Calitate / Pret
Un BMW Seria 5 de ultimă generație poate fi achiziționat de la puțin sub 50.000 de euro cu TVA în versiunea sa de bază, 520d de 190 CP cu transmisie manuală. Pentru a ajunge însă la porțile cerului și pentru a trece la grupa mare a celor peste 300 de cai putere, va trebui să investiți ceva mai mult. Fix 61.800 de euro, mai exact, sumă care vă oferă acces la motorul turbo cu șase cilindri de 3.0 litri cu transmisie automată și integrală inclusă.
De aici înainte, începe jocul de-a imaginația, pentru că lista de opționale și de pachete suplimentare oferită de BMW este imensă. De exemplu, mașina testată de noi era blindată cu un pachet estetic și tehnic M Sport (5500 de euro), cu pachetul Adaptive Drive, despre care vom vorbi ceva mai încolo (3100 de euro), cu sistemele de asistență activă Plus (2800 de euro), cu faruri adaptive LED (1500 de euro), cu piele Dakota Albastru închis (1300 de euro) și cu alte "mărunțișuri" într-o listă de preț care se oprește fix la 90.100 de euro.
Altfel spus, este foarte posibil ca un Seria 5 ultradotat să crească prețul versiunii de bază a unei motorizări cu 50%.
Dacă-l comparăm însă pe Seria 5 cu concurenții direcți de aceeași putere, observăm că prețul de bază (61.800 de euro) este mai accesibil decât al oricărui alt rival cu excepția lui Volvo S90. E o lume interesantă în această zonă de preț, pentru că suedezul este și cel mai dotat în versiunea de bază dacă-l compari cu adversarii săi direcți.
Maserati Ghibli cu motor 3.0 V6 de 330 CP, de exemplu, are un preț de bază cu 8000 de euro mai mare decât cel al lui Seria 5, iar Jaguar XF plusează și el cu 4500 de euro. Considerat rivalul tradițional al lui Seria 5, noul Mercedes E400 costă, la rândul său, cu 2500 de euro mai mult decât modelul bavarez.
Sume mult prea mari cerute pe masini prea banale (ca design ma refer).