Tehnologie

4.5

Spuneam că noul X3 a renunțat la configurația de ecrane separate. La fel ca celelalte modele de ultimă generație din portofoliul BMW, SUV-ul propune un ansamblu curbat care integrează instrumentarul de bord digital, de 12.3 inch, și ecranul sistemului multimedia de 14.9 inch.

Instrumentarul de bord are o grafică bună, configurabilă, care se modifică în funcție de modul de rulare selectat. Ca să nu stai tot timpul cu ochii în ceasurile de bord, BMW îți pune la dispoziție un Head-up Display generos, care afișează toate informațiile direct în câmpul tău vizual.

Pe display-ul central rulează sistemul de operare de generația a 9-a. De aici controlezi toate funcțiile mașinii. Rulează, în mare parte fluid, dar tot există o mică întârziere atunci când accesezi anumite funcții. De exemplu, atunci când conectezi telefonul mobil prin Android Auto sau Apple CarPlay.

Conexiunea poate fi realizată wireless și, partea bună, este că ai o zonă de încărcare prin inducție, cu funcție de răcire, pentru telefonul mobil. Astfel că acesta nu se va supraîncălzi. Desigur, poți conecta telefonul și prin fir, pentru că în față și în spate ai porturi USB-C.

Meniul sistemului multimedia este destul de intuitiv. Pictogramele sunt aranjate în ordine alfabetică, iar pentru a găsi mai ușor funcția pe care o dorești ai și o bară de căutare.

Dacă ne referim la tehnologia care nu se vede, dar care se simte atunci când conduci, trebuie să amintim despre sistemele care permit un condus semi-autonom pe autostradă sau în trafic bară la bară. Ele au evoluat, astfel că acum reacționează mult mai rapid și mai natural la situațiile care apar.

Mai mult, pe autostradă, cu toate sistemele active, mașina schimbă singură banda de rulare. Semnalizezi, te asiguri în oglinda laterală, iar mașina face restul. În tot acest timp, trebuie să ții mâinile pe volan. Atenție, vorbim despre un sistem semi-autonom, nu autonom 100%.

Mașina te ajută și la parcare. Și această manevră poate fi realizată automat.

  • ds, marţi, 18.02.2025 13:57

    Sunetul motorului în boxe? Asta și cu masca luminată fac parte din categoria dotărilor pentru pițiponci pensați. Clar! Orice motor de la cinci pistoane-n sus, și nu numai, sună frumos, bărbătesc. De ce ai avea nevoie de surogate? Să ai un V6 de 3 l și să asculți sunetul artificial în boxe e ca și cum ai face chef cu bere fără alcool.

  • nsrei, marţi, 18.02.2025 14:55

    din fata (oarecum) bemveu, din spate veceu atat am de zis, oricum nu mi permit vreuna

  • DanG, marţi, 18.02.2025 15:15

    Chiar daca BMW face si SUV-uri frumusele: X1 sau X5, asta este un monstru pe care l-as plasa langa X2 si X7. Din profil e defomat de-a dreptul, nici o proportie nu are. Masina de 100.000 Euro si ai plastice tari la interior. Welcome to shrinkflation, unde platesti mai mult si primesti mai putin: valabil de la industria auto pana la haine sau alimente. Paradoxul e ca vedem constructori generalisti gen Opel care vrea premium, si BMW care scade calitatea materialelor la interior. Asa plastice tari nu gaseai nici pe un E46 320d, ce sa mi vorbim de un 330i sau d.

  • Mihai, marţi, 18.02.2025 17:43

    Sa dai 100000 Euroi pe un X3 benzinar, in 2025...asta da cocalareala. Pe langa aspectul grotesc si motorul marlanesc, ai plastice multe si ieftine. De partea celalalta poti lua altceva net superior de banii astia: o masina mai sigura, mai buna, mai putin galagioasa: XC60 T8. Faci lejer 50 km fara galagie si fara sa imputi. Daca vrei performanta ai 455 CP (desi ma indoiesc ca 5% din cei ce il iau vor face liniute ca sa se dea smecheri). Si ca bani, nu cred ca ajungi in versiunea de top full echipata la 100000 Euro.

  • Un cetățean, marţi, 18.02.2025 19:02

    " Sa dai 100.000 pe X3 benzinar este cocalareala " Sa dai 100.000 pe un diesel este de noaptea minții, sa dai pe un hibrid este o prostie, sa dai în general pe un Bmw este imbecilitate ", ăsta este distrusul number one, nimic nu e ok la Bmw, doar la Volvo, care de 15 ani e sub la fiabilitate în orice clasament, pe orice piață.

  • @ds, marţi, 18.02.2025 21:20

    Bmw n-a avut niciodată V6 .

  • ds, miercuri, 19.02.2025 09:49

    @21.20 Corect, mea culpa! Dar, fie în V, fie în linie, sunetul e același : )

  • @ds, miercuri, 19.02.2025 10:16

    E diferență mare între V6 și L6 la sunet și la vibrații.

  • Matei_cel_nou, miercuri, 19.02.2025 13:24

    Complet pe lângă subiect dar da, L6 e mai civilizat decât V6. V6 exista pentru mașinile cu tracțiune la care motorul trebuie montat transversal și un L6 ar fi prea lung pentru lățimea mașinii. In general configurațiile se aleg astfel încât motorul să fie bine echilibrat, sa nu aibă vibrații și rezonanță mecanică. Un L6 e mai echilibrat decât un V6. V6 e un compromis - vrei 6 cilindri dat nu prea ai loc.

  • scamel, sâmbătă, 22.02.2025 10:02

    numar de inmatriculare preferential, exclusuvist . cum e omul, si masina.