Audi Q7

3.0 Diesel Turbo (TDI) 218CP 4x4 Aut8

Interior

4.5

Designerii și inginerii Audi au pus mână de la mână pe noua generație Q7 și au dezvoltat o mașină care, deși la exterior pare un soi de A8 Allroad - orice o însemna treaba asta - la interior este o sală de concerte. La propriu și la figurat.

Poți să-ți comanzi noul Q7 în versiune cu 5 sau 7 locuri, iar versiunile cu cinci locuri - testate de noi în Elveția - îți oferă un portbagaj de 890 de litri, cu vreo 200 mai mult decât concurenții. Imens și îndeajuns de încăpător pentru oricine își dorește o mașină în care spațiul să nu mai fie o problemă.

La nivel de design, interiorul lui Q7 este un amestec între ce există la ora asta pe modelele Audi de segmente înalte și ce va exista pe viitorul A8. Cu iz de Grupul Volkswagen, pentru că linia orizontală a bordului cu aeratoarele incluse în design este o soluție pe care am admirat-o prima dată pe noul Passat.

Ca de obicei, Audi nu face rabat de la calitatea materialelor, astfel că noua generație a lui Q7 este asortată cu cele mai bune soluții în materie de texturi, soluții și culori. Display-ul imens pe care-l vezi prin volan e preluat direct de la TT, însă spre deosebire de coupe-ul compact sportiv, pe Q7 avem încă un display generos care apare vertical pe vârful bordului atunci când pornești mașina. Cumva logic, modulul de comandă al informațiilor care sunt afișate pe bord este preluat tot de la Audi TT și necesită o perioadă de acomodare, pentru că e complex. Dar îți intră rapid în reflexe.

S-a schimbat consola centrală, iar levierul cutiei automate a preluat forma unei manșe de avion, cu butonul de Parking așezat nonconformist în partea de sus a mânerului. Dacă nu ești obișnuit cu modul în care Audi își aranjează butoanele, vei fi surprins de poziționarea rotativei de volum, care e mică și așezată în dreapta, aproape de scaunul pasagerului. Deși am testat o grămadă de modele Audi în ultimii ani, de fiecare dată când urc la volanul unei noi mașini a mărcii privesc această soluție ca pe o ciudățenie. Mă rog, o fi vorba de gusturi.

  • mishazaitev, marţi, 02.06.2015 12:06

    Faptul ca nemtii fac cele mai tari motoare din lume, asta nu mai constituie o mirare. Au cea mai sofisticata tehnica grea, iar la motoare performante, economice nu-i bate nimeni. Eu asa cum am mai zis detin un Golf TDI 1.9 de generatie veche. Masina are un rulaj de peste 300 de mii, si nu scoate nici fum inca. Doar cutia de viteze automata i-am schimbat-o

  • Un baiat, marţi, 02.06.2015 12:17

    Avion. Nu imi plac masinile care seamana la bord cu avioanele. Prefer generatia veche.

  • Cyrus, marţi, 02.06.2015 12:28

    Interesanta masina

  • Kap, marţi, 02.06.2015 12:48

    În articol apare că "a ajuns să tragă la cântar sub două tone" însă fişa de la sfârşit zice 2070 kg. Oricum ar fi, nu cred neam că o măgăoaie de 3 litri ia ceva cu 5-6 în faţă la 100 km. Deci nu.

  • Razvan, marţi, 02.06.2015 14:17

    Nu mai exista ML, avem GLE acum. Legat de Q7, interiorul este reusit, dar exteriorul ma lasa rece.

  • MPT, marţi, 02.06.2015 15:45

    Dupa "cifre" s-ar prezenta bine noul Q7, poate prea bine (cam mult a scazut in greutate...si stim ca o cura drastica de tipul asta vine dupa sine cu efecte secundare care in cazul lui Q7 propabil se vor vedea si simti in timp). La capitolul consum nu am ce spune decat FELICITARI! Dar de asemenea stim ca in viata reala un asemenea consum scazut nu prea ai cum sa atingi cu un asemenea motor si cu asemenea greutate (totusi are 2 tone si). La faza cu "umilirea adversarilor" nu subscriu deloc. Cine naiba face liniute cu asa masina? In rest nu pot spune decat ca se va vinde bine si in Romania, dar eu unul nu pot trece de partea cu design-ul. Grila frontala seamana prea tare cu un Somn.

  • nume, marţi, 02.06.2015 15:58

    Cea mai mare reducere a masei proprii o intalnim la noile RR-uri (full-size si Sport): pana la 420 kg, conform producatorului. Apoi, mai in gluma, mai in serios, Mercedes-ul ML nu mai exista: acum isi spune GLE.

  • hanga, marţi, 02.06.2015 16:09

    ....3L si 218cp....mmmm ata avea si prima generatie dela x5....de acum ...ha ha 10 ani si....

