Motor / Transmisie
Pe lângă pulsul ridicat de simpla prezență în imediata apropiere a acestei limuzine, aveam să aflu și că sub capotă mă așteptau aproape 450 de cai putere și cuplu destul cât să tractez o semiremorcă. De altfel, dacă mașina de față nu ar fi avut bifată o opțiune care să elimine codul aferent motorizării de pe capacul portbagajului, probabil că aș fi știut dinainte ce mă așteaptă. Inscripția 60 TFSIe ar fi dat în vileag caracterul hibrid de sub capotă.
Însă a fost mai bine fără inscripții. A fost ca un film căruia nu i-am văzut trailerul. Surpriza a venit atunci când am plecat de pe loc.
Așa cum sugerează acel TFSIe, modelul de față este unul hibrid de tip plug-in, adică va rula electric prin oraș pe cât posibil. Iar asta înseamnă că, atunci când te pui la drum pentru prima oară, vei fi surprins de cât de rafinată și silențioasă este această mașină.
Ulterior am aflat că, și dacă pornești motorul termic, nu renunți la foarte mult confort acustic. Acel V6 de 3.0 litri, turboalimentat, pe benzină, este bine echilibrat și izolat fonic.
Pentru a fi mai precis, acest 60 TFSIe se bazează pe 340 de cai putere proveniți de la motorul termic. La pachet se adaugă încă 136 CP oferiți de un motor electric, încastrat în cutia de viteze cu 8 rapoarte, de proveniență ZF. În total te vei putea baza pe un maxim de 449 CP și 700 Nm livrați către toate cele patru roți prin intermediul unei tracțiuni integrale celebre: quattro.
Totul sună bine până aici, însă trebuie amintit faptul că acest tren de rulare vine la pachet și cu o baterie destul de grea, de 14.1 kWh. Aceasta e poziționată în partea din spate, reduce spațiul disponibil în portbagaj și duce masa totală a modelului german la aproximativ 2.350 kilograme. La gol!
Cu toate acestea, masa generoasă nu e resimțită la bord. Rularea în modul hibrid va căuta permanent să utilizeze electronii stocați în acumulator atunci când te deplasezi, indiferent de mediul în care te afli. A8 60 TFSIe poate rula electric cu viteze de până la 130 km/h, dar cu o scădere uriașă a autonomiei. Chiar și așa, faptul că poți să faci asta cu un motor de doar 136 CP și 350 Nm cuplu spune tot ce trebuie să știi despre mania care ne-a cuprins pe toți în acești ani cu privire la „câtă putere” trebuie să aibă o mașină.
Nici trecerile de pe modul electric pe cel hibrid nu sunt de ignorat, fiind absolut impecabile, fără sincope de niciun fel în modul în care este livrată puterea.
Cutia automată cu 8 trepte își face onest treaba. A fost unul dintre detaliile discrete, care nu s-a afirmat. Cu alte cuvinte, și-a făcut treaba impecabil când a venit vorba de liniaritate.
Inca o masina uriasa cu portbagaj de clasa compacta. Cu alte cuvinte, adio mers undeva cu 4 persoane, tot o varianta clasica e mai practica. Am mers cu Q7 cu aceeasi motorizare spre litoral, are o mare inertie la acceleratii la viteze mari, masa isi spune cuvantul. Si se simte si la schimbarea benzilor, nu stiu ce a condus autorul,