4.5
de Alexandru Monenciu, Foto: Dragoș Savu, marţi, 15 octombrie

Navă spațială

Mașinile nu mai sunt de mult doar simple obiecte cu ajutorul cărora ne deplasăm din punctul A în punctul B. Au devenit complicate, un amalgam de tehnologie, pe care nu toată lumea îl înțelege.

Unde mai pui că am început să vorbim, tot mai des, despre baterii, motoare electrice, arhitecturi și timpi de încărcare.

Mașinile cu zero emisii, căci la ele făceam referire, nu traversează cea mai bună perioadă. Motivele sunt bine cunoscute: reducerea sau chiar eliminarea subvențiilor, starea infrastructurii de încărcare și așa mai departe.

Chiar și așa, constructorii nu au renunțat la ele, ba chiar caută în continuare modalități de a le face mai eficiente, mai bune și, uneori, mai accesibile. Tocmai de aceea auzim că se vorbește tot mai mult de arhitecturi de încărcare la 800V, de motoare mai compacte și de baterii mai ușoare.

Noul Audi Q6 e-tron este un exemplu din noul val de modele cu zero emisii. A debutat în luna martie 2024 și are o caracteristică foarte importantă: este primul model electric Audi dezvoltat pe arhitectura Premium Platform Electric sau PPE pe scurt.

Este o arhitectură de încărcare la 800V, ceea ce înseamnă că vorbim despre timpi de încărcare reduși și o eficiență crescută. Fără să intru în prea multe detalii tehnice.

Noi am testat noul Q6 e-tron quattro, iar în rândurile următoare îți spunem cum se simte de la volan SUV-ul cu zero emisii al mărcii din Ingolstadt.

  • ds, marţi, 15.10.2024 10:38

    Chestia asta cu renunțarea la butoanele fizice și transferul funcțiilor lor pe ecran mi se pare o alegere foarte proastă din partea fabricanților. Practic la butoanele fizice te duci cu mâna direct la locul respectiv fără să fie nevoie să-ți abați privirea, la varianta touch screen, oricât ai fi de obișnuit cu poziția, tot te duci cu privirea sau, mai rău, trebuie să cauți în meniu. De exemplu, la un Volvo xc 60 pentru dezactivare start/stop trebuie să intri în vreo două meniuri, ori nu mi se pare normal să fie așa. În rest... chiar scumpă. Să zicem că la 104.000 prefer un Lexus RX 500 f sport, 2.4 hybrid. Altă viață! Și mai rămân și cu 2000 în buzunar.

  • dan_grc, marţi, 15.10.2024 11:44

    Până acum ceva ani nu exista Audi de 100k unde calitatea anumitor materiale sa nu fie ce trebuie, spor la vânzări.

  • :))), marţi, 15.10.2024 12:20

    Fix cu EQB concureaza acest Q6 E-tron. :))))) Cat despre masina in sine... sunt sigur ca (inca) un model de 75.000+ de euro era fix ce ii lipsea pietei de electrice. Doar cu atat pot sa vina sefii aia cu salarii anuale de milioane de euro?

  • recesiune, marţi, 15.10.2024 13:26

    s.a ajuns la o nesimtire obscena a preturilor, pana acum vreo 5 ani +100k era rezervat pt masini excentrice sau de performanta, acum e pt modele care se vor de familie.. probabil pt ca trebuie bani de la toata familia ca sa ti.o cumperi...

  • deputy, marţi, 15.10.2024 15:22

    Nava spatiala cu bord de VW la care au agaugat cateva tablete in plus. cool. de pret nici nu trb sa mai vb....este spatial de-a dreptul!

  • Matei_cel_nou, marţi, 15.10.2024 20:35

    Și inflația a fost grosolană în ultimii 5 ani, și veniturile au crescut. Cel puțin în zona căreia i se adresează masina asta.

  • aha, miercuri, 16.10.2024 09:20

    Nava spatiala? Mai degraba DOA.

  • DanG, miercuri, 16.10.2024 13:40

    @DanGRC Pana cum cativa ani nu gaseai materiale proaste pe A4, ce sa mai vorbim de AUDI-uri de 100000 Euro :-) Shrinkflation in toata regula, platesti mai mult si primesti mai putin. Subscriu la ce scriu cei de mai sus, fix de asta avea nevoie piata in acest moment: un SUV electric de 100000 euro care isi pierde 50% din valoare intr-un an de zile.