Motor / Transmisie
În momentul lansării, Audi Q7 vine în fața clienților cu două motorizări, una diesel și una pe benzină. Dacă dieselul V6 3.0 de 272 de cai putere și 600 Nm va fi, probabil, bestseller-ul gamei, versiunea pe benzină TFSI de 3.0 litri și 333 CP îi va atrage pe cei care nu se uită deloc la consum și doresc o mașină cu performanțe de vârf.
La testul care a avut loc în Elveția le-am testat pe ambele și ne-am oprit la... o a treia variantă. O versiune ceva mai "cuminte" a motorului V6 diesel de 3.0 litri care va intra în oferta Audi ceva mai târziu. Are 218 CP și 500 Nm, este cuplată la aceeași cutie automată Tiptronic cu opt trepte, dar demonstrează că poate consuma de vreo două ori mai puțin decât un motor echivalent al anului în care a fost lansat primul Q7.
Până să vorbim despre ce oferă acest motor, să reținem un detaliu esențial. Q7 nu mai este hardughia de două tone și jumătate care avea nevoie de motoare cu reactor care să funcționeze în regim dinamic. După o dietă în care a scăpat de peste 300 de kilograme (e ca și cum ar fi ieșit din mașină patru pasageri a câte 80 de kilograme între generații), Q7 3.0 TDI în versiunea de 218 CP a ajuns să tragă la cântar sub două tone, ceea ce înseamnă că avem în față una dintre cele mai mari (dacă nu chiar cea mai mare) reducere a masei proprii din industria auto. E adevărat, însă, că în cazul lui Q7 era loc berechet pentru asta.
Una peste alta, am fost surprins să văd un ansamblu cutie-motor absolut perfecte pentru o mașină de familie de acest gabarit. Ați spune - cum am crezut și eu inițial - că 218 CP sunt puțini pentru un Q7. Ei bine, veți vedea la capitolele următoare cum performanțele sunt absolut explozive față în față cu concurenții, iar consumul real al mașinii rămâne în limite mai mult decât decente. Iar cutia Tiptronic cu 8 trepte a fost modificată între generații atât de serios, încât nu-ți vei mai dori vreodată manuală.
Motorul de 218 CP de pe Audi Q7 este unul dintre cele mai serioase argumente atunci când vorbim despre o mașină cu picioarele pe pământ. O demonstrație a faptului că îți poți bate concurența fără probleme dacă apelezi la doar două trucuri: o dietă radicală și o ținută de drum net îmbunătățită care să potențeze "aroma".
Faptul ca nemtii fac cele mai tari motoare din lume, asta nu mai constituie o mirare. Au cea mai sofisticata tehnica grea, iar la motoare performante, economice nu-i bate nimeni. Eu asa cum am mai zis detin un Golf TDI 1.9 de generatie veche. Masina are un rulaj de peste 300 de mii, si nu scoate nici fum inca. Doar cutia de viteze automata i-am schimbat-o