Consum
Consumul mixt, declarat de producător, este de 10.4 litri/100 de kilometri. Nici nu ne așteptam să ne apropiem de această valoare, având în vedere motorul V6 pe benzină și greutatea lui Q8 facelift.
În cei aproape 60 de kilometri parcurși în oraș, consumul a fost de 19.8 litri/100 de km, cu o viteză medie de 14 km/h.
În extraurban, consumul lui Audi Q8 facelift în versiunea 55 TFSI nu este chiar de speriat. Adică în funcție de stilul de condus, consumul se plimbă între 8 și 13 litri/100 de kilometri. Mașina are și un mod de rulare Eco, dar, să fiu sincer, nu l-am activat pentru că știam deja că limitează resursele propulsorului.
BMW X6 40i, echipat tot cu un motor de 3.0 litri pe benzină, dar cu 41 CP în plus față de Q8 55 TFSI, are un consum declarat de 9 litri/100 de km.
Dacă ne uităm în ograda germanilor de la Mercedes-Benz, vedem că singura versiune non-AMG cu motor pe benzină, a lui GLE Coupe, este una hibridă cu încărcare la priză. De aici și consumul de 0.8 litri/100 de km.
Desigur, atâta timp cât ai bateria încărcată, pentru că altfel obții valori poate chiar mai mari decât în cazul lui Q8.
Imi place mult exteriorul. Are un design elegant - dinamic si proportii perfecte. Interiorul ar putea fi si el frumos daca nu ar exista atat negru peste tot: plastic negru lucios, display-uri cu culoarea dominanta negru si foarte putine alte elemente cromatice, butoane (atatea cate mai sunt) cu aspect negru lucios sau de sticla neagra etc. Ne putem imagina ca ar fi masina lui Vader din "Razboiul stelelor". Prin comparatie interiorul GLE-ului te incanta din toate punctele de vedere. Imi place ca motorul nu e zgomotos si se simte foarte rafinat, are un sunet frumos, fin, nu isteric ca altele, cum ar fi B58-ul de la BMW. Care B58 insa e mai bun tehnic vorbind, si ca putere / dinamica si ca economie de carburant decat acest EA839, destul de domol ca livrare a puterii, dar cu consum cam prea mare, chiar si pentru un benzinar din aceasta clasa. Deci ca intotdeauna, avantaje si dezavantaje.