Tehnologie

5.0

Lăsând la o parte tehnologiile pe care le vei regăsi și pe un Seria 3 Touring, ne vom axa pe lucrurile pe care le găsești doar pe un M3. De exemplu, farurile BMW Laserlight sunt, probabil, cele mai puternice din industrie, dar acestea pot fi configurate și pe un BMW M340i Touring. Însă, modurile configurabile de condus M1 și M2, nu vor fi disponibile și acolo.

Acestea pot fi setate din sistemul multimedia al mașinii, iar rolul lor este să îți ușureze ție utilizarea mașinii la potențial maxim. Așa cum poate bine știți, modelele M au acum o sumedenie de funcții configurabile. Poți seta cât de sensibilă să fie accelerația, cât de rigidă să fie suspensia și așa mai departe. Alegerea fiecărui astfel de parametru poate dura ceva timp. Cu butoanele M1 și M2 de pe volan, nu ai nevoie să treci prin acest proces tot timpul.

Salvezi, de exemplu, cea mai brutală configurație pe butonul M1 și tot ce trebuie să faci, când ai nevoie de ea, este să apeși pe acesta. Mașina se adaptează instantaneu. În același timp, butonul M2 poate fi rezervat pentru cel mai confortabil mod de rulare.

Apoi avem BMW M Laptimer, un asistent virtual care îți permite să salvezi turele de circuit pentru a le evalua ulterior, să vezi unde poți economisi câteva milisecunde. El poate înregistra cel mai bun timp pe tur și îți poate afișa pe head-up display ecartul față de timpul de referință (fie că este cu plus sau cu minus).

Apoi, prin aplicația BMW M ai acces la o vizualizare bird's eye a hărţii circuitului, o comparație a timpului pe tur, date de la senzorii mașinii. Factori precum viteza, turația motorului și poziția acceleratorului și grafice care arată valorile de accelerație laterale și longitudinale atinse.

Ah, și avem și Drift Analyzer, alt sistem care analizează o serie de factori atunci când faci drifturi și, la sfârșit, îți dă și o notă. Se pare că cei de la BMW nu au uitat de anumite lucruri care le-au adus atât de multă faimă în trecut.

  • Snow, marţi, 09.07.2024 12:16

    Interesant articol pt. un model deosebit ! Rigiditatea usor deranjanta a masinii ar putea sa se datoreze - partial - unor cauciucuri Run Flat care au devenit dotare standard pt multe automobile. Cauciucuri non Run Flat ar putea aduce vehiculul in parametri de comfort, atunci cand setarea corespunzatoare e activata.

  • Vali, marţi, 09.07.2024 16:42

    Asta da masina de familie... Daca vrei sa iti vomite copilul si nu stii cum sa faci, il iei la o plimbare. Despre pret, greu de comentat...

  • Ghiorghi, marţi, 09.07.2024 20:27

    Cui se adreseaza masina? Tineri . . . Pai unde gasesti tu tineri cu asa o suma de bani care reprezinta pretul de achizitie???? Lasam la o parte pe aia care umbla "pușcați" prin cluburi de fițe, majoritatea locuiesc cu parintii pana dupa 35 de ani, de munca nici nu mai vorbesc Ziaristi de 2 lei

  • Snow, marţi, 23.07.2024 11:21

    Masina zace -busita rau- in curte la BMW Filaret. Se spune ca un 'jurnalist auto' a comis-o. 40.000 + Euro dauna. Ocazie sa-i verific cauciucurile. Non run-flat. Michelin Pilot Sport Cup 2.

  • Snow, marţi, 30.07.2024 22:46

    Am închiriat azi un M3 Touring din asta si am mers cu el prin sudul Germaniei. Motorul trage ca un apucat dar masina are 2 plase de siguranta: tractiunea integrala care pune permanent puterea in siguranta pe sosea si ESP-ul. Directia minunata iar franele … exceptionale. Ocazie sa vad si limitarea care intra la 255 km/ora (afisat) mult mai jos decat alte eM-uri cu care am mers. Suspensia incredibila. Masina pare compacta si usoara. Extrem de usor de condus. Bordul/ecranul nesfarsit … penibil. Scaune standard foarte bune ! Infinite setari care necesita studiu individual. Consum … 19,5 l/100 km.