Calitate / Pret
Cred că este cât se poate de evident pentru toți cei care ne citesc, că fiecare generație nou lansată, fie că vorbim de o mașină premium sau de una de volum, vine cu un salt considerabil în ceea ce privește prețul de achiziție.
Noul X5 pleacă de la aproape 69.000 de euro cu TVA pe piața din România. Ca idee, un Mercedes-Benz GLE 450 4Matic este ușor mai ieftin, la 65.200 de euro. O să mă refer însă la ceea ce am testat eu, adică la X5 M50d, care își propune să scoată din buzunarul viitorilor clienți cel puțin 92.600 de euro. Dacă alegi un pachet generos de opționale, așa cum s-a întâmplat cu exemplarul meu de test (care avea cam tot ce îți poți dori), o să ajungi la o valoare finală de 122.600 de euro.
Raportându-mă la prețul de pornire al versiunii X5 M50d, am observat că un Audi SQ7 pleacă de la 94.200 de euro. De Bentley Bentayga nici nu poate fi vorba, întrucât socotelile se fac de la cel puțin 177.000 de euro în sus.
În afară de Bentayga, mai există un SUV care s-ar putea să vă pară ridicol de scump în comparație cu BMW X5 M50d. E drept, vorbim de o motorizare complet diferită și de un pachet all-inclusive când vine vorba de dotări. Chiar și așa, Volvo XC90 T8 costă cam mult: 124.000 de euro.
Poate că actualul Cayenne ar fi fost și el în topul celor mai scumpe achiziții din segment, dar pentru că Porsche s-a decis să nu-l ofere alături de un diesel, nu-l putem lua în considerare. Fac o excepție doar dacă vreți un Cayenne Plug-in Hybrid de 462 de cai putere, care pleacă de la 92.800 de euro.
Nu inteleg de ce ai configura un X5 pana in 122.612 €....la banii astia urci in S coupe care e alta mancare de peste (alta lume) ! X5 mai mult de 70 de mii nu isi justifica banii.