Consum
Așa cum e la modă în această etapă intermediară de tranziție către un viitor cu mașini electrice, marea întrebare va fi: cât consumă? De data asta, consumul e măsurat în kWh/100 km, pentru că nu avem de-a face cu benzină sau motorină pe aici.
Înainte să vorbim de autonomie, trebuie să precizăm și dimensiunea bateriei poziționate în podeaua lui Q4 e-tron 50 quattro, chiar între cele două motoare. Versiunea de top testată de noi este disponibilă doar cu cea mai mare baterie oferită în gama Q4, respectiv un acumulator de 82 kWh, din care poți utiliza 76.6 kWh.
Conform celor din Ingolstadt, această capacitate netă ar trebui să îi permită lui Q4 e-tron 50 quattro să acopere până la 488 de kilometri cu o singură încărcare, conform testelor efectuate în ciclul WLTP. Ați fi surprinși dacă v-am spune că nu am obținut exact aceleași valori? Probabil că nu.
După parcurgerea a peste 100 de kilometri prin traficul bucureștean, am obținut un rezultat de 18.1 kWh/100 km, ceea ce ar presupune o autonomie teoretică de 423 de kilometri cu „un plin”, exclusiv în mediul urban. Asta în condițiile în care temperatura exterioară la sfârșitul lunii septembrie, în timpul testului, a fost de în jur de 20 de grade Celsius, iar viteza medie 23 km/h.
În afara orașului, la o viteză medie de 73 km/h, pe un sector de drum național, consumul afișat de mașină a fost de 15.6 kWh/100 km, indicând o autonomie potențială de 491 de kilometri în acest regim de exploatare. Pe autostradă însă, la o viteză constantă de 130 km/h, consumul lui Q4 e-tron 50 quattro s-a stabilizat în jurul cifrei de 24 kWh/100 km, respectiv o autonomie de circa 319 kilometri.
Dacă e să aruncăm o privire la datele oferite de rivalii lui Q4 e-tron în acest moment, cifrele lor sunt un pic diferite. Astfel, Mercedes-Benz EQA350 4Matic promite o autonomie de 432 kilometri, deși are la dispoziție o baterie mai mică, cu o capacitate netă de 66.5 kWh. Bravo, EQA! În același timp, predictibil, frații de platformă, Enyaq și iD.4 au aproape aceleași numere. Versiunea GTX de la Volkswagen are o autonomie estimată la 482, iar Skoda, în versiune 80x, vine cu o autonomie pretinsă de 488 kilometri. Deci la egalitate cu vărul lor premium pe care îl testăm aici.
Aici ar trebui să menționăm și faptul că Audi Q4 e-tron 50 quattro vine cu suport pentru încărcătoare cu o putere de până la 125 kW, ceea ce e puțin dezamăgitor pentru o mașină care folosește o platformă creată special pentru mașini electrice. Chiar dacă la noi în țară astfel de prize sunt rare, și majoritatea au 50 kW, ar fi confortabil să ai o putere de încărcare mai mare atunci când ajungi la o stație Ionity, spre exemplu.
Pentru obiectivitate, la secțiunea "nu ne-a plăcut" ar fi trebuit trecut și lipsa camerei pentru mers înapoi și lipsa sistemului de acces fără cheie. Chestiuni surprinzătoare pentru pretențiile și prețul modelului.