Interior
Materialele și finisajele din habitaclu sunt demne de segmentul premium. În ceea ce privește ornamentele, ai mai multe opțiuni, inclusiv din lemn sau din microfibră, cum a fost cazul mașinii testate de noi.
Pe scurt, SUV-ul german propune un interior închegat și calitativ. Cu mici excepții: plasticul din partea inferioară putea fi ales mai bine, de asemenea, butoanele care acționează geamurile puteau fi și ele mai calitative.
Noi am avut la dispoziție scaunele față sport care, deși oferă un suport lateral bun, nu sunt cele mai confortabile. Poate scaunele standard ar fi o alegere mai bună din acest punct de vedere.
Butoanele fizice sunt de domeniul trecutului. Funcțiile au fost preluate de către display-ul central, despre care vom vorbi mai încolo. Până și butoanele pentru faruri și pentru reglajul scaunelor au fost integrate într-o zonă "piano black" și le regăsești pe portiere.
Că tot veni vorba despre aceste zone acoperite cu plastic negru, cu finisaj lucios, sunt destul de numeroase. Așadar, vei avea multe amprente și praf în zone unde ajungi des cu degetele și care sunt în câmpul tău vizual.
Interiorul noului Q6 e-tron este foarte spațios. Chiar și pe banchetă, pasagerii cu o înălțime peste medie se vor simți confortabil. Dacă bifezi plafonul panoramic, riști să sacrifici puțin din spațiul la cap, dar nu este ceva deranjant.
Spațiile de depozitare sunt, de asemenea, suficiente și generoase ca volum. Portbagajul are o capacitate cuprinsă între 526 de litri și 1.529 de litri. Dacă vrei mai mult, poți bifa un pachet care costă 468 de euro și care aduce, printre altele, un spațiu de depozitare suplimentar sub capotă. Așa numitul frunk are o capacitate de 64 de litri.
Chestia asta cu renunțarea la butoanele fizice și transferul funcțiilor lor pe ecran mi se pare o alegere foarte proastă din partea fabricanților. Practic la butoanele fizice te duci cu mâna direct la locul respectiv fără să fie nevoie să-ți abați privirea, la varianta touch screen, oricât ai fi de obișnuit cu poziția, tot te duci cu privirea sau, mai rău, trebuie să cauți în meniu. De exemplu, la un Volvo xc 60 pentru dezactivare start/stop trebuie să intri în vreo două meniuri, ori nu mi se pare normal să fie așa. În rest... chiar scumpă. Să zicem că la 104.000 prefer un Lexus RX 500 f sport, 2.4 hybrid. Altă viață! Și mai rămân și cu 2000 în buzunar.