Motor / Transmisie

4.5

Nu îți cumperi un Audi Q8 facelift ca mai apoi să îți faci griji de taxe. Pentru că cel mai mic motor pe care îl poți bifa este un V6 de 3.0 litri, alimentat cu motorină sau benzină. Desigur, dacă vrei mai mult ai versiunea SQ8 cu al său V8 de 4.0 litri.

Deși ne-am fi dorit să auzim zgomotul unui V8, cât încă mai putem, mașina testată de noi a venit echipată cu propulsorul V6 de 3.0 litri, pe benzină. Versiunea Q8 55 TFSI, căci așa o regăsim în configuratorul Audi, integrează și un sistem mild-hybrid la 48V. Cum de ce? Pentru un consum redus și emisii mai mici.

Este o motorizare cu care ne-am întâlnit și atunci când am testat modelul pre-facelift, așa că știam la ce să ne așteptăm.

Așadar, am avut la dispoziție 340 de cai putere și 500 Nm cuplu. Audi Q8 este un SUV greu, de 2.1 tone, și confortabil inclusiv în ceea ce privește livrarea puterii. Așadar, chiar dacă cei 340 de cai putere nu sunt deloc puțini, nu te aștepta, neaparat, la reprize energice de accelerație.

Altfel spus, este o motorizare potrivită pentru acest model.

Unitatea V6 este silențioasă chiar și la turații mari, acolo unde cam trebuie să o duci ca să livreze cei 340 de cai putere, adică între 5.000 și 6.400 de rotații pe minut. Dar ea începe să tragă de jos, de pe la 2.300-2.400 de rotații pe minut.

Transmisia este una automată Tiptronic cu 8 rapoarte. Trecerea prin treptele de viteză este lină și precisă. Pentru un consum cât mai mic, cutia de viteze schimbă rapid treptele, astfel că, chiar și la viteze de oraș te vei trezi că rulezi în treapta a 7-a sau chiar a 8-a.

Ai și un mod Sport pentru transmisie, dar și padele, dacă ți se face dor să treci "manual" prin cele 8 rapoarte.

Tracțiunea integrală quattro este standard pentru Q8 facelift și s-a dovedit utilă, având în vedere că atunci când am condus mașina iarna încă nu își ieșise de tot din drepturi.

În ceea ce privește sistemul mild-hybrid la 48V, el își face simțită prezența mai ales atunci când stai la semafor, pentru a ține în viața sistemele mașinii, inclusiv sistemul de climatizare. De asemenea, el intervine și atunci când circuli cu o viteză constantă și intră în funcțiune așa numita funcție de "coasting".

Dar pentru că nu vorbim despre un sistem full hibrid, unitatea V6 repornește după câteva secunde.

  • DAN, vineri, 24.05.2024 15:16

    Imi place mult exteriorul. Are un design elegant - dinamic si proportii perfecte. Interiorul ar putea fi si el frumos daca nu ar exista atat negru peste tot: plastic negru lucios, display-uri cu culoarea dominanta negru si foarte putine alte elemente cromatice, butoane (atatea cate mai sunt) cu aspect negru lucios sau de sticla neagra etc. Ne putem imagina ca ar fi masina lui Vader din "Razboiul stelelor". Prin comparatie interiorul GLE-ului te incanta din toate punctele de vedere. Imi place ca motorul nu e zgomotos si se simte foarte rafinat, are un sunet frumos, fin, nu isteric ca altele, cum ar fi B58-ul de la BMW. Care B58 insa e mai bun tehnic vorbind, si ca putere / dinamica si ca economie de carburant decat acest EA839, destul de domol ca livrare a puterii, dar cu consum cam prea mare, chiar si pentru un benzinar din aceasta clasa. Deci ca intotdeauna, avantaje si dezavantaje.

