Interior
Audi se pricepe de minune la câteva lucruri. Printre ele vei găsi și interioare de calitate excepțională, cu o ergonomie demnă de manual. Ei bine, Q4 e-tron se apropie de reputația producătorului german dar nu atinge superlativele la care te-ai aștepta într-o mașină precum A8. Sigur, nici prețul sau poziționarea pe piață a lui Q4 nu îl recomandă drept un model din acea ligă, dar pentru 86.000 de euro, parcă puteau fi folosite materiale mai bune pe alocuri.
Aici mă refer în primul rând la panourile ușilor din spate, care sunt confecționate dintr-un plastic rugos pe aproape toată suprafața lor. Cele de pe partea din față însă au o abordare un pic diferită, în sensul că cel puțin partea superioară este făcută dintr-un plastic moale, același material găsindu-se și în zona de sus a bordului. dacă o să ne coborâm mâna în partea inferioară a planșei de bord o să găsim un plastic dur, care, probabil, va rezista bine în timp.
Consola centrală are un design de insulă plutitoare, găzduind butoane pentru diferite funcții și chiar selectorul de viteze.
Ergonomia este, în mare parte, la nivel înalt, iar aici trebuie să-i laud pe cei de la Audi, care au decis să ne ofere butoane clasice pentru sistemul de climatizare. Este, practic, o reîntoarcere la ergonomie, după ce Audi a explorat o abordare futuristă, cu ecrane pentru banalele comenzi ale aerului.
Despre butoanele de pe volan nu putem spune același lucru. Audi a băut apă din cana Mercedes-Benz. Pe volan avem acum zone tactile, foarte sensibile la atingere. Din fericire, ele răspund și la apăsare, iar asta îți ușurează viața. Trebuie să fii destul de atent, totuși, mai ales dacă ai degete mari. Asta pentru că nu o dată mi s-a întâmplat să ating unele din butoane cu palma din greșeală și chiar să sun câteva contacte din telefon în acest fel.
Scaunele îmbrăcate în piele Nappa, precum și trapa panoramică, volanul hexagonal, instrumentarul de bord digital precum și sistemul de sunet Sonos, fac din habitaclul lui Q4 e-tron un loc foarte plăcut. Per total, noul SUV electric este cu adevărat un model premium. Cu siguranță mai premium decât Mercedes-Benz EQA.
Spațiul este generos, iar aici se văd avantajele folosirii unei platforme electrice, comparativ cu rivalii din segment. Podeaua este plată, nu ai un tunel de transmisie care să deranjeze și chiar și cei ce vor lua loc pe bancheta din spate vor avea destul loc. Chiar și spațiile de stocare sunt multe și generoase, iar portbagajul oferă până la 520 litri, cu 180 de litri mai mult decât EQA, dar cu 65 de litri mai puțin decât în Enyaq.
Atunci când te deplasezi, atmosfera din interior este deosebit de silențioasă, senzație amplificată de geamurile tratate special pentru a reduce sunetul vântului. Chiar și la viteze de peste 110 km/h, tot ce ajunge în cabină e un vuiet subtil, care vine în mare parte de la roți, nu de la parbriz, oglinzi sau geamurile față.
Pentru obiectivitate, la secțiunea "nu ne-a plăcut" ar fi trebuit trecut și lipsa camerei pentru mers înapoi și lipsa sistemului de acces fără cheie. Chestiuni surprinzătoare pentru pretențiile și prețul modelului.