Tehnologie

5.0

Ecranele din habitaclul mașinilor au devenit o normalitate, așadar nu are rost să ne amintim de vremurile în care apreciam niște ceasuri de bord analog frumos desenate. Sau să plângem după ele.

Spre deosebire de alte modele, care îți fură ochii cu fel de fel de display-uri și teme care mai de care, BMW M2 reușește să rămână discret din acest punct de vedere. Instrumentarul de bord este complet digital și are o diagonală de 12.3 inch.

Grafica este simplă, dar nu învechită. Specifică M. Practic, ai în față toate detaliile de care ai nevoie atunci când conduci o mașină de calibrul lui M2. Nimic în plus, nimic în minus. De asemenea, poți bifa și un Head-Up Display generos, dacă chiar vrei asta.

Instrumentarul de bord digital are 14.9 inch, iar odată cu acest facelift rulează sistemul multimedia BMW OS 8.5 (8.0 pentru versiunea pre-facelift). Atunci când intri în meniul principal ai, în continuare, o grămadă de pictograme, dar acestea sunt grupate mai bine. În plus, ai o funcție de căutare și poți găsi destul de ușor orice cauți.

La o adică, poți apela la ajutorul asistentului virtual și poți interacționa cu sistemul multimedia prin intermediul vocii. Celebrele gesturi au dispărut, așadar nu mai are rost să "îți rupi încheietura" atunci când vrei să dai muzica mai tare sau mai încet.

Dacă nu vrei să utilizezi sistemul nativ al mașinii, conexiunea Apple CarPlay și Android Auto se face fără fir. Tot wireless îți poți încărca telefonul, sau cu ajutorul porturilor USB-C pe care le regăsești în tunelul central.

Aceste sisteme pot fi regăsite pe "aproape" toate modelele mărcii. În cazul de față, fiind vorba despre un model M, sunt prezente și câteva tehnologii specifice "celei mai puternice litere din alfabet".

Pe consola centrală ai un buton Setup, care oferă acces direct la opţiunile de setări pentru motor, şasiu, direcţie, sistemul de frânare şi M Traction Control, precum şi la Gear Shift Assistant, dacă este comandat. Ca să nu pierzi timpul cu diferitele combinații de parametrii, de fiecare dată când urci la volan, poți să setezi două configurații generale pe care să le accesezi de la butoanele M1 și M2 de pe volan.

Tehnologia M Drive Professional este standard și include sistemele M Traction Control, M Drift Analyzer și M Laptimer.

Apoi, butonul M Mode, de pe consola centrală, poate fi utilizat pentru a regla atât nivelul activităţii sistemelor de asistare a condusului, cât şi conţinutul afişat pe instrumentarul de bord, pe display-ul central şi pe Head-Up Display, cu opţiuni de setări Road, Sport şi Track.

Dacă tot ești la volanul unei mașini sport cu roți motrice spate, pe lângă sistemul M Drift Analyzer, ai și posibilitatea de a regla, pe 10 trepte, gradul de intervenție al sistemului DSC.

  • DanG, vineri, 14.11.2025 13:55

    De la un M ma astept sa arate bine si in prezent, si peste 20 si peste 40 de ani. Mie modelul asta imi displace de cand a aparut, nu imi pot imagina ca peste 10-20 de ani va fi un clasic. Poate avea toata tehnologia din lume daca arata cum arata.

  • ds, vineri, 14.11.2025 14:21

    Până acum nu țin minte să fi văzut pe undeva ca varianta cu cutie manuală să fie mai scumpă decăt cea automată.

  • Mihai, vineri, 14.11.2025 17:12

    Motorul te unge pe suflet si pe plamani. La aproape 100000 euro clar masina e pentru cocalarii "adevarati".

  • ^^^^, vineri, 14.11.2025 17:42

    n-ai tu treaba cu astea...

  • dan_grc, vineri, 14.11.2025 17:53

    @ds Câte manuale mai există astăzi, pe astfel de modele ?

  • ds, vineri, 14.11.2025 20:17

    @dan_grc Eh, uite că mai există. In primăvară, Ferrari tocmai a anunțat că, după zece ani de când au renunțat la cuti manuale, vor reveni la acestea pentru unele modele. Plăcerea de a conduce mașini sportive nu este doar să bagi piciorul in accelerație. Dacă înțelegi ce vreau să zic...

  • dan_grc, vineri, 14.11.2025 21:49

    Eu înțeleg, de aceea cele manuale sunt mai scumpe, pentru ca sunt foarte rare.

  • nsrei, sâmbătă, 15.11.2025 09:09

    Doar vreo 3 geely Cu motor de 1.5 Deci automat BMW u asta face cat 2 geely unde mai pui tehnologia. Prețul e corect 100 de mii. Daca as avea banii mi as lua audi Rs3. Fiindca are și quattro

  • @nsrei, sâmbătă, 15.11.2025 09:22

    Iti dai seama cat de prost esti cand poti lua 3 masini cu motor de 1,5, mai confortabile si bune, decat un rahat de Bemveu cu care cel mai probabil ajungi in pom pentru ca te crezi sofer profesionist, doar pentru ca ai semnul BMW pe chestia cu 4 roti? https://www.bbc.co.uk/news/uk-scotland-north-east-orkney-shetland-40239879 https://f87.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1545493 https://www.carmag.co.za/videos/new-bmw-m2-crashes-into-cape-town-dealership-parking-bay/ Doar cateva exemple de prosti... Esteti multi.

  • Adrian, sâmbătă, 15.11.2025 09:59

    Scaunele alea chiar sunt incomode în viața de zi de zi. Nu sunt recomandate decât dacă mergi des cu mașina pe circuit. Vedeți grupurile unde oamenii întreabă dacă să configureze mașina cu sau fără și răspund mulți ca regretă ca le-au pus. Comparația cu CLE este pentru M4 sau M440i. Ușile sunt incomode rău - lungi, pentru a permite accesul facil în spate și pentru un design mai frumos dar incomode în parcare. Sfat - luați un 340i, costa tot cam atât, este puternică, are 4 uși și are tot 6 cilindri