Consum
Ajunși în zona în care comparațiile directe dintre concurenții din segment ne oferă o imagine de ansamblu asupra potențialului unui motor, ne trezim față în față cu o situație care ne explică fără prea multe cuvinte motivul pentru care BMW alege să investească tehnologie, timp și probabil foarte mulți bani în dezvoltarea și rafinarea unui motor diesel precum cel testat de noi.
Pentru că este unul dintre capitolele la care BMW Seria 7 bate Mercedes Clasa S fără să se streseze prea tare.
Mercedes nu are în gama limuzinei sale un motor asemănător, pentru că se concentrează pe versiuni sportive pe benzină. Iar asta înseamnă că toți clienții îndrăgostiți de cuplul monstruos al acestui tip de motor vor avea la dispoziție fie un V6 de 258 de cai pe S-Klasse, fie noul "șase în linie" cvadri-turbo de pe Seria 7, care scoate cu 142 de cai în plus, deci e net superior la dinamică și performanțe.
Decizia Mercedes de a nu intra în horă este cu atât mai surprinzătoare cu cât venerabilul A8, aflat către finalul carierei cu actuala generație, oferă un diesel care se bate la performanțe și putere cu cel dezvoltat de BMW. Doar că în cazul lui A8 vorbim de un V8 de 4.1 litri care dezvoltă 385 CP și 850 Nm.
În aceste condiții, e interesant de văzut cu fișele tehnice în față cum BMW dezvoltă cel mai puternic și performant motor diesel al momentului și reușește în același timp să scoată cel mai bun consum din clasă.
Cu un consum mediu mixt oficial de 5.7 litri, 750Ld cu tracțiune integrală este mai econom cu 0.5 litri decât rivalul Mercedes cu 150 de cai mai slab și cu aproape 2.0 litri mai bun decât concurentul A8 de același nivel de putere.
Ok, putem aduce în față un argument absolut logic și coerent: cui îi pasă de consumul unei astfel de mașini cât timp este foarte puțin probabil ca posesorul unei limuzine de acest tip să-și conducă mașina cu computerul de bord setat pe cifrele de consum?
Așa este și aveți dreptate. Pentru un Seria 7 de 400 de cai, consumul este o valoare la fel de relevantă precum capacitatea torpedoului în cazul unei compacte "lumești". Adică e bine s-o știi, dar nu-ți construiești povestea în jurul ei. Ce rămâne însă este faptul că BMW are în sertar un diamant tehnologic în persoana acestui motor, care-și bate rivalii fără drept de apel atunci la o comparație directă făcută în exact aceleași condiții.
Dacă e să-i găsim o bubă lui 750 Ld, aceasta este consumul real al mașinii. Dacă în laboratoarele în care se calculează consumul mediu mixt al mașinilor europene (și de care din fericire vom scăpa în doi ani) cifrele sunt fabuloase și greu de conștientizat de un posesor normal de mașină la fel de normală, Seria 7 nu e atât de cuminte cu rezervorul când vine vorba de rularea pe șosea. Am reușit să cobor la un minim de 6.0 litri/100 km în regim extraurban respectând absolut toate regulile și indicatoarele de pe DN1, o șosea construită perfect pentru a vedea limita inferioară de consum a unei mașini. În rest, consumul lui 750 Ld poate fi oriunde între 8 și 11 litri/100 km, în funcție de cât de grea îți e talpa.
Am crezut ca e o gluma 170 de mii de euro. Pai nene cu banii aia intri pe teritorii mult mai interesante gen Bentley Continental Flying Spur. De ce ai mai alege seria 7 cand ai 170 de mii sa dai pe o limuzina atata timp cat exista B,C.F.S sau Mercedes S 600 Maybach ?