Consum
Unul dintre motivele pentru care avem două modele Audi A8 cu numărul 60 pe capacul portbagajului în acest moment ține de gusturile clienților. Pentru unii, un A8 60 TFSI este fix ce „a prescris medicul”, adică o bestie cu un V8 de 4 litri sub capotă. Pentru acești oameni, consumul nu e chiar relevant, la fel ca impactul asupra mediului.
Pentru ceilalți există varianta de față, adică A8 60 TFSIe. Trenul de rulare hibrid ar trebui să ofere, nu numai autonomie îndestulătoare în oraș cu emisii 0, ci și un consum redus de combustibil în restul timpului.
Conform celor de la Audi, bateria de 14.1 kWh ar trebui să îți ofere o autonomie de aproximativ 47 de kilometri. Numerele obținute de mine însă au fost în vecinătatea a 35 de kilometri. În funcție de rutina zilnică, e posibil să nu fie de ajuns.
Cert este că, după epuizarea resurselor stocate în acumulator, consumul nu a devenit brusc uriaș, ci a stagnat în jurul a 7 litri/100 km. Cum e posibil? Mulțumită faptului că Audi A8 PHEV funcționează ca un hibrid clasic odată ce nu se mai poate deplasa complet electric. Sigur, pentru unii, chiar și această valoare va părea mare, având în vedere cifrele oficiale de consum anunțate de Audi, respectiv 2.7 litri/100 km.
Totuși, 7 litri/100 de km pentru o limuzină din segmentul acesta este un consum infim. Iar faptul că vorbim despre un hibrid cu două moduri de funcționare (PHEV și clasic) mă face să cred că Audi a găsit o tranziție perfectă către electrice.
Revin la cei 2.7 litri din fișa oficială. Aceasta va fi valoarea la care ne vom raporta în comparație cu rivalii lui A8 60 TFSIe, respectiv BMW 745e și Mercedes-Benz S 580e 4Matic. Conform cifrelor oficiale, BMW 745e ar trebui să afișeze un consum mediu de 2 litri/100 km, în timp ce alternativa de la Mercedes-Benz, numai 0.7 litri//100 kilometri. Sigur că da!
Inca o masina uriasa cu portbagaj de clasa compacta. Cu alte cuvinte, adio mers undeva cu 4 persoane, tot o varianta clasica e mai practica. Am mers cu Q7 cu aceeasi motorizare spre litoral, are o mare inertie la acceleratii la viteze mari, masa isi spune cuvantul. Si se simte si la schimbarea benzilor, nu stiu ce a condus autorul,