Interior
Diferențele observabile imediat în interiorul lui BMW Seria 4 Gran Coupe, comparativ cu fratele său cu doar două uși se limitează la zona laterală. Deși are de două ori mai multe portiere, cele de pe versiunea Gran Coupe sunt mai scurte decât pe fratele său. În rest, nu putem vorbi de aproape nicio diferență între cele două sau chiar și comparativ cu Seria 3.
Spațiul este în continuare destul de limitat în partea din spate. Deși Seria 4 Gran Coupe are patru portiere, ampatamentul mașinii este cu doar 5 milimetri mai lung. De pe bancheta din spate îți va fi foarte greu să spui că ai mai mult loc într-un Gran Coupe decât într-un Coupe.
Sigur, nu are cum să îți scape faptul că accesul în zona din spate este mult, mult mai ușor, nemaifiind nevoit să te strecori printre un scaun pliat și stâlpul B al mașinii. Cu toate acestea, odată așezat în spate, dacă ai peste 1,8 metri înălțime vei avea dificultăți în zona spațiului la cap și la picioare.
Nu același lucru se poate spune și în zona din față. Aici șoferul este tratat foarte bine, cu spațiu pentru aproape orice configurație a corpului. Poziția la volan este joasă, tipică pentru un BMW Coupe, iar totul în jurul tău este așezat ergonomic. Butoanele pentru orice funcție sunt la îndemână, ordonate în stil tipic german.
Cât despre calitatea materialelor, va depinde mult de câți bani ești dispus să dai pe opțiuni. BMW îți pune la dispoziție o gamă variată de diferite tapițerii, finisaje și ornamente, totul fiind la latitudinea ta. Modelul de față „purta” piele Vernasca albă, un bord îmbrăcat în Sensatec (o imitație de piele, moale la atingere) precum și ornamente argintii. Zona de jos a habitaclului va fi totuși făcută predominant din plastic tare, pentru a rezista mai bine în timp.
Spațiile de depozitare nu sunt foarte încăpătoare. Cele de pe uși sunt destul de mici, sticlele de apă mai mari de 0.5 litri fiind o provocare, dacă vrei să le transporți în portiere. Cotiera oferă ceva mai mult loc, la fel și torpedoul. În portbagaj ai la dispoziție mai puțin loc pentru bagaje decât în cazul modelului Coupe, din cauza formei hayonului (470 vs 495 litri) și subtil mai mult decât găsești pe A5 Sportback (465 litri).
Consum 6% la 130 kmh, suta in 7.6 secunde, o masina cum ar trebui sa fie toate masinile, nu grele de 2 tone cu consum de 8 la 130 la ora sau cu stecher. Apropo, unde sunt aia care ziceau ca nu se mai fabrica diesel?