Calitate / Pret
Un Audi A8 are un preț de pornire de 97.726 euro, iar de acești bani primești un 55 TFSI quattro. Versiunea testată, un 60 TFSIe quattro are un preț de bază de 111.413 euro. Și pentru că este o ușoară blasfemie să îți comanzi un model din acestă zonă rarefiată și să nu-l personalizezi câtuși de puțin, versiunea testată mai avea opționale în valoare de peste 25.000 euro. Prețul final? 138.773 euro.
Un ochi aruncat pe lista de opționale mă trimite în zona în care să am mici dialoguri cu mine. Unele de genul: dacă tot dau 1.247 euro pe vopseaua metalizată, poate îmi permit momentul de nebunie care să mă facă să bifez orice altă culoare decât Gri Terra.
În dreptul opțiunii de 1.307 euro pentru sistemul audio Bang&Olufsen Premium Sound System cu 17 incinte acustice, sunet 3D, 16 canale și 730 watt nu voi avea nicio ezitare. Sistemul LED Matrix de 2.162 euro merită și el, precum și geamurile duble de 783 euro pentru o izolare fonică superioară.
Dacă ne uităm în segment, vedem că un BMW 745e xDrive pleacă de la 109.000 de euro, deci o idee mai ieftin dacă îl raportăm la A8 60 TFSIe. Bineînțeles, fără joaca de-a opționalele.
Despre cel mai nou jucător al segmentul, adică Mercedes-Benz Clasa S, în varianta cu ampatament lung și versiune S580e 4Matic, socotelile devin serioase, iar diferența față de Audi A8, de-a dreptul astronomică. Totul începe de la 133.250 de euro.
O superlimuzina, greu de carcotit ceva, poate doar despre pret si oricum am carcoti degeaba, ca nu este pentru noi normalos, cum zice Kiro.