Consum
Am petrecut cam 800 de kilometri la volanul acestui M2. Am avut parte și de un București pustiu, și de drumuri județene libere, și de autostradă, și de circuit. Acum, încerc un sentiment ușor de ipocrizie când vă voi spune că cel mai mic consum afișat pe bord a fost de 7.9 litri, dar este real. Și în mod paradoxal asta s-a întâmplat în București. Da, era orașul pustiu, încă dimineața, un 23-24 grade, am închis AC-ul, viteză redusă. Practic, condiții ideale.
Un drum de 350 km compus din vreo 200 km autostradă, 100 km drumuri județene și 50 urbane s-a finalizat cu un consum mediu de 9 litri. Cei drept, putea fi mai mic, dacă abordam o rulare mai conservatoare. Prin urmare, M2 se califică pentru a fi admis în clubul GT-urilor în care te urci la volan și nu pândești benzinăriile din 300 în 300 km. Pe circuit, vizavi de consum... ar trebui să aveți o benzinărie prin preajmă la plecare.
În mod oficial, BMW M2 este comunicat cu un consum mediu de 9.7 litri și emisii de 218 g/km CO2.
Pe cine invităm noi alături de acest BMW M2, pentru că peisajul începe să devină arid, iar constructorii au ales forme de exprimare care să le garanteze o concurență cât mai mică din partea rivalilor.
În cazul lui BMW M2 vorbim despre o propulsie îmbrăcată în hainele unui coupe. Dacă invităm în gașcă un Audi RS3 înseamnă că acceptăm o tracțiune integrală sub formă de sedan. Audi spune despre RS3 că se mulțumește în medie cu 8.9 litri/ 100 km rulați și emisii de 203 g/km CO2.
În mod clasic, deschizi oferta celui de al treilea producător premium german și aici găsești un coupe cu patru uși și tracțiune integrală, care se califică să fie pus lângă M2. Așa că vorbim și despre un Mercedes-AMG CLA 45 S 4Matic+ Coupe. Promit că este singura dată când folosesc titulatura completă a acestui model. CLA 45 S consumă în mod oficial 8.9 litri/100 km și are emisii de 202 g/km CO2.
Și pentru că nu vreau să fiu indulgent cu acest M2, voi invita alături de el și un Porsche 718 Cayman GTS. În acest caz avem tot șase cilindri, dar cum spun britanicii, folosind o adaptare ușor romantică, avem șase tolăniți. Adică un boxer de 4 litri, care nu apelează la niciun ”dopaj”. Consumul mediu este declarat la 10.1 litri, iar emisiile sunt de 230 /km CO2.
Daca nu e tesla, e degeaba. Pentru IT-stul roman, bogat dar in acelasi timp sarac fara bani de curent, nu conteaza decat tesla. De preferat si incarcare gratuita pe viata, ca deh, e mai cu mot.