Consum
Funcționează aceste trucuri cu sisteme ușor hibride în viața de zi cu zi? Este BMW 420d xDrive Gran Coupe MHEV mai eficient decât o versiune non-hibridă? Nu o să știm niciodată, pentru că BMW nu oferă această motorizare fără asistentul electric sub capotă. Cu toate acestea, putem spune fără griji că 420d xDrive este o mașină destul de eficientă.
Fișa tehnică arată un consum mediu de sub 6 litri de motorină pentru fiecare sută de kilometri parcurși. Sigur, asta în condiții ideale. Pe parcursul celor 1,500 de kilometri pe care i-am făcut eu cu mașina însă, computerul de bord a arătat o valoare medie de 6.8 l/100 km.
În oraș, consumul mediu într-un București aglomerat pe timp de iarnă a fost în jur de 8.5 l/100 km, în timp ce pe autostradă, la viteza de 130 km/h, acesta a scăzut până în jurul valorii de 6 l/100 km.
Rivalii lui BMW Seria 4 Gran Coupe sunt puțini în acest moment, pentru că, deocamdată, această nișă nu este exploatată de toți producătorii. Modelele coupe cu 4 uși din acest segment se reduc la BMW-ul de față și Audi A5 Sportback. Mercedes-Benz a decis să nu atace această nișă, lăsându-și rivalii de-o viață să se bucure de ea în continuare. Mai mult, decizia celor de la Daimler este ciudată, având în vedere câte variații de mașini coupe cu 4 uși au în gamă, dar niciuna pe acest segment.
Astfel, modelul cu care se bate cu adevărat Seria 4 Gran Coupe rămâne A5 Sportback. Modelul Audi echivalent pentru 420d xDrive este A5 40 TDI quattro S Line. Acesta are tot un motor de 2 litri, în patru cilindri sub capotă, mild-hybrid ce dezvoltă 204 CP și 400 Nm, și un consum estimat la 5,7 l/100 km, fix la fel ca valoarea notată în cartea BMW-ului.
Consum 6% la 130 kmh, suta in 7.6 secunde, o masina cum ar trebui sa fie toate masinile, nu grele de 2 tone cu consum de 8 la 130 la ora sau cu stecher. Apropo, unde sunt aia care ziceau ca nu se mai fabrica diesel?