Siguranta
BMW a trimis la EuroNCAP doar modelul Seria 3 sedan, variantele derivate, precum Seria 4, Seria 3 GT sau Seria 4 Gran Coupe, nefiind încă testate de specialiştii în siguranţă. Având în vedere că toate se bazează pe aceeaşi platformă, putem specula că Seria 4 Gran Coupe ar obţine scorul general de cinci stele pe care l-a bifat şi Seria 3 la testul din 2012.
Gradul de protecţie pentru pasagerii adulţi este de 95%, iar cel pentru copii este de 83%. Bineînţeles, BMW oferă un set complet de airbaguri şi sisteme electronice de siguranţă activă şi pasivă. Printre ele se numără pilotul automat adaptiv care păstrează distanța față de mașina anterioară, asistentul pentru păstrarea benzii de mers, recunoașterea semnelor de circulație și frânarea automată de urgență.
Probabil cel mai frumos BMW (și sigur cel mai practic - v. hayon) pentru bavarezofilii *normalos*. Deși categorisirile devin relative cînd aflăm din text prețul modelului TESTAT (65.600 € și nu 48.600, cît apare-n caseta de sus.) Nu l-am condus, da-l cred pe Bogdan că-i cu ceva peste Seria 3 la ținuta de drum -- și probabil peste A5 Quattro (cam subvirator la limită după mine.) (n.b.: Bravos pt descrierea nuanțată a reacțiilor sistemului X-Drive, chiar dacă-i realmente utilă doar pentru cei care dorm în curte fiindcă-i dau banii afară din casă. :-)) În rest, rămâne cum am stabilit :-) cu diferențele babane dintre consumul real și cel oficial, fie și după noul standard WLTP.