Tinuta de drum
Când vine vorba de ținuta de drum, BMW ne-a obișnuit ca, indiferent de clasa în care activează, să propună un comportament orientat către dinamism. Nici noul X7 nu face rabat de la această regulă, însă în cazul celui mai mare SUV din gamă, poate că te-ai aștepta ca accentul să fie totuși pe confort.
Este, așadar, foarte interesant mixul de confort și spirit sportiv oferit chiar și pe versiunea M Performance. Noul X7 este dotat, în standard, cu suspensie pneumatică, iar acest lucru garantează un plus de confort, indiferent de suprafața de rulare. Mai poți simți o mică urmă de rigiditate, dar nimic care să-ți deranjeze simțurile. Suspensia pregătită de nemți lucrează fără încetare pentru ca tu să ai parte de o călătorie confortabilă, iar pe parcursul celor 500 de kilometri parcurși la bordul său nu am sesizat zgomote ciudate în momentul trecerii peste denivelări.
În schimb, în modul Sport, X7 M60i devine o altă specie. Suspensia este clar mai rigidă, transmisia schimbă mai alert și smucește dacă duci motorul până în zona roșie a turometrului. Bineînțeles, direcția reușește să-ți comunice toate informațiile necesare pentru ca tu să poți rula alert.
Te vei implica într-un mod în care nu ai mai făcut-o până atunci și vei deveni una cu mașina. Vei avea încredere atât în mișcările pe care le faci, dar și în mișcările pe care X7 le va executa cu atâta finețe.
Cum a reușit BMW să transforme un SUV de 2.7 tone într-un vehicul capabil să muște cu putere dintr-un drum virajat de munte?
O parte a răspunsului stă în sistemul de direcție integrală, disponibil standard pe versiunea M60i. La viteze mici, roțile de pe puntea spate vor vira în direcția opusă celor de pe puntea față, iar astfel vei reuși să parchezi mult mai ușor. La viteze mari, roțile de pe puntea spate vor urmări direcția impusă de cele de pe puntea față, iar astfel, pe virajele rapide vei obține o stabilitate și un control mult mai precise.
Adaugă aici și diferențialul blocant de pe puntea spate și obții un monstru care îți permite să faci alunecări controlate în viraje, în timp ce îți cari familia și bagajele cu tine. Iar tu te vei simți cu adevărat ciudat pentru că poți face asta în timp ce saluți de la același nivel șoferii de dube și microbuze.
Nu te gândi că X7 este SUV-ul perfect. Ruliul își face și el simțită prezența, însă nu atât de repede pe cât te-ai aștepta de la o mașină de 2.7 tone. Un lucru mai puțin plăcut l-am simțit în momentul frânării: inerția mare face ca senzația oferită să nu fie una dintre cele mai plăcute.
În modurile Confort sau EcoPro, X7 devine cel mai confortabil SUV al nemților, chiar dacă versiunea M Performance are o suspensie ceva mai rigidă, per total. Fie că pleci în concedii lungi peste hotare, fie că îți duci copiii în vacanță la bunici, totul se desfășoară ca pe un covor zburător. Denivelările sunt înghițite fără probleme, iar roțile urmează cu foarte mare încredere traseul impus de cel aflat în spatele volanului.
Dacă vrei să ieși în off-road, poți să o faci, dar nu aș recomanda asta cu versiunea M60i. Asta pentru că, în teren accidentat, ai nevoie de pachetul off-road care aduce protecții suplimentare pe sub caroserie, dar și moduri speciale de rulare: xSnow, xSand, xGravel și xRocks.
Altfel, X7 are o gardă la sol de 221 de mm, un unghi de atac de 25 de grade, un unghi de degajare de 22.2 grade și poate traversa un vad cu adâncimea maximă de 500 de mm. În funcție de modul de rulare ales, garda la sol își poate modifica valoarea. Aceeași "reacție" o vei primi și în funcție de viteza de rulare.
Hai că nu are de ce să fie controversat designul exterior, doar e printre puținele suv-uri ce nu sunt coupe : )))