Interior

4.0

Diferențele observabile imediat în interiorul lui BMW Seria 4 Gran Coupe, comparativ cu fratele său cu doar două uși se limitează la zona laterală. Deși are de două ori mai multe portiere, cele de pe versiunea Gran Coupe sunt mai scurte decât pe fratele său. În rest, nu putem vorbi de aproape nicio diferență între cele două sau chiar și comparativ cu Seria 3.

Spațiul este în continuare destul de limitat în partea din spate. Deși Seria 4 Gran Coupe are patru portiere, ampatamentul mașinii este cu doar 5 milimetri mai lung. De pe bancheta din spate îți va fi foarte greu să spui că ai mai mult loc într-un Gran Coupe decât într-un Coupe.

Sigur, nu are cum să îți scape faptul că accesul în zona din spate este mult, mult mai ușor, nemaifiind nevoit să te strecori printre un scaun pliat și stâlpul B al mașinii. Cu toate acestea, odată așezat în spate, dacă ai peste 1,8 metri înălțime vei avea dificultăți în zona spațiului la cap și la picioare.

Nu același lucru se poate spune și în zona din față. Aici șoferul este tratat foarte bine, cu spațiu pentru aproape orice configurație a corpului. Poziția la volan este joasă, tipică pentru un BMW Coupe, iar totul în jurul tău este așezat ergonomic. Butoanele pentru orice funcție sunt la îndemână, ordonate în stil tipic german.

Cât despre calitatea materialelor, va depinde mult de câți bani ești dispus să dai pe opțiuni. BMW îți pune la dispoziție o gamă variată de diferite tapițerii, finisaje și ornamente, totul fiind la latitudinea ta. Modelul de față „purta” piele Vernasca albă, un bord îmbrăcat în Sensatec (o imitație de piele, moale la atingere) precum și ornamente argintii. Zona de jos a habitaclului va fi totuși făcută predominant din plastic tare, pentru a rezista mai bine în timp.

Spațiile de depozitare nu sunt foarte încăpătoare. Cele de pe uși sunt destul de mici, sticlele de apă mai mari de 0.5 litri fiind o provocare, dacă vrei să le transporți în portiere. Cotiera oferă ceva mai mult loc, la fel și torpedoul. În portbagaj ai la dispoziție mai puțin loc pentru bagaje decât în cazul modelului Coupe, din cauza formei hayonului (470 vs 495 litri) și subtil mai mult decât găsești pe A5 Sportback (465 litri).

  • Seriff, luni, 14.03.2022 09:02

    Consum 6% la 130 kmh, suta in 7.6 secunde, o masina cum ar trebui sa fie toate masinile, nu grele de 2 tone cu consum de 8 la 130 la ora sau cu stecher. Apropo, unde sunt aia care ziceau ca nu se mai fabrica diesel?

  • ds, luni, 14.03.2022 11:19

    Înțeleg să ai opționale ca faruri cu tehnologie laser, head-up display și controlul prin gesturi, suspensie mai rigidă și mai joasă cu un centimetru, un sistem de frânare mai potent, dar pe gama de top, să dai 2.000 de euro în plus, pentru acces fără cheie în mașină, scaune reglabile cu memorie și încălzire sau suport lombar? Adică dotările astea, care fie vorba între noi, pe un Logan le pui cu 600 de euro, iar la multe alte modele le ai în dotarea imediat următoare după standard, se găsesc pe pachetul Business Class? Vai! Nu este departe momentul în care vor fi considerate opționale centurile pe locurile din spate sau două ștergătoare pebtru parbriz.

  • Liviu, luni, 14.03.2022 12:00

    @ds vrei premium? scoti banu. Cand dai 7-10 mii euro pe o vopsea la masini de peste 100 mii euro, cum e? Pretul nu e corelat cu costul, ci cu cat e dispuns omul care isi doreste ceva sa dea. Daca vrei sa primesti cat mai mult pentru banul dat, nu bmw e marca spre care sa te indrepti.

