Interior
Audi Q7, BMW X5 și Mercedes GLE dormeau liniștiți în segmentul lor premium, mulțumiți de numărul mare de clienți care se obișnuiseră cu un anumit standard al calității. Până când a venit Volkswagen Touareg și a ridicat serios ștacheta. Da, ceea ce știam a fi un SUV de volum, emite acum pretenții premium.
E ca acel jucător proaspăt transferat la echipă, care marchează mai multe goluri decât cele trei vedete consacrate la un loc. Prin urmare, era nevoie de o reinventare. Așa că BMW X5, acest Cristiano Ronaldo din segmentul SUV-urilor premium, a învățat driblinguri noi și a ripostat cu materiale excepționale.
Piele oriunde te uiți în habitaclu. În puținele locuri în care mai găsești plastic, adică în partea inferioară a portierelor, o să descoperi că el este mai moale decât bordul multor mașini premium. Lemnul este și el acolo. La fel și plasticul negru lucios și inserțiile din aluminiu. Nivelul finisajelor este, de asemenea, extrem de ridicat.
Cireașa de pe tort este însă schimbătorul de viteze. La pachet cu o serie de butoane de pe consola centrală. Cred că mai potrivit ar fi să spun „cireșele de pe consola centrală”. De ce înnobilează aceste detalii habitaclul? Pentru că sunt îmbrăcate în sticlă Swarovski. Celebrul bijutier s-a străduit să le ofere clienților un schimbător cu o tăietură unică, în interiorul căruia stă aprinsă mereu litera X. Probabil multe voci vor considera că e prea mult. Eu cred că e un detaliu plăcut la atingere, spectaculos pentru oricine se urcă pentru prima dată în mașină.
Să vorbim puțin și despre ergonomie, pentru că sunt multe noutăți. Pentru prima dată după multe decenii, ergonomia a suferit schimbări majore. Să mai aud eu pe cineva că BMW este conservator. În primul rând, comenzile climatizării au fost repoziționate imediat sub gurile de ventilație centrale. Și afișajul a fost regândit și este ceva mai clar, dar mai mic. Tot mai mici sunt și butoanele de reglare a temperaturii. Ele au un finisaj metalic extrem de plăcut. Dar, încă o dată zic, le-aș fi vrut ceva mai mari.
A rămas bara tactilă de memorare a posturilor de radio, ca un ultim detaliu care ne amintește de vechiul X5.
Spațiile de depozitare au devenit și ele mai încăpătoare. Avem loc suficient în cotieră, avem un lăcaș pentru telefonul mobil, suport de pahare cu încălzire sau răcire și loc suficient în portiere.
Pe bancheta spate se stă foarte confortabil. Spațiul la picioare a crescut și el mulțumită ampatamentului mai mare cu 4 centimetri. Ai loc berechet la nivelul capului și cred cu tărie că poți așeza trei adulți pe locurile din spate. Opțional poți comanda și un al treilea rând de scaune.
Portbagajul are o valoare de 645 de litri. Este generos, dar în comparație cu ce oferă Volkswagen Touareg, Audi Q7 sau Porsche Cayenne este destul de modest. E posibil să vă consoleze deschiderea electrică dublă a hayonului și posibilitatea de a opta pentru o serie de elemente de fixare acționate electric. Din câte știu, opționalul acesta este o noutate în industria auto.
Nu inteleg de ce ai configura un X5 pana in 122.612 €....la banii astia urci in S coupe care e alta mancare de peste (alta lume) ! X5 mai mult de 70 de mii nu isi justifica banii.