Audi A8

4.2 TDI 350CP quattro tiptronic

Calitate / Pret

4.5

Audi A8 pleacă de la 77.000 euro cu TVA inclus, dar versiunea testată de noi - V8 TDI - trebuie căutată mult mai sus, pe la 99.000 euro. Dar maşina asta nu este pentru românul mediu, nici pentru germanul mediu, nici pentru francezul mediu sau pentru americanul mediu. A8 e creat pentru elite, iar preţul nu urcă la acest nivel pentru că se poate, ci pentru că primeşti în schimb atenţie la detaliu, rafinament şi un anume exclusivism.

Preţul de pornire al unui BMW 750d cu xDrive de bază este de 102.000 euro. Tot de la BMW, un 740d cu xDrive pleacă de la 91.500 euro, deci observăm uşor că preţul de pornire al versiunii A8 se încadrează între cele două de la BMW. În curtea Mercedes-Benz, un S-Klasse diesel cu 258 CP, cel mai puternic diesel din ofertă la ora actuală, are un preţ de listă de 92.000 de euro.

Orice ai face şi oricum configurezi modelul dorit, te poţi trezi că dai între 10 şi 40 de mii de euro pe dotări opţionale, în funcţie de cât de departe mergi cu personalizarea.

Exemplarul testat de noi a costat 131.975 euro cu TVA inclus. Diferenţa de la preţul de pornire până la preţul maşinii testate vine sub forma opţionalelor, care totalizează 31.488 de euro cu TVA inclus. Dacă ar fi să le enumerăm, umplem patru sau cinci pagini A4 în format de tabel, scris cu font mic. Noi am renunţa doar la sistemul Night Vision, care costă aproape 2.500 de euro, fiind singurul pe care nu l-am găsit cu adevărat necesar în contextul vehiculului de test, farurile LED fiind arhisuficiente pentru a te strecura prin labirintul nocturn numit România. 

  • Andi, marţi, 27.08.2013 14:09

    Baga bani! :)

  • daniel, marţi, 27.08.2013 15:39

    de ce testati un model care imediat primeste face-lift?

  • mntsn, marţi, 27.08.2013 16:11

    @daniel: Te-am prins: vrei sa-ti cumperi modelul cu face-lift.

  • Dacia Plant, marţi, 27.08.2013 17:39

    Consuma cu 2 litri mai mult ca un Logan 1.4mpi. Pe cand un test cu Touareg V8TDI ? Ca de V6TDI m-am saturat sa tot vad teste.

  • eee, marţi, 27.08.2013 17:42

    foarte fain review, multumim. oricum la clasa asta nu prea ai ce sa comentezi, mai ales noi parlitii care putem doar visa la asa ceva ...

  • Adrian, marţi, 27.08.2013 20:38

    131.975 € .... 911 sau A8 4.2 ? Stiu ca nu are legatura si sunt clase diferite dar totusi....

  • lorinczi.thomas, marţi, 27.08.2013 20:47

    @daniel: Nu ai citit ca a fost vorba despre o coincidenta?

  • antonny, marţi, 27.08.2013 23:01

    superba masina la 45000 euro dupa 2 ani ........

  • KalEl, marţi, 27.08.2013 23:47

    poate reformulati aici: "plusează cu un element care aduce un plus"

  • KalEl, marţi, 27.08.2013 23:53

    si aici: "suspensii care adaptează automat suspensia "

  • LUCCI, miercuri, 28.08.2013 00:02

    La 130/h doar 1500 de ture!!!!!!...presupun ca in a VI-a!Fantastic! Oricum, o masina impresionanta!!!!

  • @LUCCI, miercuri, 28.08.2013 14:22

    Presupui ca in treapta 8 a

  • unckle, joi, 29.08.2013 23:30

    cam cate are in comun cutia ZF de pe acest audi cu cutia de pe BMW ? .. ambele ZF, ambele cu 8 trepte, ambele facute sa tina 1000Nm ... sunt si eu curios cat de buni au devenit cei de la ZF :)