  • mircea, marţi, 02.06.2015 16:12

    @nume Comparaţiile iniţiale au fost realizate cu ML, deci cu versiunea dinaintea facelift-ului şi a redenumirii modelului. Am verificat acum şi cei de la Mercedes-Benz au publicat preţurile noului GLE, deci am updatat întregile secţiuni în care există comparaţie între cele două SUV-uri. Nu se schimbă mai nimic la nivel de clasament în segment, dar cifrele lui GLE sunt mai bune decât ale vechiului ML şi am subliniat asta acum. Mulţumesc pentru tragerea de mânecă :)

  • eee, marţi, 02.06.2015 16:53

    uf, acuma trebuie sa citesc iar articolul, dupa update cu GLE :)

  • @nume, marţi, 02.06.2015 17:11

    Q7 are si varianta de 3l si 272 cp si 600 nm la doar 1500 rpm

  • arhitect, marţi, 02.06.2015 17:17

    prea lunga si prea lata ; locurile de parcare in Europa au 5000 mm x 2500 mm, garajele publice chiar mai putin...problema gabaritului nu se pune la cazinourile unde parcheaza valetul masina ...

  • vianu, marţi, 02.06.2015 17:42

    oare cine va fi utilizatorul tipic de Q7 in romania? familistii responsabili.....

  • Andy, marţi, 02.06.2015 19:08

    @vianu Familisti, familisti. De aia cu 4-5 copii bronzati.

  • zarnesteanu, marţi, 02.06.2015 19:54

    O masina jos palaria. Design modern, tehnologie cat cuprinde, etc. Ce ma mira este ca R Class-ul meu, din 2007,cu motor de 3.0 L are 215 CP si cuplu de 540 Nm. Pe autostrada ajunge la 8 - 8.5 iar in oras din semafor in semafor si pe distante scurte nu sare de 13%. Deasemenea performantele motorului in 4 cilindri de pe GLE mi se par si in ziua de azi fenomenale. Oricum, Audi are un produs pe care il vor putea tine ani de zile pe piata si va fi inca multa vreme proaspat si modern.

  • S, marţi, 02.06.2015 22:03

    Nu stiu cat de mare este in realitate, insa nu mai da aerul ala de SUV, cum o dadea modelul anterior. Era mult mai "agresiv". Interiorul mie imi place ca e simplu. Designul, cel putin din spate nu imi place. Dar unde sunt motorizarile TDI bi sau tri-turbo ? Motorizarea 3.0TFSI de 333cp e aceeasi din cate vad.

  • Alex, marţi, 02.06.2015 23:08

    Daca e 5,4% consumul mixt atunci inseamna ca e spre 4% pe autostrada...un motor de 3.0 in V de 2 tone.....si marmota....

  • Vlad08, miercuri, 03.06.2015 02:00

    Oricum l-am privi este doar un break gigantic cu un design destul de anost.Nici dupa noul model de grile iesite in afara,de la Audi nu ma dau in vant.Interiorul tehnologizat si simplist,deci foarte ok. Ca si consum,iarasi nu as baga mana in foc ca e cel mai mic din segment in viata reala.Varianta "cuminte" a lui X5 cred ca are cam aceasi valoare a consumului,repet,pe acelasi traseu,viata reala. Daca vorbim de un nou public tinta pt Q7,acela de familisti ceva mai cuminti care nu vor sa iasa in evidenta,eu personal,as opta totusi pentru noul Volvo XC90,care e la fel de tehnologizat dar parca are un plus la partea de design.Rivalii x5 si GLE vor ramane la publicul caruia i s-a adresat si vechiul Q7

  • jean, miercuri, 03.06.2015 10:18

    Inaltime model vechi 1737mm, actulul 1741mm, deci actualul e chiar mai inalt, bine insesizabil, poate ca din cauza latimi mari pare mai scund. Imi place ca a disparut imaginea opulenta. În Ro nu cred ca va mai prinde asa bine la melteni pe care îi intereseaza mai mult sa se afiseze in masini opulente si sa se dea mari, decît de calitatile ”ascunse” ale unei masini.

  • unu, miercuri, 03.06.2015 18:29

    versiunea entry level la diesel de 218 cp din 3 litri este cam putin luand in calcul impozit, rca pentru 3 litri, bmw a bagat 2 litri diesel care are cred aceasi putere. ....totusi impozit si rca nu cred ca sunt luate in calcul de cei care dau peste 60k p o masina...

  • Adrian, sâmbătă, 06.06.2015 13:51

    @unu Nu chiar. Sunt multi care dau 100 de mii de euro si se zgarcesc la impozit. Prefera motoare mici din motive economice.

  • Ozi, vineri, 12.06.2015 13:25

    Sincer acest design este foarte nasol.. in rest masina este ok .... !!!