Motor / Transmisie
Pentru că puțină confuzie face bine, haideți să pornim de la indicativul 60. În configuratorul Audi România veți găsi două modele al căror indicativ începe cu 60: un TFSIe quattro și un TFSI quattro. În gama constructorului mai există și un 60 TDI quattro.
Ne oprim la versiunea TFSIe, cea avută la test. Vorbim despre un plug-in hybrid de 2.345 kg care ajunge la 100 km/h în 4.9 secunde. De ce? Păi, componenta termică este reprezentată de un propulsor V6 supraalimentat, de 3 litri, care dezvoltă 340 CP (de la 5.000 rpm până la 6.400 rpm), iar cuplul motor are o valoare constantă de 500 Nm (în intervalul 1.370–4.500 rpm).
Valoarea maximă a cuplului motor, disponibilă puțin mai sus de turația de ralanti, contribuie la un plus de confort în utilizare, la un plus al calității percepute. Cu alte cuvinte, simți că banii tăi au fost cheltuiți pe un produs bun. Mai adăugăm pe listă un motor electric de 100 kW/136 CP și 350 Nm, hrănit de la o baterie litiu-ion cu o capacitate de 14.1 kWh.
Dacă vorbim de un plug-in hybrid, ar trebui să vorbim și despre o priză, măcar una. La o priză domestică de 2.3 kW, bateria se va încărca în 7 ore, iar la o priză mai răsărită, de 7.4 kW, această operație va consuma 3 ore de parcare. Nu ne-ar fi deranjat dacă ar fi putut accepta și 11 kW sau chiar 22.
Indiferent de modul de rulare, că a fost electric, hibrid sau termic, nu am resimțit vreo urmă de submotorizare. Mențiunea am făcut-o în special pentru modul EV, unde beneficiezi de accelerații viguroase și reprize bune, fără a trezi la viață propulsorul termic.
În modul hibrid, răspunsul sistemului este impresionant. Probabil m-a marcat modul în care dizolvă cele 2.405 kg ale mașinii. Despre propulsorul V6, o notă foarte bună pentru muzicalitate. Un detaliu care începe să fie trecut cu vedere de unii constructori.
Cutia automată cu 8 trepte își face onest treaba. A fost unul dintre detaliile care a știu să rămână discret, să nu se afirme, cu alte cuvinte își face treaba bine când vine vorba de liniaritate.
Punem punct acestui capitol cu o concluzie, puterea sistemului hybrid este de 449 CP și 700 Nm.
O superlimuzina, greu de carcotit ceva, poate doar despre pret si oricum am carcoti degeaba, ca nu este pentru noi normalos, cum zice Kiro.