Audi A8

4.2 TDI 350CP quattro tiptronic

Interior

4.5

La acest nivel, interioarele sunt finisate la un standard la care doar cârcotaşii înăscuţi pot să vină cu nemulţumiri. Toate materialele sunt de calitate, iar finisajele acestora sunt atente, aşa cum doar un neamţ obsesiv-compulsiv ar putea să le proiecteze. În timp ce interiorul noului S-Klasse şi cel al lui Seria 7 mizează pe latura futuristă, A8-ul este mai tradiţional, fiind ceva mai sobru decât cele două. Singurul lucru care ne-a incomodat în primă fază a fost numărul relativ mare de butoane şi comenzi amplasat pe consola centrală, ceea ce lasă senzaţia de aglomerat. Problema promite să se rezolve însă parţial odată cu apariţia faceliftului anunţat pentru luna septembrie.

Să nu mă înţelegeţi greşit, sobru nu-i urât şi nici greşit, doar că nu ai niciodată surprize estetice. Ne-a surprins însă confortul livrat de scaunele din faţă, reglabile pe 22 de direcţii şi echipate cu sistem de încălzire şi de răcire, ambele pe trei niveluri. Aceste scaune ajung fără probleme în top cinci cele mai plăcute şi confortabile scaune pe care mi-a fost dat să stau până acum.

Ideea de detaliu şi personalizare a mers atât de departe încât există două tipuri de piele la interior, Valcona şi Feinappa, pe lângă ornamentele din lemn şi elementele îmbrăcate în Alcantara. Pachetul de piele Feinappa costă 2.500 de euro. Cât scaunele din faţă.

Dacă ne urcăm pe bancheta din spate, situaţia este la fel de fericită, având la dispoziţie spaţiu suficient pentru cap, umeri şi genunchi, fie că bancheta este ocupată de unul, doi sau chiar trei pasageri, cotiera centrală putând fi ascunsă în banchetă pentru a-i face loc unui pasager.

Portbagajul este practic în cel mai nemţesc stil, având inele de amarare la bord, plase care delimitează colţurile şi formează un set de spaţii de depozitare în două colţuri şi un volum de 510 litri, mai mult decât al rivalilor de la BMW şi egal cu volumul oferit de S-Klasse.

  • Andi, marţi, 27.08.2013 14:09

    Baga bani! :)

  • daniel, marţi, 27.08.2013 15:39

    de ce testati un model care imediat primeste face-lift?

  • mntsn, marţi, 27.08.2013 16:11

    @daniel: Te-am prins: vrei sa-ti cumperi modelul cu face-lift.

  • Dacia Plant, marţi, 27.08.2013 17:39

    Consuma cu 2 litri mai mult ca un Logan 1.4mpi. Pe cand un test cu Touareg V8TDI ? Ca de V6TDI m-am saturat sa tot vad teste.

  • eee, marţi, 27.08.2013 17:42

    foarte fain review, multumim. oricum la clasa asta nu prea ai ce sa comentezi, mai ales noi parlitii care putem doar visa la asa ceva ...

  • Adrian, marţi, 27.08.2013 20:38

    131.975 € .... 911 sau A8 4.2 ? Stiu ca nu are legatura si sunt clase diferite dar totusi....

  • lorinczi.thomas, marţi, 27.08.2013 20:47

    @daniel: Nu ai citit ca a fost vorba despre o coincidenta?

  • antonny, marţi, 27.08.2013 23:01

    superba masina la 45000 euro dupa 2 ani ........

  • KalEl, marţi, 27.08.2013 23:47

    poate reformulati aici: "plusează cu un element care aduce un plus"

  • KalEl, marţi, 27.08.2013 23:53

    si aici: "suspensii care adaptează automat suspensia "

  • LUCCI, miercuri, 28.08.2013 00:02

    La 130/h doar 1500 de ture!!!!!!...presupun ca in a VI-a!Fantastic! Oricum, o masina impresionanta!!!!

  • @LUCCI, miercuri, 28.08.2013 14:22

    Presupui ca in treapta 8 a

  • unckle, joi, 29.08.2013 23:30

    cam cate are in comun cutia ZF de pe acest audi cu cutia de pe BMW ? .. ambele ZF, ambele cu 8 trepte, ambele facute sa tina 1000Nm ... sunt si eu curios cat de buni au devenit cei de la ZF :)