Interior
Nu am cum să nu fac o comparație cu interiorul Q8-ului pre-facelift, pe care l-am condus cu câteva luni înainte. Ambele au fost luxoase și pline de materiale premium, dar parcă habitaclul acestui Q8 facelift a plusat la capitolul rafinament.
Să fi fost de vină tapițeria din piele Valcona, neagră, cu o serie de cusături în formă de romb? Tot ce-i posibil. Sau pachetul de lumini ambientale multicolore, care au mai animat interiorul dominat de nuanțe de negru? Și asta este posibil.
Pentru că, în rest, nu am găsit diferențe notabile între cele două modele. Am avut și în cazul lui Q8 facelift un volan încălzit, îmbrăcat în piele, ornamente metalice din aluminiu polișat, cu finisaj mat, grup pedalier cu inserții din oțel și aceleași zone acoperite cu plastic negru lucios.
În cazul ambelor mașini a fost bifat pachetul interior S Line care, aduce un plus de sportivitate. Totuși, varianta facelift a avut scaune sport cu tetieră integrată. Nu a lipsit sigla S, în relief, de pe spătarul scaunelor din față.
Spațiul interior este suficient, chiar și pentru pasagerii mai corpolenți. Cu mențiunea că, fiind vorba despre un SUV coupe, spațiul pentru cap are puțin de suferit pe locurile din spate. Dar nimic deranjant.
Spații de depozitare găsești peste tot prin habitaclu, iar portbagajul are un volum de încărcare de 605 litri cu toate scaunele în poziție normală. Mai bine decât cei 580 de litri ai lui X6, sau decât cei 510 litri ai lui GLE Coupe.
Imi place mult exteriorul. Are un design elegant - dinamic si proportii perfecte. Interiorul ar putea fi si el frumos daca nu ar exista atat negru peste tot: plastic negru lucios, display-uri cu culoarea dominanta negru si foarte putine alte elemente cromatice, butoane (atatea cate mai sunt) cu aspect negru lucios sau de sticla neagra etc. Ne putem imagina ca ar fi masina lui Vader din "Razboiul stelelor". Prin comparatie interiorul GLE-ului te incanta din toate punctele de vedere. Imi place ca motorul nu e zgomotos si se simte foarte rafinat, are un sunet frumos, fin, nu isteric ca altele, cum ar fi B58-ul de la BMW. Care B58 insa e mai bun tehnic vorbind, si ca putere / dinamica si ca economie de carburant decat acest EA839, destul de domol ca livrare a puterii, dar cu consum cam prea mare, chiar si pentru un benzinar din aceasta clasa. Deci ca intotdeauna, avantaje si dezavantaje.