Tehnologie
Faceliftul i-a adus lui Seria 4 Gran Coupe mai multă tehnologie. O să regăsești un afișaj digital în spatele volanului, cu o grafică bună și cu informații ușor de lecturat. Funcționalitatea instrumentelor este dublată și de un sistem Head-Up Display color, cu care modelele BMW au devenit celebre.
În centrul planșei de bord apare un nou sistem multimedia, proiectat pe un ecran generos, care acum este și tactil. Meniul a fost simplificat și este acum mai ușor de personalizat. Conexiunea cu telefonul mobil se realizează rapid prin Bluetooth, dar despre Apple CarPlay și Android Auto încă așteptăm vești pentru România.
Vă spuneam la capitolul „Interior” că există și o zonă de încărcare prin inducție, ascunsă în cotieră. Aceasta are însă o capacitate de încărcare ceva mai lentă. Având în vedere că m-am folosit de Seria 4 Gran Coupe pe timp de iarnă, am apreciat din plin volanul și scaunele încălzite. N-au lipsit luminile adaptive de tip LED și senzorii de parcare.
Probabil cel mai frumos BMW (și sigur cel mai practic - v. hayon) pentru bavarezofilii *normalos*. Deși categorisirile devin relative cînd aflăm din text prețul modelului TESTAT (65.600 € și nu 48.600, cît apare-n caseta de sus.) Nu l-am condus, da-l cred pe Bogdan că-i cu ceva peste Seria 3 la ținuta de drum -- și probabil peste A5 Quattro (cam subvirator la limită după mine.) (n.b.: Bravos pt descrierea nuanțată a reacțiilor sistemului X-Drive, chiar dacă-i realmente utilă doar pentru cei care dorm în curte fiindcă-i dau banii afară din casă. :-)) În rest, rămâne cum am stabilit :-) cu diferențele babane dintre consumul real și cel oficial, fie și după noul standard WLTP.