Consum
Cei 14.1 kWh, capacitate totală, ajung în teorie pentru 47 km. În realitate, am reușit să parcurg electric undeva între 32 și 35 km cu ”un plin”. Partea interesantă este că cei 136 CP și 350 Nm au fost suficienți pentru partea urbană. Nu a fost nevoie să trezesc la viață vreo supapă. Audi comunică un consum, în ciclu WLTP, de 19 kWh. În realitate lucrurile au stat puțin altfel: 34.5 kWh a fost consumul urban înregistrat la o viteză medie de 17 km/h. Cam acesta este Bucureștiul.
Mașina lasă impresia că suge și ultimul watt din baterie și abia apoi apelează la resursele clasice. În funcție de cât de ponderat ești, în mediul urban, poți supraviețui cu un consum mediu de 6.5 litri. Surprinzător de bună valoarea.
La drum lung, poți avea surpriza ca această valoare să fie mai mare, și asta pentru că motorul termic va fi treaz cam pe toată durata călătoriei.
Acum vine momentul introducerii în scenă a rivalilor. În ciclu WLTP, Audi comunică un consum mediu de 2.7 litri. Prin urmare, luăm această valoare drept etalon.
Primul ales este BMW 745e, un plug-in hybrid care se laudă cu un consum mediu, în același ciclu de testare, de 2 litri. Este imposibil să vorbim despre electrificare în acest segment și să nu invităm la masă un Lexus LS 500h AWD, primul model din segment care le-a arătat clienților premium kilowatt-ul.
Iar dacă trecem pe listă și Mercedes-Benz S 580e 4Matic care are un consum mediu declarat, în ciclu WLTP, de 0.7 litri, realizăm că un procent bun din populația din Ingolstadt se află în ședințe interminabile.
Am fost tentat să-i ofer notă maximă, dar consumul în modul EV este puțin cam mare, iar toată magia unui astfel de model se arată proprietarului doar dacă dezvoltă obișnuința de a băga zilnic mașina în priză.
În termeni de eficiență, dacă mi-aș imagina acest A8 în versiune electrică cu o baterie de 70 kWh, aș spera la o autonomie de minim 200 de kilometri.
O superlimuzina, greu de carcotit ceva, poate doar despre pret si oricum am carcoti degeaba, ca nu este pentru noi normalos, cum zice Kiro.