Interior
Noua generație BMW Seria 5 este un Mini Seria 7 atunci când îl privești din exterior, iar impresia asta pregnantă îți este servită fără prea multe filtre și atunci când intri în mașină.
Există trei cuvinte-cheie în peisajul habitaclului modelului german. Unul este "Conservator", pentru că vor exista destule voci care vor susține că vorbim de un interior familiar, pe alocuri mult prea familiar cu cel al mașinii pe care o înlocuiește. Apoi, însă, te așezi în scaun, te adaptezi la noul mediu și-ți dai seama aproape instantaneu că nivelul de rafinament oferit de noul Seria 5 este unul extrem de ridicat. Atât de ridicat, încât pare că a fost scris permanent deasupra bancurilor de lucru al designerilor și al echipelor care s-au ocupat de alegerea materialelor interioare, ca un soi de indicație-motto pe care cei care dezvoltau mașina s-o aibă în vedere constant. Rafinament, deci, este al doilea termen.
Apoi vezi că, de fapt, s-au schimbat multe în Seria 5. Display-ul central nu are doar o altă formă, ci și un alt sistem grafic, diferit chiar și față de Seria 7. Mai mult, este acum sensibil la atingere, chit că pentru a ajunge să pui degetul pe el e nevoie de ceva distanță parcursă cu mâna, deci nu e tocmai cel mai ergonomic element de la interiorul mașinii. Tehnologie, așadar.
O notă bună pentru izolarea fonică fabuloasă a mașinii, facilitată și de motorul pe benzină care la turații înalte pătrunde în creier exact atât cât trebuie pentru a te face să te simți bine.
BMW rezolvă însă această problemă prin faptul că tehnologia controlului prin gesturi aterizează pe Seria 5 direct de pe fratele mai mare. Deși în prima fază pare un gimmick tehnologic care are scopul de a-ți fura ochii și mintea, intri foarte ușor în pielea sistemului și ți se va părea apoi natural să modifici volumul sistemului audio învârtind degetul prin aer în fața display-ului central. Cu atenție ca în spatele tău să nu fie altă mașină, pentru că șoferul acesteia va concluziona ușor că-i arăți lucruri neortodoxe.
La interiorul lui Seria 5 vei găsi elemente preluate fără grijă de la Seria 7, dar și lucruri pe care BMW le-a compromis dintr-un motiv sau altul între generații. De exemplu, buzunarul ușilor se poate transforma ușor în gaură neagră în care dispar lucrurile personale, pentru că deschiderea sa nu mai permite accesul unei mâini de adult.
Sume mult prea mari cerute pe masini prea banale (ca design ma refer).