Calitate / Pret
Pe un Seria 5 pui mâna de pe la 49.000 de euro, doar că la banii ăștia primești o mașină diesel de 190 CP cu transmisie manuală, o specie pe cale de dispariție când vine vorba de transmisii la BMW. Ei bine, pentru a da de M550i xDrive în lista de prețuri a bavarezilor trebuie să parcurgi toate versiunile și să te oprești în partea opusă a planetei, unde vezi afișat prețul implacabil: fix 85.085 de euro. Pentru o mașină care oferă multe la nivel dinamic și care este deja dotată cu îndeajuns de multe elemente încât să poate fi cumpărată așa cum e fără prea multe investiții.
Investiții pe care cei care-și iau un M550i le vor face, însă, cu siguranță. Pentru că-i păcat să-ți iei o mașină de 462 de cai putere fără să mai investești 3000 de euro pentru a-i pune în CV pachetul care conține direcție integrală cu 4 roți directoare, Suspensia adaptivă M Plus și Stabilizator anti-ruliu, elemente care te vor ajuta să te simți ca un pasionat de Parcour pe virajele de munte.
La nivel de segment, M550i xDrive stă într-o zonă neutră între cele mai accesibile (termenul e ușor forțat în acest context, dar "cele mai ieftine" sună și mai aiurea) modele din segment și cele mai scumpe.
La 77.600 de euro, E43 AMG este modelul care necesită cea mai redusă investiție și singurul care coboară sub bariera psihologică de 80.000 de euro. Urmează Audi S6 (81.000 de euro) și apoi mașina testată de noi, M550i xDrive. Dacă Ghibli se află în aceeași zonă de preț cu modelul oferit de BMW (85.900 de euro), Panamera joacă în altă ligă și mizeză pe sume amețitoare care confirmă faptul că modelul Porsche poate fi comparat cu orice model premium de pe piață începând cu cele din segmentul mediu și terminând cu limuzinele mari: 120.300 de euro.
Din cate stiu eu, la vanzare putem gasi atat 225xe iPerformance cat si X5 xDrive40e iPerformance