Consum
O să fiu direct: Audi Q7 3.0 TDI de 218 CP anunță un consum oficial minuscul, de doar 5.4 litri/100 km în regim mediu mixt. Asta înseamnă că, dacă te porți cu pedalele precum cu un nou-născut, ai șanse să mergi 1400 de kilometri fără să ai nevoie de benzinării cu noul Q7. Cam "uman" pentru o mașină considerată până acum un soi de abonat al pompei, nu credeți?
Noi am mers cu această versiune pe un traseu elvețian de 160 de kilometri care a adunat autostrăzi și două urcări și coborâri serioase prin Alpi, toate într-un ritm îndeajuns de susținut încât să poată fi considerat mediu spre alert. Computerul de bord ne-a afișat la final 8.2 litri/100 km, un consum mai mult decât decent pentru cilindreea motorului și pentru traseul urmat. Atât de interesant, încât l-am supus unei ample dezbateri pe pagina noastră de Facebook.
Una peste alta, am văzut rar spre deloc cifre de consum asemănătoare pe o mașină de acest gabarit. Iar dacă în mașină am fost mirat, confirmarea a venit după ce am consultat fișele tehnice ale modelelor rivale pe aceeași zonă de putere. Am aflat, astfel, că modelul Audi este clar mai eficient decât oricare dintre concurenții direcți. Cel mai apropiat este noul Mercedes-Benz GLE (fost ML, va trebui să ne obişnuim cu noul nume), care reuşeşte 5.7 litri pe versiunea GLE250d. Urmează Volvo XC90 D5 (225 CP), cu 5.8 litri dintr-un motor diesel de 2.0 litri, imediat după suedez clasându-se BMW X5 xDrive25d. Deși are puterea lui Q7 și cuplu cu 50 Nm mai mic, modelul bavarez consumă cu jumătate de litru mai mult pe hârtie.
Ceilalți concurenți trec de 6.0 litri, iar în cazul lui Range Rover se ajunge chiar la 7.5 litri/100 km, cu mențiunea că vorbim de o mașină de 258 de cai putere care nu are o versiune mai "moale" și care s-ar compara mai degrabă cu varianta de 272 CP a lui Q7 3.0 TDI. Dar, de dragul comparației și hors-concours, e bine de văzut diferența.
În sfârșit, ca să înțelegem magnitudinea umanizării lui Q7 3.0 TDI, să notăm că VW Touareg V6 3.0 TDI de 204 CP consumă cu 1.3 litri mai mult, adică 6.6 litri/100 km. Argument mai bun n-avem.
Faptul ca nemtii fac cele mai tari motoare din lume, asta nu mai constituie o mirare. Au cea mai sofisticata tehnica grea, iar la motoare performante, economice nu-i bate nimeni. Eu asa cum am mai zis detin un Golf TDI 1.9 de generatie veche. Masina are un rulaj de peste 300 de mii, si nu scoate nici fum inca. Doar cutia de viteze automata i-am schimbat-o