Calitate / Pret
Audi România a anunțat prețurile pentru noua generație a lui Q7, însă doar pentru cele două motorizări superioare despre care am vorbit la începutul acestui text. În principiu, e vorba de un preț de pornire de 65.500 de euro pentru 3.0 TDI de 272 CP, ceea ce înseamnă că varianta entry-level testată de noi se va încadra undeva în segmentul de 60-63 de mii de de euro atunci când va fi disponibilă pe piață.
Nu e o sumă mare având în vedere că vorbim de cel mai mare SUV Audi și că am avut recent teste cu modele de segmente C sau D cu prețuri care băteau la poarta celor 50-60 de mii de euro. Dar, dacă aruncăm o privire în segment, vedem că vorbim de una dintre cele mai scumpe alternative pe care le ai în acest moment pe piață.
Practic, doar Range Rover e mai scump (sănătos mai scump, chiar), pentru că se apropie de 100.000 de euro în versiunea 3.0 de 258 CP. În rest, un X5 sau un XC90 comparabile reușesc să se claseze sensibil sub 60.000 de euro ca preț. Noul Mercedes-Benz GLE în versiunea diesel de 204 CP are o etichetă care afişează 60.500 de euro.
Partea bună pentru Audi este că banii ăștia sunt investiți într-o mașină care beneficiază de tehnologia de vârf a anului 2015 și de un motor care bate tot la nivel de consum și performanțe în zona sa de putere. Deci, dacă ne apucăm să întocmim ad-hoc un raport calitate/preț, observăm că noul Q7 3.0 TDI de 218 CP este o alternativă ok. Dai un ban, dar stai în față.
Faptul ca nemtii fac cele mai tari motoare din lume, asta nu mai constituie o mirare. Au cea mai sofisticata tehnica grea, iar la motoare performante, economice nu-i bate nimeni. Eu asa cum am mai zis detin un Golf TDI 1.9 de generatie veche. Masina are un rulaj de peste 300 de mii, si nu scoate nici fum inca. Doar cutia de viteze automata i-am schimbat-o