BMW Seria 4 Gran Coupe facelift

2.0 Benzina Turbo (430i) 252CP 4x4 Aut8

Tinuta de drum

4.5

După portbagajul practic, ținuta de drum este un al doilea motiv pentru care ar fi bine să înclini balanța în favoarea unui Seria 4 Gran Coupe și nu a unui Seria 3. Nu că Seria 3 ar avea probleme la capitolul ținută de drum. Singurul motiv este că Seria 4 Gran Coupe este mai bun.

Cei care au mers cu ambele mașini o să observe că acesta din urmă te implică mai mult și îți oferă mai multă încredere în viraje. Asta vine și pe fondul unei suspensii ceva mai rigide, care, în cazul mașinii mele, a fost dată de instalarea pachetului M. Acolo unde asfaltul nu e prietenos, clar Seria 4 Gran Coupe nu o să fie nici el prietenos cu spatele dumneavoastră. Chiar dacă suspensia e bine legată, omogenă, solidă și bine antifonată, ea păstrează o rigiditate destul de mare.

Pentru cei care își doresc însă o încolăcire perfectă în viraje, e un compromis suportabil. Seria 4 Gran Coupe se simte destul de aproape de coupe în termeni de manevrabilitate, însă parcă îi lipsește capacitatea de a se lipi perfect de asfalt. Simți însă foarte bine ce se întâmplă sub tine și ai o senzație de control care te îndeamnă să forțezi și mai mult.

Te ajută mult și sistemul de tracțiune xDrive, despre care cred în continuare că se mișcă admirabil, reușind să transmită extrem de rapid resurse axei care are o aderență mai bună. L-am probat și pe zăpadă, iar cine crede că e „no fun” se înșeală amarnic. E plăcut, ba chiar îți permite un control infinit mai bun. Asta pentru că xDrive a fost educat să transmită în condiții normale mai multă putere punții spate. Când începi să intri în supravirare, sistemul de tracțiune integrală are grijă să trimită suficiente resurse punții față, astfel încât să reintri pe traiectoria ideală.

Dezactivarea sistemelor de siguranță transformă Seria 4 Gran Coupe într-o mașină care nu se teme să se exteriorizeze, așa că mare atenție.

Direcția are o precizie bună, dar este perfectibilă. Selectarea modului de rulare Sport+ îți oferă acea comunicare de care ai nevoie înainte de abordarea unui viraj. Cât privește utilizarea ei în regim urban, ea pare acum ceva mai ușoară.

  • Kirotractor, luni, 28.01.2019 11:11

    Probabil cel mai frumos BMW (și sigur cel mai practic - v. hayon) pentru bavarezofilii *normalos*. Deși categorisirile devin relative cînd aflăm din text prețul modelului TESTAT (65.600 € și nu 48.600, cît apare-n caseta de sus.) Nu l-am condus, da-l cred pe Bogdan că-i cu ceva peste Seria 3 la ținuta de drum -- și probabil peste A5 Quattro (cam subvirator la limită după mine.) (n.b.: Bravos pt descrierea nuanțată a reacțiilor sistemului X-Drive, chiar dacă-i realmente utilă doar pentru cei care dorm în curte fiindcă-i dau banii afară din casă. :-)) În rest, rămâne cum am stabilit :-) cu diferențele babane dintre consumul real și cel oficial, fie și după noul standard WLTP.

  • Andrei, luni, 28.01.2019 11:48

    Una dintre putinele integrale care te lasa sa te joci in ronduri si iti poate pune un zambet pe fata, masina poate fi provocata sa supravireze in Sport + si/sau DSC off. Dar trebuie sa te infigi bine in acceleratie pentru asa ceva. Unul dintre cele mai frumoase modele de la BMW, ceea ce ma dezamageste este insa greutatea mare a masinii, mai ales daca e Diesel si xDrive, ultimele doua sunt total inutile pe masina asta. Politica de preturi la noi e sa ai discount mai mare la xDrive, ceea ce anuleaza diferenta initiala de pret si toti se inghesuie sa ia varianta cu tractiune integrala, ce aduce cu sine consum mai mare, greutate si inertie mai mari si ''castrarea'' spiritului masinii. In clasa asta e cea mai buna la condus, fara discutie, dar e deja model vechi si e foarte scumpa.

  • pipo, luni, 28.01.2019 17:14

    Imi pare incredibil cuplul ala de la 1400 rpm . Asta ce supraalimentare are , e twin/bi/"nspe turbo sau de care dracu de scoate tot cuplul asa instant ?

  • adi_10, luni, 28.01.2019 18:01

    aceeasi Marie cu alta palarie :)...si consum de 14% in oras:)

  • Ciprian, luni, 28.01.2019 18:31

    Ce pacaleala de display are

  • DanG, luni, 28.01.2019 22:31

    M-au distrat intotdeauna ramele acelea groase la display si la Bmw si la Mercedes in cazul in care nu iti cumperi varianta de top. Cumva sa iti aminteasca tot timpul ca te-ai zgarcit si ca puteai da si tu 1000 Euro in plus si aveai un ecran cum trebuie :-) Mi-a placut tot timpul seria 4 dar acum cu aparitia noului 3 masina va fi total depasita in materie de design in cateva luni, mai ales la interior unde seria 3/4 a ramas mult in urma concurentei.

  • VJ, marţi, 29.01.2019 03:36

    @Kirotractor "Bravos pt descrierea nuanțată a reacțiilor sistemului X-Drive, chiar dacă-i realmente utilă doar pentru cei care dorm în curte fiindcă-i dau banii afară din casă." Insa ceea ce uita unii este ca, una-i sa traga 2 roti si alta-i sa traga 4 roti. Pe linie dreapta (unde majoritatea oamenilor depasesc) o masina cu tractiune integrala va fi mult mai rapida decat o masina cu tractiune doar pe o singura punte (evident daca au si puteri asemanatoare). Iar si de pe loc o masina cu tractiune integrala pleaca mult mai bine decat una cu tractiune neintegrala. Sistemul de tractiune integrala nu-s are rostul doar iarna pe zapada.

  • Kirotractor, marţi, 29.01.2019 11:20

    @VJ - for the sake of clarity: Respectiva descriere e inutilă pentru pârliți ca mine. :-) Care nu-și permit nici măcar Serii 4 second-hand. ...Și nu fiindcă sistemul xDrive ar fi inutil. De fapt nici versiunile diesel nu-s inutile - aici nu subscriu la opinia lui @Andrei (altfel c-un bun comentariu), dar tema *Moare sau nu dieselul?* e mai vastă și nu-și are locul aici/acum. Un argument pro-diesel totuși: https://www.alvolante.it/prova/bmw-serie-4-gran-coupe-420d

  • keepcalm, vineri, 01.02.2019 09:20

    De ce doar 4.3 stele? Pt consumul de 3.0 la motor de 2.0? Downsizig-ul nu ajuta deloc ecologia, chiar daca pui motor mai mic pe o caroserie mare nu vei obtine un consum prieten cu ecologia, dovada cifrele la modelul in discutie, am un consum asemanator pe 3.6, binenteles daca nu ma comport ca un nesimtit cu el