Interior
Așa cum probabil ați observat deja, modelul testat de mine este un facelift al generației curente Audi A8. Asta aduce modificări subtile la exterior și inexistente în ceea ce privește interiorul.
Lucrurile arată la fel, cei de la Audi fiind adepții zicalei „Dacă funcționează, de ce să umblăm la el”? Planșa de bord este în continuare dominată de cele două ecrane poziționate fix în mijloc, unul pentru sistemul multimedia și cel de-al doilea pentru sistemul de climatizare.
Deși, inițial, nu am fost fanul celui de-al doilea ecran, experiența de la bordul lui A8 m-a făcut să îmi schimb părerea. Sigur, atenția îți este distrasă atunci când vrei să reglezi temperatura interioară și ergonomia are un pic de suferit, dar în realitate nu vei jongla cu aceste funcții prea des. În plus, ai și o reacție haptică la fiecare apăsare a ecranului.
Materialele sunt de cea mai bună calitate, așa cum te-ai aștepta de la o astfel de limuzină. Calitatea asamblării lor nu poate fi pusă sub semnul îndoielii. Modelul de față a venit dotat și cu piele Nappa, cusături contrastante albastre și centuri în aceeași nuanță. Toate au trimis cu gândul la spiritul hibrid și au dat o pată de culoare unui habitaclu, altfel dominat de negru.
Spațiul personal este bine delimitat pentru 4 pasageri și cred că așa ar trebui exploatată mașina oricum, deși ea are, tehnic, 5 locuri disponibile. Cotiera centrală din spate ar trebui să fie deschisă tot timpul, pentru că include butoane de control pentru diverse funcții ale mașinii, disponibile pentru cei din spate. Poți regla scaunul din dreapta față cu ajutorul lor, iluminarea ambientală, poziția scaunului tău și multe altele.
Acum, pe modelele facelift, poți configura mașina și cu pachetul S-Line, care aduce scaune profilate diferit, precum și un volan cu trei spițe, care completează plăcut interiorul lui A8. Despre spațiul oferit pasagerilor sau cel de stocare nici nu mai are rost să vorbim. Este din abundență, iar pe A8 ai și o zonă specială de stocare localizată sub cotierele de pe uși, pentru lucruri mărunte, un element de tradiție pe mașinile Audi.
Există însă și puncte mai puțin bune. Planșa de bord este simplă, sculptată frumos și încadrează perfect ecranele atât de indispensabile nouă în ziua de azi. Cu toate acestea, suprafețele lucioase sunt abundente, iar amprentele și praful vor fi extrem de ușor de observat în aceste condiții. Vor fi coșmarul celor obsedați de curățenie.
Nu în ultimul rând, spațiul rămas pentru bagaje are și el de suferit, versiunea PHEV pierzând aproximativ 150 de litri comparativ cu un model termic. În total, te vei putea baza pe 390 de litri, mai puțin decât pe un BMW 745e (420 de litri), dar mai mult decât pe rivalul de la Mercedes-Benz, cu ai săi 350 de litri.
Inca o masina uriasa cu portbagaj de clasa compacta. Cu alte cuvinte, adio mers undeva cu 4 persoane, tot o varianta clasica e mai practica. Am mers cu Q7 cu aceeasi motorizare spre litoral, are o mare inertie la acceleratii la viteze mari, masa isi spune cuvantul. Si se simte si la schimbarea benzilor, nu stiu ce a condus autorul,