
Consum
Am tot vorbit despre eficiența sistemului DM-i, astfel că acum a venit momentul să vorbim despre consum. Înainte, trebuie să fac o precizare. În cadrul acestor teste internaționale, traseul este, de cele mai multe ori, foarte scurt, iar timpul pe care îl avem cu mașina este limitat.
Cu alte cuvinte, nu avem cum să facem un test relevant de consum. De pildă, în cazul lui BYD Atto 2 DM-i, mi-aș fi dorit să văd cum reacționează sistemul și atunci când bateria este descărcată. Chiar dacă reprezentanții companiei ne-au spus că, de fapt, sistemul nu lasă niciodată bateria să scadă sub 20%, astfel încât să intervină mereu.
Versiunea Active are o autonomie electrică de până la 40 de kilometri și una combinată de 930 de kilometri. De cealaltă parte, versiunea Boost se laudă cu o autonomie electrică de 90 de kilometri și una combinată de până la 1.000 de kilometri.
Când am preluat mașina, bateria era încărcată complet, iar rezervorul de combustibil era plin. Computerul de bord indica o autonomie electrică de 84 kilometri și una "termică" de 910 km. În total, 994 de kilometri pe care îi puteam acoperi.
Traseul propus de BYD a însumat, din păcate, doar 50 de kilometri. Atât prin oraș, cât și pe drumuri naționale, drumuri virajate și porțiuni de autostradă. Apropo, pentru Atto 2 DM-i Boost, BYD declară un consum de 1.8 litri/100 de km.
La finalul testului, computerul de bord indica un consum de energie de 12.8 kWh/100 de km și un consum de combustibil de 1.2 litri. Calculatorul a făcut singur calculul și a rezultat un consum de 4.9 litri/100 de km.
Bateria a ajuns la circa 60% și indica o autonomie electrică rămasă de 39 de kilometri și una "termică" de 903 kilometri. Deci, în total mai puteam acoperi 942 de kilometri.
În ceea ce privește încărcarea bateriei, versiunea Active are un încărcător de 3.3 kW, ceea ce înseamnă că repriza 15-100% durează 2.7 ore. Versiunea Boost are un încărcător AC de 6.6 kW, astfel că repriza 15-100% durează 3 ore.
Din punct de vedere al dimensiunilor, BYD Atto 2 DM-i este asemănător cu Renault Captur și Toyota C-HR. Modelul francez este disponibil alături de o motorizare hibrid, fără încărcare la priză, astfel că are un consum declarat de 4.4 litri/100 de km.
De cealaltă parte, Toyota C-HR poate fi comandată și într-o versiune Plug-in Hybrid, iar niponii declară un consum de 0.8 litri/100 de km.
Încă o mașină chinezeasca cu eternul motor 1.5 și eternul preț 30 de mii. Trebuia să învăț mai mult fiindcă 30 de mii de euro pentru mine sunt o avere. Daca eram doctor ii strângeam in cateva luni, sau macar pensionar special sa fi fost ii strângeam Intr un an. Dar așa, n am. M am uitat deunăzi la un golf 4 1.9 tdi ALH. O mie de euro toată mașină. De ăla am bani