  • ds, luni, 14.03.2022 12:13

    @Liviu, n-ai înțeles. Mirarea mea este că bagă niște opționale care, la pretențiile mărcii, ar trebui să fie standard, nu la pachetul de top. Adică acces mașină fără cheie sau reglaj scaun cu memorie bagi doar la Business class? La o mașină ce pleacă de la 50.000? La Dacia opțiunea de acces fără cheie, adică cu cardul în buzunar, la pachet cu frâna de parcare asistată electric și încă câteva chestii este 450 euro. Sau poate că cei mai bătrâni dintre noi își amintesc că Oltcit-ul avea scaun cu reglaj cu memorie.

  • Liviu, luni, 14.03.2022 15:23

    @ds da, asa fac marcile premium, nu doar bmw. Ti o dau cheala si te parlesc la pachete si optiuni.

  • Andrei, luni, 14.03.2022 18:47

    @ds: le pot baga in standard, dar pretul ar creste corespunzator. Si atunci ai avea o noua problema, pentru ca sunt clienti care nu vor keyless sau scaune cu memorie (astea la ce sunt bune, cat timp in 99% din cazuri e un singur sofer?). Mi-a placut mult vechiul 4, l-am condus cu eterna motorizare 20xd, foarte stabil, motor decent, consum mic, putea rupe aderenta in Sport+ sau DSC OFF, l-am dus si pe Transfagarasan. Dar daca tot arunci atatia bani, nu are nicun sens sa nu iei un motor pe benzina cu 6 cilindrii si tractiune spate, ca doar nu e masina de deszapezit. Nota de 4.2 in spiritul site-ului. Pacat de uratenia frontala a masinii.

  • PMC, marţi, 15.03.2022 13:02

    Masina e f ok. Eu nu-s mare fan BMW, dar asta nu inseamna ca nu recunosc valoarea lor si nu inteleg de ce au asa multi fani. Dieselul? :) Bine-nteles, cel mai bun motor ce a fost nascocit de mintea umana pana la ora asta. Dar ca de fiecare data in istorie, nicio fapta buna nu ramane nepedepsita. Indata ce apare ceva bun, corect ca pret/performanta, imediat apar cretinetzii isterici si vor sa-l distruga/interzica. Un alt exemplu e carnea. Am ajuns sa producem destul de multa carne ca scada pretul. Tot mai multi au carne pe masa. Urmarea? Apar istericii mediului, pepenii verzi la exterior si rosii ca steagurile sovietice la interior, si se bat sa fie scumpita, sa o inlocuim cu carne sintetica. Vitele omoara planeta cu flatulentza. De fapt flatulentza mintilor lor bolnave face mult mai mult rau decat basinile vitelor.

  • Seriff, marţi, 15.03.2022 14:12

    @PMC, cel mai bun comentariu, daca ar gandi toti oamenii, asa am fi departe acum.

  • Moshu, sâmbătă, 26.03.2022 21:14

    Astept sa se faca 123.000 euro masina asta si numai daca am servetele umede cu haloe de vera in torpedo(climatizat, da ?!) Numai dupa asta , o cumpar. Nu le-ar fi rusine. Poti spune ca esti obligat sa asimilezi total orice iti arunca in fata, deorece este un salt(jump pentru cei care folosesc romana noua), tehnologic la care trebuie sa te resemnezi si sa accezi deoarece ei au ejaculat binevoitori, ideologiile functionalitatilor "normale" si celelalte tehnologii ariene, superioare, dar, nu neaparat necesare. O masina este un obiect care trebuie sa te duca din a in b, convenabil si pentru mult timp, fiind o necesitate mondena dar si reala. Cu ce se preteaza in ziua de azi indivizii astia, ca inovatii, este echivalentul spalarii pe creier, dar cu stil.