Tinuta de drum
După portbagajul practic, ținuta de drum este un al doilea motiv pentru care ar fi bine să înclini balanța în favoarea unui Seria 4 Gran Coupe și nu a unui Seria 3. Nu că Seria 3 ar avea probleme la capitolul ținută de drum. Singurul motiv este că Seria 4 Gran Coupe este mai bun.
Cei care au mers cu ambele mașini o să observe că acesta din urmă te implică mai mult și îți oferă mai multă încredere în viraje. Asta vine și pe fondul unei suspensii ceva mai rigide, care, în cazul mașinii mele, a fost dată de instalarea pachetului M. Acolo unde asfaltul nu e prietenos, clar Seria 4 Gran Coupe nu o să fie nici el prietenos cu spatele dumneavoastră. Chiar dacă suspensia e bine legată, omogenă, solidă și bine antifonată, ea păstrează o rigiditate destul de mare.
Pentru cei care își doresc însă o încolăcire perfectă în viraje, e un compromis suportabil. Seria 4 Gran Coupe se simte destul de aproape de coupe în termeni de manevrabilitate, însă parcă îi lipsește capacitatea de a se lipi perfect de asfalt. Simți însă foarte bine ce se întâmplă sub tine și ai o senzație de control care te îndeamnă să forțezi și mai mult.
Te ajută mult și sistemul de tracțiune xDrive, despre care cred în continuare că se mișcă admirabil, reușind să transmită extrem de rapid resurse axei care are o aderență mai bună. L-am probat și pe zăpadă, iar cine crede că e „no fun” se înșeală amarnic. E plăcut, ba chiar îți permite un control infinit mai bun. Asta pentru că xDrive a fost educat să transmită în condiții normale mai multă putere punții spate. Când începi să intri în supravirare, sistemul de tracțiune integrală are grijă să trimită suficiente resurse punții față, astfel încât să reintri pe traiectoria ideală.
Dezactivarea sistemelor de siguranță transformă Seria 4 Gran Coupe într-o mașină care nu se teme să se exteriorizeze, așa că mare atenție.
Direcția are o precizie bună, dar este perfectibilă. Selectarea modului de rulare Sport+ îți oferă acea comunicare de care ai nevoie înainte de abordarea unui viraj. Cât privește utilizarea ei în regim urban, ea pare acum ceva mai ușoară.
Probabil cel mai frumos BMW (și sigur cel mai practic - v. hayon) pentru bavarezofilii *normalos*. Deși categorisirile devin relative cînd aflăm din text prețul modelului TESTAT (65.600 € și nu 48.600, cît apare-n caseta de sus.) Nu l-am condus, da-l cred pe Bogdan că-i cu ceva peste Seria 3 la ținuta de drum -- și probabil peste A5 Quattro (cam subvirator la limită după mine.) (n.b.: Bravos pt descrierea nuanțată a reacțiilor sistemului X-Drive, chiar dacă-i realmente utilă doar pentru cei care dorm în curte fiindcă-i dau banii afară din casă. :-)) În rest, rămâne cum am stabilit :-) cu diferențele babane dintre consumul real și cel oficial, fie și după noul standard WLTP.