Interior
La acest nivel, interioarele sunt finisate la un standard la care doar cârcotaşii înăscuţi pot să vină cu nemulţumiri. Toate materialele sunt de calitate, iar finisajele acestora sunt atente, aşa cum doar un neamţ obsesiv-compulsiv ar putea să le proiecteze. În timp ce interiorul noului S-Klasse şi cel al lui Seria 7 mizează pe latura futuristă, A8-ul este mai tradiţional, fiind ceva mai sobru decât cele două. Singurul lucru care ne-a incomodat în primă fază a fost numărul relativ mare de butoane şi comenzi amplasat pe consola centrală, ceea ce lasă senzaţia de aglomerat. Problema promite să se rezolve însă parţial odată cu apariţia faceliftului anunţat pentru luna septembrie.
Să nu mă înţelegeţi greşit, sobru nu-i urât şi nici greşit, doar că nu ai niciodată surprize estetice. Ne-a surprins însă confortul livrat de scaunele din faţă, reglabile pe 22 de direcţii şi echipate cu sistem de încălzire şi de răcire, ambele pe trei niveluri. Aceste scaune ajung fără probleme în top cinci cele mai plăcute şi confortabile scaune pe care mi-a fost dat să stau până acum.
Ideea de detaliu şi personalizare a mers atât de departe încât există două tipuri de piele la interior, Valcona şi Feinappa, pe lângă ornamentele din lemn şi elementele îmbrăcate în Alcantara. Pachetul de piele Feinappa costă 2.500 de euro. Cât scaunele din faţă.
Dacă ne urcăm pe bancheta din spate, situaţia este la fel de fericită, având la dispoziţie spaţiu suficient pentru cap, umeri şi genunchi, fie că bancheta este ocupată de unul, doi sau chiar trei pasageri, cotiera centrală putând fi ascunsă în banchetă pentru a-i face loc unui pasager.
Portbagajul este practic în cel mai nemţesc stil, având inele de amarare la bord, plase care delimitează colţurile şi formează un set de spaţii de depozitare în două colţuri şi un volum de 510 litri, mai mult decât al rivalilor de la BMW şi egal cu volumul oferit de S-Klasse.
Baga bani! :)