Performante

4.5

Aduc în discuție un BMW M140i, un hatch pe care-l consider una dintre cele mai „hoonigan-ice” modele din lume și pe care-l ador și pe care l-am folosit discret ca unul dintre repere când m-am întâlnit cu acest M2. Având acest punct de pornire, trebuie să recunosc că mașina mi-a lăsat puțin impresia unui elev care tocmai a ieșit din biroul directorului.

Acum nu pot spune că am devenit insensibil la 4.1 secunde până la 100 km/h. În ceea ce mă privește tot ce este sub 5 secunde reprezintă o valoare respectabilă. Mai bifez aici și cei 250 km/h viteză maximă, evident limitată electronic. M140i nu l-am amintit doar să mă aflu în treabă, voi reveni la impresia de elev mustrat.

Audi RS3 este evident un monstru de eficiență cu al său sistem quattro, se laudă cu 3.8 secunde până la 100 km/h. O altă bucățică de istorie sub capota acestui Audi, un cinci în linie de 2.480 cmc, evident supraalimentați până la nivelul de 400 CP și 500 Nm. Voi menționa la fiecare model și cutia de viteze. În acest caz avem una cu 7 rapoarte și dublu ambreiaj.

Mercedes-AMG CLA 45 s.a.m.d ascunde sub capotă un patru cilindri în linie de 2 litri care sigur știe voodoo. 421 CP și 500 Nm dintr-o cilindree de 2 litri nu este ceva neauzit, dar sunt valori oferite pentru un model de serie. Impresionantă performanța celor de la Mercedes. O putere care ajunge la sol via un sistem de tracțiune integrală 4matic+ și care îi permite modelului să atingă 100 km/h în 4 secunde și să aibă o viteză maximă de 270 km/h. Nu știu dacă acel gentleman agreement dintre constructori începe să se dizolve sau Mercedes doar profită de faptul că Mercedes-AMG este altceva. Scuze pentru această paranteză, mă mai surprind și eu pe mine vorbind despre nimicuri.

Porsche 718 Cayman 4.0 GTS este. într-adevăr, unul dintre cele mai faine modele la volanul căruia să spui adio automobilului cu motor termic. Așa că, vă voi spune doar că vorbim despre un motor aspirat de 4 litri, 6 cilindri boxer, 400 CP și 420 Nm, cutie automată cu 7 trepte și dublu ambreiaj, propulsie. Sunt necesare 4 secunde pentru a ajunge la 100 km/h și viteza maximă este de 288 km/h.

  • Musk, vineri, 12.01.2024 15:31

    Daca nu e tesla, e degeaba. Pentru IT-stul roman, bogat dar in acelasi timp sarac fara bani de curent, nu conteaza decat tesla. De preferat si incarcare gratuita pe viata, ca deh, e mai cu mot.

  • Small is Better, vineri, 12.01.2024 16:33

    https://youtu.be/UpGLjStrQes?si=RwP9L8kf2KlFfpnu

  • Musk, vineri, 12.01.2024 16:39

    Pana acum, 3 it-isti imi dau dreptate

  • Andrei, vineri, 12.01.2024 19:49

    Pacat, M2-ul original (dar si Comp si CS) au fost niste masini frumoase. Asta nou e urat si prea greu. Iti iei cutie manuala si niste Michelin Cup si poti trece de la groaza rularii pe anvelope reci la o stabilitate excelenta. Am condus doua din modelele M anterioare, sunt delicioase, dar comparatia cu Cayman-ul e ca una dintre un topor si o Katana.

  • Banditos, sâmbătă, 13.01.2024 10:01

    Ne-a placut "Designul exterior" E genul de masina pe care daca ar vedea-o ma-sa (daca ar avea una) ar ascunde-o de ochii lumii si ar ramane nemaritata. Stie sa faca o sumedenie de lucruri de la bine in sus, dar ideea e ca e urata acum si urata va ramane si la batranete. Ne auzim peste 30 de ani.

  • ConstantinCiobanu, luni, 15.01.2024 10:01

    @Andrei Noroc, Andrei! Plăcut surprins să găsesc un cititor care a condus ambele modele - M2 și Cayman GTS și poate veni cu o părere avizată. Așa că te rog să detaliezi care e treaba cu toporul și katana... bănuiesc că vorbești în cunoștință de cauză!

  • Andrei, luni, 15.01.2024 19:28

    Am condus variantele de top de la vechiul M2 si actualul Cayman. M2 (manual) este brutal, violent pe acceleratie si greu de stapanit (automata il face mult mai usor de condus). Trebuie sa ai foarte mare grija cu apasarea acceleratiei si pozitionarea rotilor. Te implica si e nevoie sa fii foarte atent. Cayman, este mult mai precis, mai liniar, motorul aspirat este demential, cutia scoate tot felul de zgomote, sunetul motorului este foarte puternic si fenomenal. Sunt doua masini foarte diferite, atat prin arhitectura cat si prin finete.

  • ConstantinCiobanu, marţi, 16.01.2024 11:12

    @Andrei Iti respect punctul de vedere, din pacate, am dificultati mari in a crede ca ce ai scris acolo este rezultatul interactiunii tale cu acele modele. Asa ca, daca mai aduci “acuze” vis-a-vis de unele alegeri din textele mele, cum ar fi alegerea lui GTS ca rival ptr M2, ar fi bine sa ai temele facute cu grija. Parerea mea… Andrei.

  • Andrei, miercuri, 17.01.2024 21:34

    Eu vorbesc despre comparatia dintre F87 si 718 GT4 RS (aka variantele de top). Modelele sunt foarte diferite din multe puncte de vedere, chiar daca sunt concurente. Cayman-ul este un instrument de precizie, iar M2-ul o bruta. Nu am condus M2-ul actual, am scris doar ca e greu si urat. Nu stiu unde ai vazut tu acele ''acuze'', probabil nu ai inteles ce am scris. E clar, acum?