Siguranta

5.0

Din păcate, noul BMW i4 nu a fost încă supus rigorilor EuroNCAP. De aceea, nu putem să îl încadrăm ușor într-o anumită categorie. Cu toate acestea, dacă facem un mic exercițiu de extrapolare, probabil că ratingul obținut de Seria 4 ar putea să se aplice și în cazul modelului electric.

Asta pentru că i4 este construit pe aceeași platformă ca frații săi, BMW Seria 4, Seria 4 Gran Coupe sau Seria 3. Pe de o parte, asta ne-ar face să credem că aceleași note s-ar putea aplica și în cazul versiunii electrice, ceea ce i-ar conferi lui i4 un calificativ de 5 stele. Cu toate acestea, platforma a fost substanțial modificată pentru i4, iar modelul electric are și circa 500 de kilograme de baterii la bord, ceea ce ar putea modifica destul rezultatele obținute.

Nici „fratele” EuroNCAP de peste ocean, IIHS, nu a apucat să trântească de toți pereții și stâlpii un i4, așa că va trebui să mai așteptăm până vom avea rezultate oficiale.

Ce putem spune totuși despre i4 este faptul că vine dotat standard cu o grămadă de airbag-uri, inclusiv pentru cap și genunchi, are multe sisteme de asistență la rulare avansate (frânare autonomă în caz de urgență, cu diferențiere între pietoni/bicicliști și automobile) precum și sistem de recunoaștere a semnelor rutiere. 

  • ds, vineri, 27.05.2022 11:19

    349 kilometri pe autostradă la 130 km/h, deci fără să dai cu biciul pe de-a-ntregul în toți cei 544 CP și 795 Nm posibil a fi livrați, mă întreb cui folosește o cheltuială de cel puțin 66.000 de euro pentru o autonomie destul modestă. Probabil nu la prea mulți le dă mâna să o folosească mai mult pe post de mașină de oraș.

  • adi_10, vineri, 27.05.2022 16:47

    Masinile electrice sunt in general folosite pentru o utilizare in oras sau pe distante scurte (avand in vedere autonomia deloc incurajatoare). Ori la ce imi trebuie 500+ de cai in oras sau pe distante scurte?!...mai dai si 90k de euro pe ea. concluzia mea este ca aici vorbim de o jucarie, nu de o masina. Ai o masina si pt ca ai prea multi bani iti mai iei si o jucarie. Adaug si faptul ca dupa mult timp au facut si cei de la BMW pasul catre un bord ca pentru anul 2022, ca ne-am saturat de toti de acel bord anost cu tabletica aia cocotata sus.

  • andrei, joi, 02.06.2022 10:11

    la 2.3 tone are o tinuta de drum belea :D nici nu o simti pe viraje. s-au rescris legile fizicii mai nou pt masinile grele, ele au legi proprii. pot face ei si super-mega-obligatorii electricele nu imi voi cumpara EVER o masina de 2 tone. deja la greutatea aia incep sa ma gandesc la dube :)