Motor / Transmisie
Vreau să rupem puțin șirul metaforelor și comparațiilor pentru a discuta calm, ordonat, nemțește despre ce se ascunde sub capotă. 480 de cai putere dacă alegi versiunea „banală” X3 M.
E ca și cum ai spune că o cină cu Angelina Jolie e rutina ta de sâmbătă seara. Aiurea! Nici măcar Brad Pitt nu mai poate spune asta. Și, cu toate acestea, X3 M Competition e un fel de cină comună cu Angelina Jolie, Penelope Cruz și Scarlett Johansson. Vedeți, inevitabil, am ajuns din nou la comparații. Pentru că X3 M este o paralelă cu cele mai frumoase fantezii ale voastre.
Revenim la matematică, cifre seci și motorul de 3.0 litri, cu șase cilindri în linie, twin-turbo. Pentru cei care lipesc indicativul Competition pe X3 M-ul lor, BMW strecoară 30 de cai putere în plus, pentru un total de 510 cai. A naibii coincidență: fix cât oferă Alfa Romeo Stelvio și „tăcutul” Mercedes-AMG GLC63 S. Așadar, suficient aluat pentru a frământa o liniuță perfect echilibrată.
Dar până să ajungem la performanțe, haideți să vă povestesc cum abuzează motorul acesta de pulsul celui care urcă la volan. Chiar și atunci când mergeți prin oraș, liniștiți, simțiți că cineva pufăie nerăbdător dincolo de volan. E suficient să călcați pedala la fund și X3 M Competition derulează totul incredibil de rapid. Câștigă viteză periculos de repede. E ca un avion la decolare. Nu realizezi că ai aproape 300 de km/h atunci când te desprinzi de sol.
Prin urmare, grijă cu accelerările fulminante prin oraș. În afara orașului va fi teribil de greu să te păstrezi neprihănit. Chiar dacă știi că toate radarele din țară sunt pregătite să-ți pună în cui permisul, tot o să-ți pierzi mințile. O fracțiune de secundă și X3 M Competition stă în garaj.
Motorul de 510 cai putere vine la pachet și cu un cuplu motor de 600 Nm, livrat de la 2600 de rotații și gestionat cu ajutorul unei cutii Steptronic M cu 8 rapoarte. Ca în cazul fiecărui model M, răspunsul cutiei poate fi ajustat de șofer pe trei niveluri: pe nesimțite, rapid, viteza luminii. Atunci când vrei să iei taurul de coarne există și un mod manual care ține cu dinții de treapta în care ești. Mașina nu schimbă, chiar dacă tu, ca un novice, nu îți dai seama că ai ajuns deja în limitare. Însă, imediat ce ochii au citit zona roșie a turometrului, iar tu ai atins padelele, treapta superioară o „să-ți rupă capul”. Smucitura aia dulce pe care o știi de pe vremea primelor M-uri e tot acolo. Și o să fie ca un dans pogo care îți zdruncină mântuitor dinlăuntrul.
Pe circuit nu simți nici o secundă că ai avea nevoie de mai mult. E suficient cât să-ți pierzi mințile și să te simți extrem de implicat. E drept, puterea nu este livrată atât de brutal ca în cazul lui Stelvio.
BMW X3 M Competition, cu toată nebunia sa, nu uită de originile sale germane și împachetează totul cu ceva mai multă precizie, în detrimentul exuberanței. Nici evacuarea nu pare a fi la fel de exuberantă și vulgară ca cea a lui Mercedes-AMG GLC63 S.
O masina sportiva si frumoasa. Este foarte buna pentru cei care vor un SUV foarte performant, cu accelerari fulminante si lux. Este scump, dar cei cu multi bani, bogati, nu se vor uita nici la pret, nici la consum. Arata foarte agresiv masina. Materialele foarte bune sunt foarte importante intr-o masina premium. In Romania acest SUV nu-si are locul. Nu vei putea sa mergi rapid. In Germania, acest SUV este un monstru. Am mai vazut pe strada si Lamborghini Urus, dar aceste masini super-performante nu-si au locul aici. Pentru Romania, daca chiar vrei un SUV destul de performant, este buna o Skoda Kodiaq vRS. Acest BMW X3 M competition este facut pentru accelerari fulminante. O masina foarte performanta. Skoda Kodiaq vRS este o masina sportiva si performanta, dar nu este ca acest X3 M X3 M este o masina brutala si agresiva. Kodiaq vRS este si ea o masina sportiva si destul de performanta, dar nu este atat de brutala cum este acest X3 M. Este mai prentru Romania. Nu are accelerari atat de bruste. X3 M este facut pentru Germania. Acolo poti sa mergi su cu 200 km/h. X3 M este prea brutal pentru Romania.