Interior
Designerii și inginerii Audi au pus mână de la mână pe noua generație Q7 și au dezvoltat o mașină care, deși la exterior pare un soi de A8 Allroad - orice o însemna treaba asta - la interior este o sală de concerte. La propriu și la figurat.
Poți să-ți comanzi noul Q7 în versiune cu 5 sau 7 locuri, iar versiunile cu cinci locuri - testate de noi în Elveția - îți oferă un portbagaj de 890 de litri, cu vreo 200 mai mult decât concurenții. Imens și îndeajuns de încăpător pentru oricine își dorește o mașină în care spațiul să nu mai fie o problemă.
La nivel de design, interiorul lui Q7 este un amestec între ce există la ora asta pe modelele Audi de segmente înalte și ce va exista pe viitorul A8. Cu iz de Grupul Volkswagen, pentru că linia orizontală a bordului cu aeratoarele incluse în design este o soluție pe care am admirat-o prima dată pe noul Passat.
Ca de obicei, Audi nu face rabat de la calitatea materialelor, astfel că noua generație a lui Q7 este asortată cu cele mai bune soluții în materie de texturi, soluții și culori. Display-ul imens pe care-l vezi prin volan e preluat direct de la TT, însă spre deosebire de coupe-ul compact sportiv, pe Q7 avem încă un display generos care apare vertical pe vârful bordului atunci când pornești mașina. Cumva logic, modulul de comandă al informațiilor care sunt afișate pe bord este preluat tot de la Audi TT și necesită o perioadă de acomodare, pentru că e complex. Dar îți intră rapid în reflexe.
S-a schimbat consola centrală, iar levierul cutiei automate a preluat forma unei manșe de avion, cu butonul de Parking așezat nonconformist în partea de sus a mânerului. Dacă nu ești obișnuit cu modul în care Audi își aranjează butoanele, vei fi surprins de poziționarea rotativei de volum, care e mică și așezată în dreapta, aproape de scaunul pasagerului. Deși am testat o grămadă de modele Audi în ultimii ani, de fiecare dată când urc la volanul unei noi mașini a mărcii privesc această soluție ca pe o ciudățenie. Mă rog, o fi vorba de gusturi.
Faptul ca nemtii fac cele mai tari motoare din lume, asta nu mai constituie o mirare. Au cea mai sofisticata tehnica grea, iar la motoare performante, economice nu-i bate nimeni. Eu asa cum am mai zis detin un Golf TDI 1.9 de generatie veche. Masina are un rulaj de peste 300 de mii, si nu scoate nici fum inca. Doar cutia de viteze automata i-am schimbat-o