Tinuta de drum

5.0

Ce așteptări poți avea de la o limuzină de aproape 5.4 metri lungime, creată pentru a te duce la destinație în confort absolut? Exact ce crezi ca va livra noul BMW i7, exact asta vei primi. Și totuși, am fost surprins de modul în care acest monstru de 2.7 tone reușește să își ascundă greutatea.

Nu mă înțelegeți greșit; dacă vrei să conduci un i7 ca pe un M3 vei avea parte de o trezire bruscă la realitate. Cu fizica nu te joci. Și nici cu inerția colosală a celor 2.7 tone. Dar, ținând cont de dimensiunile noii nave amiral, lucrurile stau mai bine decât mă așteptam.

Aici joacă un rol important suspensia Executive Drive Pro, pe care am menționat-o mai devreme, precum și sistemul de direcție integrală. Primul este o versiune mai avansată a suspensiei adaptive pneumatice, care vine în dotare standard pe noul i7. Rolul său este să țină ruliul și tangajul sub control cât mai bine. Acestea, de altfel, se simt doar atunci când încerci să bruschezi mașina, fie când te afli în modul Sport, fie pentru că treci printr-un episod de nebunie temporară.

Sistemul de direcție integrală virează roțile spate în direcția opusă roților față până la 60 km/h sau în aceeași direcție peste viteza de referință (până la 4.5 grade). Astfel, i7 îți dă impresia că e mai compact decât pare și se simte foarte manevrabil prin oraș.

Tot în mediul urban vei observa, totuși, cât de mare este noua navă amiral, mai ales în lățime. Cu tot cu oglinzi, ne uităm la aproape 2.2 metri lățime, ceea ce va face parcarea acestui mastodont o adevărată aventură pe locurile compacte din București.

De cele mai multe ori, însă, tu te vei așeza pe locul din spate, iar aceste bătăi de cap vor reveni șoferului special antrenat pentru astfel de situații. În acest caz, sunt fericit să raportez că vei pluti pur și simplu peste 99% din denivelările de pe drum, fără nicio problemă. Geamurile cu protecție acustică și solară te vor menține ca într-un cocon, iar liniștea desăvârșită de la interior poate fi întreruptă doar dacă activezi așa-numitele Iconic Sounds.

Acestea sunt o suită de sunete create de faimosul compozitor de la Hollywood, Hans Zimmer (responsabil pentru coloana sonoră a unor filme ca „Pirații din Caraibe”, „Gladiatorul”, „Interstellar”), care oferă feedback acustic atunci când apeși pedala de accelerație. Cel mai evident se simt în modul de condus cu nume predestinat, Expressive, precum și în modul Sport. Ambele îți dau impresia că te afli la manșa unei nave spațiale, mai degrabă decât la volanul unui BMW.

  • Andrei, miercuri, 17.05.2023 14:06

    "nava amiral" mă lași? N-ai cum să te afișezi în așa o urâțenie dacă te respecți cât de cât. Asta e mașină pentru maneliști.

  • Tim, miercuri, 17.05.2023 14:48

    @Andrei: Asta e masina pentru piata din China. BMW i7 acum, dupa 2 ani: O Tannenbaum. Are multa tehnologie inutila.

  • ds, miercuri, 17.05.2023 14:52

    "...achiziționat cu un interior vegan. Practic, tapițeria oferită în standard este vegană"... DEX-ul zice că ați ales o exprimare anapoda și vă contrazice.

  • Fast_and_Curious, miercuri, 17.05.2023 16:46

    Eu nu inteleg modul de evaluare/punctare. Iau exemplu "Interior" evaluat la 5*. In schimb, in descriere sunt enuntate neajunsuri mari in ceea ce priveste ergonomia. Totusi, evaluarea este maxima. Ar putea sa ne explice autorul articolului de ce totusi punctaj maxim? A ajuns ergonomia ceva ce "trecem peste"? A ajuns bling-blingul mai important decat eficienta? In materie de design, unul dintre principiile de baza este "form follows function". Atunci cand aceste roluri se inverseaza, rezultatele sigur nu sunt de 5*.

  • Andrei, miercuri, 17.05.2023 18:17

    O masina pentru cocalari. Ce conteaza, daca se vinde. Urata, cu spume.

  • nume, miercuri, 17.05.2023 20:54

    @Fast_and_Curious, Doar nu oi avea asteptari de la Automarket, care a punctat siguranta modelului Dacia Spring Extreme cu 2.5 stele.