Motor / Transmisie
Nu îți cumperi un Audi Q8 facelift ca mai apoi să îți faci griji de taxe. Pentru că cel mai mic motor pe care îl poți bifa este un V6 de 3.0 litri, alimentat cu motorină sau benzină. Desigur, dacă vrei mai mult ai versiunea SQ8 cu al său V8 de 4.0 litri.
Deși ne-am fi dorit să auzim zgomotul unui V8, cât încă mai putem, mașina testată de noi a venit echipată cu propulsorul V6 de 3.0 litri, pe benzină. Versiunea Q8 55 TFSI, căci așa o regăsim în configuratorul Audi, integrează și un sistem mild-hybrid la 48V. Cum de ce? Pentru un consum redus și emisii mai mici.
Este o motorizare cu care ne-am întâlnit și atunci când am testat modelul pre-facelift, așa că știam la ce să ne așteptăm.
Așadar, am avut la dispoziție 340 de cai putere și 500 Nm cuplu. Audi Q8 este un SUV greu, de 2.1 tone, și confortabil inclusiv în ceea ce privește livrarea puterii. Așadar, chiar dacă cei 340 de cai putere nu sunt deloc puțini, nu te aștepta, neaparat, la reprize energice de accelerație.
Altfel spus, este o motorizare potrivită pentru acest model.
Unitatea V6 este silențioasă chiar și la turații mari, acolo unde cam trebuie să o duci ca să livreze cei 340 de cai putere, adică între 5.000 și 6.400 de rotații pe minut. Dar ea începe să tragă de jos, de pe la 2.300-2.400 de rotații pe minut.
Transmisia este una automată Tiptronic cu 8 rapoarte. Trecerea prin treptele de viteză este lină și precisă. Pentru un consum cât mai mic, cutia de viteze schimbă rapid treptele, astfel că, chiar și la viteze de oraș te vei trezi că rulezi în treapta a 7-a sau chiar a 8-a.
Ai și un mod Sport pentru transmisie, dar și padele, dacă ți se face dor să treci "manual" prin cele 8 rapoarte.
Tracțiunea integrală quattro este standard pentru Q8 facelift și s-a dovedit utilă, având în vedere că atunci când am condus mașina iarna încă nu își ieșise de tot din drepturi.
În ceea ce privește sistemul mild-hybrid la 48V, el își face simțită prezența mai ales atunci când stai la semafor, pentru a ține în viața sistemele mașinii, inclusiv sistemul de climatizare. De asemenea, el intervine și atunci când circuli cu o viteză constantă și intră în funcțiune așa numita funcție de "coasting".
Dar pentru că nu vorbim despre un sistem full hibrid, unitatea V6 repornește după câteva secunde.
Imi place mult exteriorul. Are un design elegant - dinamic si proportii perfecte. Interiorul ar putea fi si el frumos daca nu ar exista atat negru peste tot: plastic negru lucios, display-uri cu culoarea dominanta negru si foarte putine alte elemente cromatice, butoane (atatea cate mai sunt) cu aspect negru lucios sau de sticla neagra etc. Ne putem imagina ca ar fi masina lui Vader din "Razboiul stelelor". Prin comparatie interiorul GLE-ului te incanta din toate punctele de vedere. Imi place ca motorul nu e zgomotos si se simte foarte rafinat, are un sunet frumos, fin, nu isteric ca altele, cum ar fi B58-ul de la BMW. Care B58 insa e mai bun tehnic vorbind, si ca putere / dinamica si ca economie de carburant decat acest EA839, destul de domol ca livrare a puterii, dar cu consum cam prea mare, chiar si pentru un benzinar din aceasta clasa. Deci ca intotdeauna, avantaje si dezavantaje.