Siguranta
Ce ați vrea să vă spun la acest capitol? Că are tabla moale, sau, dimpotrivă, că e tare ca piatra? De obicei, EuroNCAP testează rar astfel de modele, vândute în număr mic și considerate etalon pentru restul gamei. E clar că vorbim despre vârful siguranței oferite de un constructor auto. iar în cazul Audi, acest vârf este unul înalt.
O să trec în revistă un element important. Sistemul Pre Sense, esențial în cazul detectării unui accident iminent, pregătește ocupanții pentru impact prin strângerea centurilor pentru a fixa pasagerii mai bine în scaune, comandă închiderea geamurilor și a trapei. Același sistem poate recunoaște pietoni și bicicliști până la o viteză de 85 km/h și automobile până la 250 km/h. În funcție de situație, sistemul poate comanda autonom frânarea de urgență pentru a încerca evitarea unui impact. Sau măcar pentru a diminua daunele.
Audi s-a gândit și la un asistent pentru intersecțiile dezordonate sau haotice din marile orașe ale lumii. Și bine a făcut, pentru că această funcție se potrivește mănușă în România. Am testat de vreo câteva ori acest asistent în intersecțiile din București, acolo unde senzorii instalați în bara față au sesizat rapid intenția unor mașini de a forța lipsa de prioritate. Acest asistent poate chiar opri mașina, dacă viteza de rulare nu este mai pare de 10 km/h. Mai există un asistent pentru manevrele de evitare sau ocolire. El funcționează în intervalul 30-150 de km/h și poate oferi asistență suplimentară șoferului. Asta înseamnă că nu va ajuta evitarea fără un impuls al volanului venit din partea șoferului. În momentul în care îl detectează, amplifică manevra de evitare.
Dacă mai luăm în calcul și faptul că modelele din acest segment sunt bază pentru vehicule destinate demnitarilor, cred că mai putem adăuga un câteva stele la capitolul siguranță.
O superlimuzina, greu de carcotit ceva, poate doar despre pret si oricum am carcoti degeaba, ca nu este pentru noi normalos, cum zice Kiro.