  • PMC, vineri, 24.05.2024 22:39

    Nu stiam ca sunt asa orase frumoase in Antarctica. Neaparat de vizitat. Poate le spune cineva si fetelor noastre degetzele-harnicutze ca planeta e pe cale sa fie lovita de degeraturi la inceput de vara. :)) Dar nu de aia am vrut sa comentez ci ca sa va spun ca am avut dreptate: un motor pe benzina consuma dublu decat unul Diesel. Acelasi motor Diesel ar fi consumat sub 10. Hai ca-s destept, da-va dreq :)

  • dan_grc, sâmbătă, 25.05.2024 12:52

    La mașini mai mici, implicit mai ușoare, benzina nu consuma dublu, diferențele nu sunt mari , dar la modele grele, dieselul încă nu are rival în materie de eficientă și autonomie, raportat la performanțe, o variantă hibridă se apropie, dar este mai scumpă, mai grea, mai complexă .

  • PMC, sâmbătă, 25.05.2024 23:23

    @dan: nu vreau sa fac polemica de dragul polemicii. Dar vreau sa-mi sustin punctul e vedere pana la capat. In cazul in care mai tii minte Audi A2 cu motorul 1.2 TDI, masina aceea comparata cu un model cu aceeasi cilindree pe benzina consuma jumatate. Daca e sa comparam mere cu mere, Dieselul (poate) consuma jumatate fara nicio problema. Nu e o exagerare!

  • dan_grc, duminică, 26.05.2024 11:27

    Asta se întâmpla acum 20 de ani, între timp au mai evoluat și benzinarele, un 1.2 benzină pus pe o mașină cu greutatea unui A2 nu mai consumă dublu . Rămâne așa, dieselul este perfect la mașinile mari și grele .

  • @dan_grc, luni, 27.05.2024 09:24

    Chiar am testat de curand un 1.2 de PSA, in oras a consumat 10-11, in aglomeratie, un 1.5 diesel nu sare de 6.5, maxim 7 in fix aceleasi conditii, la 1000 km facuti diferenta de aproximativ 4l/ 100 km inseamna 40 l, adica in jur de 300 lei aproximativ. La drum lung la fel, acel 1.2 consuma 6-7, un dieesel 4, maxim 5.

  • alex_cu_a_mic, luni, 27.05.2024 11:29

    Mda, confirm ca nu s-au intamplat mari miracole in materie de consum la motoare pe benzina. Asta in ciuda evolutiilor din ultima vreme cu downsizing, injectie directa, compresie ridicata, turbo, uleiuri subtiri, temperaturi inalte si alte tricuri de 1% improvement. Cel mai mare beneficiu adus consumului urban este start-stop-ul. Chiar pe tema asta am avut o disputa cu un prieten cu Vitara 1.6 E6 care zicea ca motoarele astea mai noi sunt altceva fata de cele vechi. Eu i-am zis sa stea linistit ca-s aproape la fel si l-am provocat sa mearga un plin cu s-s dezactivat si sa vada consumul. A rezistat 4 zile si 140km in oras. Avea 12.8% consum cu viteza medie de 18km/h fara start stop. Cu start stop activat in conditii similare scoate 9.5-10.5%. Asa ca s-a linistit cu "motoarele astea noi care consuma putin" lucru care se observa si la modelul din testul de fata.

  • Banditos, luni, 27.05.2024 12:34

    Concluzie: hibridul e cel mai eficient.

  • Seriff, marţi, 28.05.2024 11:21

    @Bandtios in oras da, la drum lung nu, tot diesel este, a fost si va fi cel mai eficient motor.

  • Banditos, marţi, 28.05.2024 23:19

    Drumurile sunt si scurte si lungi. Nu traiesti nici pe drumuri si nici intr-un singur cartier. Eu sunt multumit cu un Iasi-Cluj, 4.7%.

  • aloo, marţi, 11.06.2024 10:17

    automarket, n-aveti si voi o perie, o carpa ceva? iar ne dati poze de sub capota cu jegu' de 3 degete... o faceti intentionat?