Calitate / Pret
Țin minte că atunci când am condus Audi Q8 55 TFSI, varianta pre-facelift, eram reticent la ideea că germanii vor crește prețul lui Q8 facelift cu 20.000 de euro. Ei bine, acum aș vrea să revin asupra acestui gând.
Pentru că au făcut-o. Și nu cu 20.000, ci chiar cu 23.130 de euro. Haide să îți explic.
Și atunci am testat tot un Q8 55 TFSI, în nivel de echipare asemănător, iar prețul de listă era 98.041 euro cu TVA inclus. Mașina din aceste imagini costă, în schimbă, 121.173 de euro cu TVA.
Are câteva dotări opționale în plus, ce-i drept, cum ar fi culoarea exterioară, jantele de 22 de inch, stopurile OLED, farurile Matrix LED cu Laserlight și tapițeria din piele Valcona.
Creșterea de preț se observă și dacă ne referim strict la prețul de pornire. Q8 55 TFSI pre-facelift pornea de la 67.898 de euro, iar Q8 55 TFSI facelift pornește de la 85.100 de euro.
Pentru un BMW X6 40i trebuie să scoți din buzunare cel puțin 87.287 de euro, iar un Mercedes-Benz GLE Coupe 400e costă de la 97.380 de euro în plus.
Imi place mult exteriorul. Are un design elegant - dinamic si proportii perfecte. Interiorul ar putea fi si el frumos daca nu ar exista atat negru peste tot: plastic negru lucios, display-uri cu culoarea dominanta negru si foarte putine alte elemente cromatice, butoane (atatea cate mai sunt) cu aspect negru lucios sau de sticla neagra etc. Ne putem imagina ca ar fi masina lui Vader din "Razboiul stelelor". Prin comparatie interiorul GLE-ului te incanta din toate punctele de vedere. Imi place ca motorul nu e zgomotos si se simte foarte rafinat, are un sunet frumos, fin, nu isteric ca altele, cum ar fi B58-ul de la BMW. Care B58 insa e mai bun tehnic vorbind, si ca putere / dinamica si ca economie de carburant decat acest EA839, destul de domol ca livrare a puterii, dar cu consum cam prea mare, chiar si pentru un benzinar din aceasta clasa. Deci ca intotdeauna, avantaje si dezavantaje.