Motor / Transmisie
Pentru Q4 e-Tron, cei din Ingolstadt au deci să meargă până la capăt și să folosească tot ce au mai bun în sertarul cu componente electrice. Spre deosebire de alte modele SUV pur electrice care folosesc același „e-tron” în numele complet, Q4 este construit pe platforma MEB. Aceasta a fost gândită de la zero pentru modele electrice și aduce cu ea câteva avantaje, precum și specificații tehnice superioare
Q4 e-tron e disponibil în trei variante pe piața din România: 35, 40 și 50 quattro. Primele două, respectiv Q4 e-tron 35 și Q4 e-tron 40 sunt versiuni cu propulsie, ambele folosind un motor electric montat pe puntea spate. Cea din urmă este singura care vine cu tracțiune integrală, grație unui motor electric suplimentar, poziționat pe puntea față. Coincidența face că fix această variantă ne-a fost oferită pentru testare.
Motoarele electrice pot livra, împreună, până la 299 CP și 460 Nm de cuplu. Toate aceste resurse sunt, bineînțeles, disponibile la cea mai mică atingere de pedală, încă de la primele rotații făcute de motoarele electrice. Livrarea acestora va depinde, în mare parte, de modul de rulare ales.
Practic, mașina va rula mare parte din timp folosind doar motorul electric de pe puntea spate, pentru a economisi energie. Doar în modul Dynamic va acționa permanent și motorul de pe puntea față. O excepție de la regulă va fi reprezentată și de momentele în care sistemele mașinii simt un derapaj pe puntea spate și vor activa temporar și unitatea de pe față pentru a se asigura că ajungi în siguranță pe trasa ideală.
Mai mult decât atât, o surpriză foarte plăcută a fost calibrarea diferitelor moduri de condus de la bordul noului Q4 e-tron. Dacă în modul Efficiency pedala de accelerație are nevoie de ceva mai multă muncă de convingere pentru a direcționa electronii din baterie către roți, pe modul Comfort Q4 e-tron se simte ca orice alt Audi de clasă mare, atunci când te înfrupți din resursele ei. Practic, apăsarea accelerației în acest mod va livra puterea liniar și nicidecum grăbit, pentru o atmosferă cât mai confortabilă și liniștită în interior.
Desigur, lucrurile vor sta diferit în modul Dynamic, unde pedala de accelerație devine un obiect ascuțit de care trebuie să te apropii cu grijă dacă nu vrei să îți pierzi permisul. Livrarea resurselor este aproape brutală, iar lipsa unei cutii de viteze convenționale îți dă impresia ca accelerația resimțită nu va lua niciun fel de pauză până nu atingi limita de viteză setată de Audi la 180 km/h.
Așadar, depășirile sunt ușor de făcut chiar și la viteze de autostrada. Nu am simțit în niciun moment că aș avea nevoie de mai multe resurse.
Pentru obiectivitate, la secțiunea "nu ne-a plăcut" ar fi trebuit trecut și lipsa camerei pentru mers înapoi și lipsa sistemului de acces fără cheie. Chestiuni surprinzătoare pentru pretențiile și prețul modelului.