Motor / Transmisie

5.0

Pentru că puțină confuzie face bine, haideți să pornim de la indicativul 60. În configuratorul Audi România veți găsi două modele al căror indicativ începe cu 60: un TFSIe quattro și un TFSI quattro. În gama constructorului mai există și un 60 TDI quattro.

Ne oprim la versiunea TFSIe, cea avută la test. Vorbim despre un plug-in hybrid de 2.345 kg care ajunge la 100 km/h în 4.9 secunde. De ce? Păi, componenta termică este reprezentată de un propulsor V6 supraalimentat, de 3 litri, care dezvoltă 340 CP (de la 5.000 rpm până la 6.400 rpm), iar cuplul motor are o valoare constantă de 500 Nm (în intervalul 1.370–4.500 rpm).

Valoarea maximă a cuplului motor, disponibilă puțin mai sus de turația de ralanti, contribuie la un plus de confort în utilizare, la un plus al calității percepute. Cu alte cuvinte, simți că banii tăi au fost cheltuiți pe un produs bun. Mai adăugăm pe listă un motor electric de 100 kW/136 CP și 350 Nm, hrănit de la o baterie litiu-ion cu o capacitate de 14.1 kWh.

Dacă vorbim de un plug-in hybrid, ar trebui să vorbim și despre o priză, măcar una. La o priză domestică de 2.3 kW, bateria se va încărca în 7 ore, iar la o priză mai răsărită, de 7.4 kW, această operație va consuma 3 ore de parcare. Nu ne-ar fi deranjat dacă ar fi putut accepta și 11 kW sau chiar 22.

Indiferent de modul de rulare, că a fost electric, hibrid sau termic, nu am resimțit vreo urmă de submotorizare. Mențiunea am făcut-o în special pentru modul EV, unde beneficiezi de accelerații viguroase și reprize bune, fără a trezi la viață propulsorul termic. 

În modul hibrid, răspunsul sistemului este impresionant. Probabil m-a marcat modul în care dizolvă cele 2.405 kg ale mașinii. Despre propulsorul V6, o notă foarte bună pentru muzicalitate. Un detaliu care începe să fie trecut cu vedere de unii constructori. 

Cutia automată cu 8 trepte își face onest treaba. A fost unul dintre detaliile care a știu să rămână discret, să nu se afirme, cu alte cuvinte își face treaba bine când vine vorba de liniaritate.

Punem punct acestui capitol cu o concluzie, puterea sistemului hybrid este de 449 CP și 700 Nm.

  • Nicu, marţi, 18.01.2022 11:53

    O superlimuzina, greu de carcotit ceva, poate doar despre pret si oricum am carcoti degeaba, ca nu este pentru noi normalos, cum zice Kiro.

  • Seriff, marţi, 18.01.2022 12:16

    Bordul arata bine, imi place ca au integrat ecranul in bord si nu au lipit o tableta cum e trendul la toti, in rest ce sa zic, o super masina, nimic de reprosat.

  • Je, marţi, 18.01.2022 12:27

    Intr-adevar o masina misto, nu am ce zice! Dar daca as avea banii de un A8 nou as lua un S-classe. :D

  • @Je, marţi, 18.01.2022 13:08

    de gustibus...toate-mi plac, varfuri de gama fara cusur. ordinea preferintelor mele ar fi A8, S, 7, dar cu oricare as fi mai mult decat ultra-satisfacut :)

  • Moldovean, marţi, 18.01.2022 14:56

    Totuși, nimeni în această clasă nu reușește să transmită acea senzație impunătoare și de lux ca un S-Class. Această generație A8 transmite oarecum așa sobrietate, eleganță, lux, se apropie de S-Class, dar încă nu e acolo. Iar generațiile trecute de A8 erau net inferioare S-Class-ului, păreau foarte banale pentru o mașină ce se dorea de lux. Seria 7 la fel, nici actuala generație nu transmite acel lux, sobrietate și senzație impunătoare ca S-Class.

  • ~, marţi, 18.01.2022 17:26

    Este nevoie de o corectare mica: BMW 745e are motor de 3l nu de 2l cum este mentionat in articol. A nu se face confuzie cu generatia precedenta LCI-ului, si anume 740e care avea motorul de 2l.

  • Răzvan, marţi, 18.01.2022 18:39

    Eu de ce nu mai pot sa votez pe aici?

  • MRC, marţi, 18.01.2022 18:57

    Deci...o caruta de bani pentru un amalgam. Autonomia electrica este suficienta pentru oras, dar ca sa mergi cu A8-ul doar prin oras...ai probleme la mansarda. Sau poate nu ai cu ce te lauda si iti trebuiesc "etichete", asa ca incepi sa te lipesti de tot felul: eticheta de la masina, eticheta de la haine (obligatoriu la vedere), eticheta de la ceas. Daca iesi in afara orasului, tot cu suc din dinozauri o sa functionezi. Dar stai! Asa limuzina e pacat sa o tii doar in oras, pentru a merge cat mai mult electric. Ca doar d-aia ai luat-o hibrid, nu? Sa folosesti cat mai mult partea electrica! Portbagajul este invers proportional cu pretul: un spatiu de compacta, intr-o masina de 5.3 m lungime. Neaparat trebuie rabatata bancheta.

  • SteveUK, marţi, 18.01.2022 20:32

    tot nu inspira sau arata opulenta. Iubesc interiorul, totusi

  • Kirotractor, miercuri, 19.01.2022 09:04

    ”Understatement” pare lozinca-n segmentul ăsta, nu opulența. Despre mașină, numai de bine -- chiar dacă-i prea greuceană, în ciuda aluminizării. Nu mai repet (și tot degeaba :-)) că PHEV-uiala e doar green-washing + virtue-signaling pentru tartorii cu chauffeur. ...Că n-or veni cu Dacii Spring în zonele urbane cu zero emisii după ce coboară din yachturi și lear-jet-uri private (scutite recent de taxe ”verzi” în UE, cum bine preciza un coleg.) P.S: De apreciat (din nou) scriitura plastic-sugestivă a lui C. Ciobanu, care are mereu cuvintele la el.

  • ConstantinCiobanu, miercuri, 19.01.2022 12:55

    @~ Să nu fi făcut o confuzie, eu am vorbit despre consumul mediu declarat al modelului BMW 745e, care este de 2 litri de benzină, nu despre cilindreea acestuia.

  • King rocker, miercuri, 19.01.2022 19:21

    De când au apărut electricele care le dau clasa, toate mașinile germane păstrează liniștea. Sa n-o păstreze prea mult că raman cu liniștea

  • Seriff, marţi, 25.01.2022 10:34

    @king rocker, le dau clasa la ce? la timpul petrecut in parcare pana se incarca? La pretul inlocuirii bateriei? Sau la viteza de maxim 80 la ora la drum lung ca sa nu se descarce in 200 km bateria?

  • Vax albina, miercuri, 09.02.2022 23:04

    Daca a4 si a6 sunt ok, A8 comparat cu W223 hibrid cantareste juma de to mai mult, are -30% la portbagaj, ampatament identic dar+ 20 cm lungime iar pentru a vedea navigatia trebuie sa-ti cobori privirea.