Interior
Sunt ușor pus în dificultate pentru că nu sunt încă împăcat cu nota pe care am dat-o. Spațiu cât să facă cinste dimensiunilor exterioare, dar atent calibrat cât să nu ai senzația că te-ai rătăcit prin mașină, că ești și tu pe acolo. Aș dori să mă refer la 4 locuri, nu la 5, pentru că așa văd lucrurile la acest nivel. Altfel putem migra cu povestea spre un portbagaj exterior și o micuță remorcă agățată în spate, pentru a completa nevoia de transport.
Fiecare loc oferă spațiu suficient, dar în același timp este plăcut delimitat pentru a induce și acea senzație de intimitate, de spațiu personal. Și spun asta în condițiile în care designerii interioarelor Audi par că nu au mai beneficiat de o vacanță prin zone mediteraneene de multă vreme. Ador planșa de bord, privită de pe bancheta spate. O linie simplă, elegantă, curată. Bravo, Audi! Dar în clipa în care sunt la volan, apar problemele.
Tabloul de bord, da, îl consider unul dintre cele mai inspirate din industrie. Te poți bucura de un instrumentar digital cu aspect clasic, cu ceasuri care nu îți lasă așa mult impresia de artificial ca la alții. Și posibilitățile de configurare le găsesc inspirate și suficiente. Îmi place și modul în care consola centrală face tranziția spre tunelul median.
Dar încep să am probleme când mă intersectez cu display-urile. Nu am nimic de reproșat graficii, modului intuitiv de navigare prin meniuri, dar am o problemă pentru că fiecare comandă implică luarea privirii de la drum și concentrarea atenției pe ce zonă de pe display ajung cu degetul. Asta pentru a fi sigur că nu comand altceva.
Progresul îl percep ca pe ceva sosit să-mi simplifice existența, nu să genereze angoase. Iar dacă mai adaug faptul că planșa de bord a modelului testat era sinonimă în proporție de 75% cu o suprafață lucioasă care scotea în evidență fiecare scamă sau granulă de praf, poți migra ușor spre tocirea smalțului de la dinți.
Să mai adaug că și reglarea gradului de deschidere a gurilor de ventilație se realizează tot plimbând degetul pe o zonă sensibilă la atingere. Nu mai detaliez că deja o sprânceană a început să se zbată.
Accesul este bun la interior, portierele sunt generos dimensionate și cu o deschidere largă. Da, trebuie să îți oferi luxul de a căuta un loc de parcare la fel de generos.
La capitolul ”Eu cu ce mă îmbrac?”, trebuie să fii foarte atent, pentru că portbagajul are un volum de 390 litri. Cea mai mică valoare din triada germană o are Clasa S care oferă 350 litri în versiunea S580 e, LS 500h AWD propune 400 de litri, iar 745e oferă 420 litri.
O superlimuzina, greu de carcotit ceva, poate doar despre pret si oricum am carcoti degeaba, ca nu este pentru noi normalos, cum zice Kiro.