Siguranta
Noul BMW X5 trebuie să fie vârful de lance al companiei și în materie de siguranță. Și este, având în vedere că testele EuroNCAP i-au acordat un punctaj maxim de cinci stele. Au existat însă și unele controverse, despre care e bine să amintesc. Airbagul pentru genunchii șoferului nu s-a deschis complet în testul de impact frontal defazat, ceea ce a dus la o rănire a picioarelor manechinului. Aceeași problemă a fost observată și în cazul lui BMW Seria 5, testat de EuroNCAP în 2017
Lista de sisteme de siguranță este atât de lungă, încât X5 poate oferi o rulare semi-autonomă. Asta înseamnă că SUV-ul își păstrează banda de rulare și distanța față de vehiculul anterior. Dacă acesta oprește la un semafor, oprește și X5. Dacă durata de staționare trece de 30 de secunde, șoferul lui X5 trebuie să inițieze plecarea de pe loc. Rularea fără mâini se poate face, însă pentru o durată de maxim 20 de secunde. Cel puțin așa am experimentat-o eu. Dacă decizi să ții o mână pe volan, chiar și agățată cu un simplu deget, X5 poate rula singur fără probleme.
Am experimentat funcția pe aglomerata Centură a Bucureștiului, unde blocajul de aproape 60 de minute a devenit suportabil.
Noul BMW X5 poate face și depășiri prin simpla acționare a semnalizatorului. De asemenea, dacă modul semi-autonom de rulare este activ, dar X5 nu detectează mâna pe volan pentru o durată de timp ceva mai mare, el se poate opri automat.
Am testat și funcția de detectare a pietonilor sau animalelor. Este extrem de utilă, mai ales pe timp de noapte. Ea vine cu un pachet special BMW Night Vision, care constă într-o cameră frontală termală, capabilă să identifice de la distanță un pieton sau un animal care se află pe carosabil sau pe marginea lui. Cu ajutorul unui fascicul de lumină intermitent, X5 îți semnalizează prezența lor. Am fost amuzat de faptul că X5 a văzut în depărtare o căruță și m-a atenționat cu privire la prezența unei căprioare. Deh, e obișnuit cu fauna țărilor civilizate.
Nu inteleg de ce ai configura un X5 pana in 122.612 €....la banii astia urci in S coupe care e alta mancare de peste (alta lume) ! X5 mai mult de 70 de mii nu isi justifica banii.