 de euro. Printre dotările respective se numără o trapă panoramică din sticlă, care costă 940 de euro, dar lipsesc senzorii de parcare, care ar fi costat puţin peste 300 de euro. Mărturisim că nu am fi ales aceeaşi configuraţie, preferând senzorii de parcare şi un sistem multimedia mai avansat în locul trapei panoramice.
asta e problema cu motoarele turbo pe benzina. indiferent ca e logan, leon, golf, focus etc: "Pe autostradă, la 130 km/h, turometrul afişează 2.800 rpm, iar consumul se stabilizează la 8.1 litri la sută. În afara oraşului, consumul de carburant se stabilizează la şase litri la sută la o rulare în limitele normelor legale de viteză." masina nu e facuta pentru autostrada din pricina motorului. in rest masina costa asa mult ca are multe optionale.