Tinuta de drum
Cum merge BMW X3 M Competition? Pe șine, cum altfel. Aici s-ar putea să descoperiți prea multe epitete, însă fix așa se simte mașina asta pe circuit: ca un epitet. Sau o înșiruire. Este imprevizibilă, frumoasă, nebună, zveltă și gata să-ți dea peste cap ritmul cardiac. Fiind vorba despre un model M 100%, inginerii au umblat sub caroserie și au dezvoltat un șasiu țeapăn, care asigură o rigiditate excepțională. Uneori, e cam prea rigid totul, mai ales dacă ești obișnuit să treci fluierând peste gropi sau linii de tramvai.
Pe circuit însă, mașina te conectează perfect cu asfaltul. Ai mai multe stări de agregare pentru suspensie, bineînțeles Sport Plus fiind și cea mai dură. Pentru a împărți cei 510 cai putere și 600 Nm între cele două axe, ai la dispoziție un sistem xDrive similar cu cel disponibil pe BMW M5. Cu o mică excepție: în cazul lui X3 M Competition nu oferă și un mod cu propulsie exclusiv spate. Situație în care SUV-ul s-ar fi transformat într-un iubitor de covrigi, gogoși și alte cerculețe.
Sistemul de tracțiune integrală are însă două moduri distincte, 4WD și 4WD Sport, care îți asigură drifturile de care ai nevoie pentru a iubi mașina asta. Atunci când lucrurile par să iasă de sub control și de pe trasa ideală, tracțiunea integrală te pune din nou pe șine. Lucrează fantastic de bine și îți oferă o încredere deosebită în viraje.
Atunci când vrei să fii golan, BMW recomandă decuplarea sistemului DSC. Este momentul în care puntea spate începe să aibă personalitatea ei. Și tu trebuie să o poți controla. Ai la dispoziție o direcție foarte precisă. Și gradul ei de precizie are trei niveluri de reglare, la fix pentru a-ți dezvolta și tu propria personalitate. Comparativ cu Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, pot spune că modelul italian te implică mai mult în condus și oferă o direcție care transmite mai multe informații despre suprafața de rulare.
Cum rezistă mașina la abuzuri? Foarte bine. Nu dă semne de oboseală și nu clipește nemulțumită din vreun senzor. În plus, are și un pachet de frâne semnate tot de divizia M, care au discuri ventilate și perforate de 15 inch pe puntea față. Cu tot cu etrieri cu patru pistonașe. Merg foarte bine chiar și în condiții extreme și nu au dat dovadă de „fading”.
O masina sportiva si frumoasa. Este foarte buna pentru cei care vor un SUV foarte performant, cu accelerari fulminante si lux. Este scump, dar cei cu multi bani, bogati, nu se vor uita nici la pret, nici la consum. Arata foarte agresiv masina. Materialele foarte bune sunt foarte importante intr-o masina premium. In Romania acest SUV nu-si are locul. Nu vei putea sa mergi rapid. In Germania, acest SUV este un monstru. Am mai vazut pe strada si Lamborghini Urus, dar aceste masini super-performante nu-si au locul aici. Pentru Romania, daca chiar vrei un SUV destul de performant, este buna o Skoda Kodiaq vRS. Acest BMW X3 M competition este facut pentru accelerari fulminante. O masina foarte performanta. Skoda Kodiaq vRS este o masina sportiva si performanta, dar nu este ca acest X3 M X3 M este o masina brutala si agresiva. Kodiaq vRS este si ea o masina sportiva si destul de performanta, dar nu este atat de brutala cum este acest X3 M. Este mai prentru Romania. Nu are accelerari atat de bruste. X3 M este facut pentru Germania. Acolo poti sa mergi su cu 200 km/h. X3 M este prea brutal pentru Romania.