Consum

4.0

Unul dintre motivele pentru care avem două modele Audi A8 cu numărul 60 pe capacul portbagajului în acest moment ține de gusturile clienților. Pentru unii, un A8 60 TFSI este fix ce „a prescris medicul”, adică o bestie cu un V8 de 4 litri sub capotă. Pentru acești oameni, consumul nu e chiar relevant, la fel ca impactul asupra mediului.

Pentru ceilalți există varianta de față, adică A8 60 TFSIe. Trenul de rulare hibrid ar trebui să ofere, nu numai autonomie îndestulătoare în oraș cu emisii 0, ci și un consum redus de combustibil în restul timpului.

Conform celor de la Audi, bateria de 14.1 kWh ar trebui să îți ofere o autonomie de aproximativ 47 de kilometri. Numerele obținute de mine însă au fost în vecinătatea a 35 de kilometri. În funcție de rutina zilnică, e posibil să nu fie de ajuns.

Cert este că, după epuizarea resurselor stocate în acumulator, consumul nu a devenit brusc uriaș, ci a stagnat în jurul a 7 litri/100 km. Cum e posibil? Mulțumită faptului că Audi A8 PHEV funcționează ca un hibrid clasic odată ce nu se mai poate deplasa complet electric. Sigur, pentru unii, chiar și această valoare va părea mare, având în vedere cifrele oficiale de consum anunțate de Audi, respectiv 2.7 litri/100 km.

Totuși, 7 litri/100 de km pentru o limuzină din segmentul acesta este un consum infim. Iar faptul că vorbim despre un hibrid cu două moduri de funcționare (PHEV și clasic) mă face să cred că Audi a găsit o tranziție perfectă către electrice.

Revin la cei 2.7 litri din fișa oficială. Aceasta va fi valoarea la care ne vom raporta în comparație cu rivalii lui A8 60 TFSIe, respectiv BMW 745e și Mercedes-Benz S 580e 4Matic. Conform cifrelor oficiale, BMW 745e ar trebui să afișeze un consum mediu de 2 litri/100 km, în timp ce alternativa de la Mercedes-Benz, numai 0.7 litri//100 kilometri. Sigur că da!

  • Andrei, joi, 19.01.2023 10:51

    Inca o masina uriasa cu portbagaj de clasa compacta. Cu alte cuvinte, adio mers undeva cu 4 persoane, tot o varianta clasica e mai practica. Am mers cu Q7 cu aceeasi motorizare spre litoral, are o mare inertie la acceleratii la viteze mari, masa isi spune cuvantul. Si se simte si la schimbarea benzilor, nu stiu ce a condus autorul,

  • eu, joi, 19.01.2023 10:55

    evident, masina e impecabila din toate punctele de vedere, dar testul cu astfel de avioane il faceti doar de amorul artei, in rest e pierdere de timp pentru toata lumea, pentru ca nimeni dintre cei care urmaresc automarket nu isi permite asa ceva, iar cei care chiar isi permit si urmeaza sa o cumpere nu citesc automarket, din mai multe motive, sper ca dupa atata timp aveti si voi profilul cititorului. mi-as dori sa vad mai multe teste cu masini mai pamantene, cu preturi de pana la 30-35k.

  • ds, joi, 19.01.2023 10:58

    Impecabilă! Ce să zic, mașină pentru protocol, companii mari, milionari cu ștaif și cu șofer personal, ca să te poți bucura de confortul și luxul ce ți-l oferă, Singurul cusur pe care i-l gasesc este acela cu suprafețele lucioase de pe bord. Parcă au luat-o razna toți producătorii cu asta și nu mai spun că se văd petele și amprentele într-un mare fel.

  • @Andrei, joi, 19.01.2023 11:05

    Portbagajul este suficient, incap fara probleme 4 trollere de dimensiuni medii. Pentru orice altceva exista Mastercard. Ca tu gandesti autentic romaneste si te intrebi unde iti intra saltelele de apa pentru fiecare membru al familiei, cutia frigorifica si navetele de bere cu care pleci de acasa in concediu, e alta problema. Nu radeti, am vazut un romanas cu exact masina asta Audi A8 (la mana a 7-a, sa fie clar) asta vara spre Grecia avand incarcatura mai sus descrisa.

  • Deputy, joi, 19.01.2023 11:17

    toate bune si frumoase. super limuzina. ati omis sa precizati care este viteza de incarcare a bateriei si/sau care e timpul total de incarcare.

  • Pentru "eu", joi, 19.01.2023 11:28

    Pasionații citesc automarket și în general cam toate publicațiile auto si moto, fie centrale, locale sau internaționale. Eu sunt cititorul ăla care a cumpărat un A8 facelift 60 tfsi de 4.0. Vis-a-vis de motor, varianta V8 biturbo chiar este "ce a recomandat doctorul", m-a distrat afirmația. Restul concluziilor din test sunt corecte si in mare parte obiective, chiar e o limuzină liniștită pentru plăcere pură, iar motorul V8 te unge pe suflet. Dar sa ne bucuram cu toții de masinile pe care ni le-am ales fiecare. :)

  • @Andrei, joi, 19.01.2023 12:03

    Sa-ti spun ca in Q7 era un copil mic si trei adulti, plus ceva echipament de golf, iar portbagajul era plin pana la refuz? In asta bagi doua carucioare de golf si nu mai incape nici macar o poseta.In rest ai dreptate, doar ca este exact invers.

  • eu, joi, 19.01.2023 14:37

    @Pentru "eu" atunci, domnul meu, ma declar placut surprins sa descopar aici un adevarat pasionat, care din pretiosul sau timp in care cu siguranta genereaza venituri substantiale absolut necesare intretinerii faptice a unei astfel de pasiuni elitiste isi aloca o parte sa urmareasca atat de mult material pe teme auto-moto. sunt convins ca ambele activitati se pot desfasura concomitent, fara ca una sa aduca prejudicii celeilalte, cheia este doar sa avem vointa, iar tu esti dovada vie ca daca exista vointa, orice este posibil si orice realizare ne este la indemana. felicitari pentru aceste reusite impresionante si dupa cum bine spui, iti doresc sa te bucuri din plin de noul tau audi a8 60 tfsi, asa cum si noi ceilalti ne bucuram de masinile pe care ni le-am ales.

  • Jose Car Reras, joi, 19.01.2023 20:45

    Masina ma duce mai degraba cu gandul la Tzanca Uraganul sau J'adore decat la Calatoria walkiriilor ( Wagner are si el Marsuri, funebru / de nunta). Si bateria mea a ramas fara, stie autorul de unde pot lua 2-3 saci cu electroni?!