
Tehnologie
Spuneam că noul X3 a renunțat la configurația de ecrane separate. La fel ca celelalte modele de ultimă generație din portofoliul BMW, SUV-ul propune un ansamblu curbat care integrează instrumentarul de bord digital, de 12.3 inch, și ecranul sistemului multimedia de 14.9 inch.
Instrumentarul de bord are o grafică bună, configurabilă, care se modifică în funcție de modul de rulare selectat. Ca să nu stai tot timpul cu ochii în ceasurile de bord, BMW îți pune la dispoziție un Head-up Display generos, care afișează toate informațiile direct în câmpul tău vizual.
Pe display-ul central rulează sistemul de operare de generația a 9-a. De aici controlezi toate funcțiile mașinii. Rulează, în mare parte fluid, dar tot există o mică întârziere atunci când accesezi anumite funcții. De exemplu, atunci când conectezi telefonul mobil prin Android Auto sau Apple CarPlay.
Conexiunea poate fi realizată wireless și, partea bună, este că ai o zonă de încărcare prin inducție, cu funcție de răcire, pentru telefonul mobil. Astfel că acesta nu se va supraîncălzi. Desigur, poți conecta telefonul și prin fir, pentru că în față și în spate ai porturi USB-C.
Meniul sistemului multimedia este destul de intuitiv. Pictogramele sunt aranjate în ordine alfabetică, iar pentru a găsi mai ușor funcția pe care o dorești ai și o bară de căutare.
Dacă ne referim la tehnologia care nu se vede, dar care se simte atunci când conduci, trebuie să amintim despre sistemele care permit un condus semi-autonom pe autostradă sau în trafic bară la bară. Ele au evoluat, astfel că acum reacționează mult mai rapid și mai natural la situațiile care apar.
Mai mult, pe autostradă, cu toate sistemele active, mașina schimbă singură banda de rulare. Semnalizezi, te asiguri în oglinda laterală, iar mașina face restul. În tot acest timp, trebuie să ții mâinile pe volan. Atenție, vorbim despre un sistem semi-autonom, nu autonom 100%.
Mașina te ajută și la parcare. Și această manevră poate fi realizată automat.
Sunetul motorului în boxe? Asta și cu masca luminată fac parte din categoria dotărilor pentru pițiponci pensați. Clar! Orice motor de la cinci pistoane-n sus, și nu numai, sună frumos, bărbătesc. De ce ai avea nevoie de surogate? Să ai un V6 de 3 l și să asculți sunetul artificial în boxe e ca și cum ai face chef cu bere fără alcool.