Tinuta de drum
În primul rând trebuie să fac o reverență în fața trenului de rulare. Suspensia. Și deja am făcut un pas în spate pentru a fi sigur că nu îmi scapă vreun detaliu. Oh, suspensia... cred că este un reper în segment. Dacă plecăm de la scopul asumat că un astfel de model trebuie să ofere confort, atunci îndrăznesc să afirm că A8 este premiantul clasei. O performanță impresionantă, în condițiile în care clienții actualei generații deja aruncă un ochi prin cont cu gândul la viitorul A8. Modul în care A8 te izolează de orice imperfecțiune a suprafeței de rulare este impresionant.
Dar, nu totul se reduce la confortul oferit de suspensie, când vine vorba de ținuta de drum. Recunosc, am fost ușor cucerit de confortul oferit de suspensie și de modul destul de ”profund” în care acest A8 te izolează fonic de exterior. Inclusiv propulsorul V6 zici că a fost mustrat de educatoare și ridică vocea până la nivelul unei șoapte.
Dar, divinitatea, din fireasca pornire spre echilibru, spre a nu genera părtiniri gratuite, mi-a scos în cale ”o șicană”. A fost clipa în care mi-am zis că educatoarea care a muștruluit motorul a fost blândă.
Am avut impresia că sunt la volanul a cel puțin trei mașini, fiecare dorind să își urmeze calea, niciuna pe traiectoria ideală. Cam așa a reacționat A8. Prin comparație, noul Mercedes-Benz Clasa S m-a surprins prin cât de riguros știe să urmeze trasa atunci când îl arunci prin ”încăpere”. Chiar și Seria 7 este destul de docil. Pe A8 nu l-am găsit, însă, la fel de compus, de coerent în răspuns.
Să-mi fie iertată analogia, zici că te-a surprins un seism de 5 spre 6 grade cu nădragii în vine și vrei să părăsești încăperea. E clar că te reține ceva.
În ultima vreme, la tot ce înseamnă hybrid sau plug-in hybrid sunt atent la cât de fluid se face trecerea de la decelerarea/frânarea regenerativă (cea efectuată cu motorul electric) și frânarea cu sistemul mecanic. Am întâlnit cazuri în care la 10-15 km/h ai impresia că ai rămas fără frâne. La Audi această trecere este în limite decente, nu îți crește pulsul când mai ai 10 metri până în trecerea de pietoni.
Direcția are aceeași părinți cu suspensia, precisă, dar cu un grad de asistare și demultiplicare care îți spune că ziua are vreo 28-29 ore. Cu alte cuvinte, nu are sens să te grăbești, tot acolo ajungi.
O superlimuzina, greu de carcotit ceva, poate doar despre pret si oricum am carcoti degeaba, ca nu este pentru noi normalos, cum zice Kiro.